Gå til innhold

søte jentekropper, søte guttekropper?

Anbefalte innlegg

Gjest undrende filosof

Hei.. Jeg synes det er ganske enkelt å sette fingern på hva jeg synes er søtt på en jentekropp. Puppene, rompa, lårene, de små føttene deres, det "aller helligste" osv... Og det er definitivt SØTT! Ingen tvil om det. Nusselige små jenter som går rundt og blunker med øyevippene og vrikker på stumpen sin, det tror jeg alle, både kvinner og menn, forstår er søtt.

Men menn da? Hvordan ser kvinner på menn? Er menn søte? Jeg kan ikke forstå at store biceps, blodårer på underarmene og denslags som jeg har hørt kvinner like er søtt, for meg er det truende og jeg føler meg underlegen om en mann tydelig er bedre utrustet enn meg. Synes jenter dette virkelig er søtt? Eller er kjekk mer dekkende, dvs mer "pent å se på" (som f.ex en diamant) enn sånn puseaktig, smeltende følelse vi får når noe er søtt? Smågutter kan jo faktisk være kjempesøte, det forstår jeg, men denne søtheten forsvinner i slutten av tenårene, da blir de truende muskelbunter.

Jeg forstår ikke helt hva jenter egentlig ser i menn. Joda, jeg liker menn og mange menn er pene men jeg tenner ikke sexuelt på dem og jeg synes ikke voksne menn er søte selv om de kan være pene, men for at jeg skal få sexuell tenning må det være noe søtt (på en feminin måte) inne i bildet. Ett unntak må være bestevennen min, han er søt, men så ser han også ut som en skolegutt med litt barnslig ansikt selv om han er godt oppe i 20 årene, og jeg er 100% hetrofil selv om jeg sier at jeg synes det er godt å gi ham en klem og holde rundt ham. Likevel har jeg aldri vært fristet av å forsøke meg på sex med ham og bortsett fra ansiktet hans er det ikke noe spesielt ved kroppen hans som jeg synes er søtt, han er en høy muskuløs bamse, større enn meg.

Kvinner er som små sportsbiler, menn er som store trailere, var det noen som engang sa. Har kvinner også dette synet, og isåfall kan jeg ikke begripe hva dere faller for?

Ble kanskje mye rot dette her men prøv å svare om dere kan, for dette lurer jeg faktisk litt på.. ;-)

Fortsetter under...

Gjest undrende filosof

Har selv bestandig fått høre at jeg er veldig søt. Men så ser jeg også gutteaktig ut, slik som bestevennen min, og har ett snilt ansikt, altså ser jeg ikke spesielt "macho" ut, jeg ser ikke ut som noen testosteronbombe. Jeg hadde neppe klart å skremme noen til å gi fra seg søpla si engang, og dette synes jeg er litt rart siden det neppe kan være ett positivt trekk hos menn når de ser slik ut som meg (har jo med hormoner å gjøre, jo mer truende og skummel du ser ut, jo mer testosteron har du ofte i kroppen)

Smågutter (barn, tenåringer) kan være søte av utseende.

Menn er ikke søte med mindre de gjør en "søt" handling, hvor begrepet "søt" egentlig bare erstatter "snill", "omsorgsfull", "omtenksom".

Søte menn.... gir ingen andre assosiasjoner enn Laban. Jeg har aldri hørt noen som har referert til en manns digre biceps som "søt". Du omgir deg med raringer :-)

Gjest undrende filosof

Smågutter (barn, tenåringer) kan være søte av utseende.

Menn er ikke søte med mindre de gjør en "søt" handling, hvor begrepet "søt" egentlig bare erstatter "snill", "omsorgsfull", "omtenksom".

Søte menn.... gir ingen andre assosiasjoner enn Laban. Jeg har aldri hørt noen som har referert til en manns digre biceps som "søt". Du omgir deg med raringer :-)

Er du jente? Hva er det egentlig dere tenner på da, om mannen ikke er søt? For i mitt hode er det umulig å tenne på en jente om jeg ikke synes hun er søt. Alt er vel egentlig søtt på en normal jentekropp, også så mykt og godt å ta på.. En mann er jo som en murstein, det er ikke noe godt å kose med en murstein.

Enten er jeg dum, eller så er dere jenter veldig rart skrudd sammen som faller for oss.

Gjest hærry påtter

Er du jente? Hva er det egentlig dere tenner på da, om mannen ikke er søt? For i mitt hode er det umulig å tenne på en jente om jeg ikke synes hun er søt. Alt er vel egentlig søtt på en normal jentekropp, også så mykt og godt å ta på.. En mann er jo som en murstein, det er ikke noe godt å kose med en murstein.

Enten er jeg dum, eller så er dere jenter veldig rart skrudd sammen som faller for oss.

er kanskje rett og slett at søthet betyr at man føler ett behov for å beskytte individet. Ett barn eller en hundevalp vekker naturlig beskytterinstinktet hos både kvinner og menn. Menn har kanskje dette samme beskytterinstinktet ovenfor kvinner (med sexuell tenning på kjøpet), mens kvinner i sin tur ser litt på mannen som ett barn ser på sine foreldre, altså som beskytter, derav kjekk hvis mannen utstråler styrke og sunde gener. Menn har altså hele tiden beskytter-rollen ovenfor de som de blir glade i, mens kvinnen skiller seg her klart fra mannen og ser noe de fleste menn ikke ser i og med at de selv har behov for å bli beskyttet av en fysisk langt sterkere mann (selvsagt untatt homo/bifile menn).

Jenter og hester har det jo vært forsket på, og forskerne mener at jenters fascinasjon for hester, spesielt i 10-12 års alderen, er fordi de bruker hesten som ett substitutt for mannen. De får ypperlig trening ved å øve seg på å beherske ett individ som er mye sterkere enn dem ved å kontrollere 500 kg hest.

Dama mi holder ivertfall meg i tøylene og er glad i ridning, men hun tenner heldigvis ikke på pisk og sånt. Noen som kjenner seg igjen?

Gjest godtatt å være singel

menn er ikke søte, de er kjekke eller tøffe. Er du en jente? Hva tenner du på? Jeg tenner på kjekke gutter med en fin kropp som er godt trent og som er ekte (ikke anabole steroider) de må gjerne være mørke i håret og litt solbrune med blå øyne.

Annonse

jeg må si at jeg tenner på menn som er muskuløse av naturlige årsaker, og vanlig trim. helt ærlig, synes jeg det ofte ser latterlig ut med gutter som trener på treningsstudio (ofte boler de sikkert også). blodårer som synes, overkropp som er festet til en bitteliten rompe (hehe) og en solariumbrun kropp.

nei, min mann skal være sterk, og han skal ha tydelige mannlige trekk: muskuløs rygg, store hender (og føtter), litt hår på brystet, gutterompe, manne-armer, legger og lår. det er den delen som virkelig tenner meg, og som får meg til å......

men så er det ansiktet.., han skal jo ikke se ut som en jente med kort hår! men mannen min kan være litt for søt også. av og til når jeg kjefter på ham, lager han et såååå søtt "unnskyld-fjes", at jeg smelter, blir gla igjen, og omfavner ham akutt.

kort sagt: en mann må ha en maskulin kropp for at jeg skal tenne, og han må ha et søtt, nydelig, sjarmerende fjes for at han skal få min oppmerksomhet ute.

Har selv bestandig fått høre at jeg er veldig søt. Men så ser jeg også gutteaktig ut, slik som bestevennen min, og har ett snilt ansikt, altså ser jeg ikke spesielt "macho" ut, jeg ser ikke ut som noen testosteronbombe. Jeg hadde neppe klart å skremme noen til å gi fra seg søpla si engang, og dette synes jeg er litt rart siden det neppe kan være ett positivt trekk hos menn når de ser slik ut som meg (har jo med hormoner å gjøre, jo mer truende og skummel du ser ut, jo mer testosteron har du ofte i kroppen)

*Hehe* Kjæresten min er ikke søt av utseende, men han har en søt personlighet. :o)

Jeg tenner ikke på menn som ser ut som vandrende testosteronbomber! Usjameg. Vanlige menn med vanlige kropper er det beste synes jeg. Heller en liten vaskeball enn et vaskebrett. Bodybuildere er turn-off. Det må være litt mjukt å ta i, ikke bare knallharde muskler.

Men søt? Nja, menn skal vel ikke være søte?

Gjest girlie23

Er vel kanskje ikke noe som søte guttekropper? Men jeg synes ikke jentekropper er søte heller, da... Kanskje folk bare definerer ordet forskjellig? Jeg synes en person kan være søt i ansiktet, eller VÆRE søt. OK, rumpa til kjæresten min er ganske søt også... Hmmm-nå roter jeg meg bort her... Men om jeg tenner på en person FORDI han er søt? Tja... Ikke hvis det er bare det han er, for en mann skal jo være mann! Og søte folk framkaller jo litt det der beskytterinstinktet, som flere før har nevnt... Tror jeg liker best at en mann har flere sider jeg! Går fint å være søt og barsk på en gang!

Gjest Sinai

Kjekk synes jeg godt kan brukes om helheten av en manns utseende, og fremtreden, men ikke om enkelte kroppsdeler. En mann har fin kropp. Søt, bruker jeg helst om hvordan ansiktet hans ser ut. Hvordan han smiler, hvordan han flørter, osv.

En søt mann er kanskje ikke billedskjønn, men han har et veldig tiltalende ansikt.

Han har kanskje litt barnlige trekk. En kjekk mann er klassisk pen og ser veldig voksen ut.

Jeg vet at dere gutter ikke liker å bli kalt søt men jeg synes du skal ta det som et kompliment. Søte gutter er ofte mye mer sjarmerende enn de såkalt kjekke:)

guttekropper er ikke søte. men det er ingen hindring for at jeg helst ser at enkelte av dem burde vært avkledd til enhver tid....sukk.....jeg og venninnene mine ser på alt: armer, hender, rumpe, overkropp - absolutt alt. koselig tidsfordriv:)

Annonse

Gjest Ramina

Vel, for å si det sånn, er en gutt "søt" så er han nok ikke min type nei.

Hva jeg tiltrekkes av er mandigheten.

Kraftigheten en mannskropp kan ha, de brede armene, overkroppen, låra.

Hår, furete ansikt.

Osen av "mann".

Små pusunger er helt klart iiiiikkke for meg ;)

mil1365380270

Jeg har lurt på det samme som deg. Menn er jo ikke pene. Selv ikke de som er modeller er pene, sammenlignet med kvinnekroppen.

Tror jeg tenner på barskheten. Og at de er sunne, friske og sterke. Seksuelt pågående. I stand til å bli aggressive og sinte. Men dette er null verdt om de ikke har kontroll. Liker ikke bavianer, menn skal være intelligente. Men det må ligge litt råhet latent, ellers blir de kjedelige ;-)

Jeg har lurt på det samme som deg. Menn er jo ikke pene. Selv ikke de som er modeller er pene, sammenlignet med kvinnekroppen.

Tror jeg tenner på barskheten. Og at de er sunne, friske og sterke. Seksuelt pågående. I stand til å bli aggressive og sinte. Men dette er null verdt om de ikke har kontroll. Liker ikke bavianer, menn skal være intelligente. Men det må ligge litt råhet latent, ellers blir de kjedelige ;-)

Trodde dere jenter likte "sixpacks" jeg! Og en stram og fin bakende!

Tootsieroll1365380854

Trodde dere jenter likte "sixpacks" jeg! Og en stram og fin bakende!

For _meg_ er det lite som er større turn-off faktor enn svære bodybuildere. De kan ha så mye sixpack og sprettrumpe de bare vil. Mannen min har ingen av delene, men han har brede skuldre, kraftige hender i enden av muskuløse armer. Bitteliten vaskeball har han også. Rett og slett dritlekker, er han! ;O)

Gjest liker ikke søte jentekropper noe særlig!

Hvordan kan det ha seg at mange menn tror at vi damer liker kvinner på samme måten som dem selv? Jeg går vel ikke rundt og betrakter om andre jenter er søte eller om de vrikker med de søte rumpene deres! Er det dummeste jeg har hørt. Jeg kan si at en jente (eller gutt) er søt eller fin, men mener ikke noe seksult med det! Vi jenter (hvis man ikke er bi eller lesbe) tenner ikke på myk babyhud og struttende bryster!! Vi vil ha mandighet, en sterk, muskuløs kropp, mannelukt, skjegg, markerte trekk osv osv. Skjønner ikke at dere menn ikke bare synes at det er såååå sexy med rå mannekropper.....!!!!

• 2 år senere...
Gjest Gunlaug

Jeg faller for personen, ikke utseende. Og sex er handling og nytelse, ikke særlig visuelt for meg.Det er veldig langt mellom de pene mennene, men jammen er det mange kvinner som ikke er "søte" heller. Allikevel kan man forelske seg, og elske dem. Og det er flaks for mennene, ellers hadde vel ikke menneskeheten overlevd :).

ellers kan jeg synes både jenter og gutter er "søte", men blant de voksne mennene er det ikke så mange av dem.

Gjest Elextra

Hverken mannskropper eller kvinnekropper er særlig "søte", synes jeg. Også menn kan være søte, men da tenker jeg heller på blikket og væremåten etc. enn bare på utseendet.

Hva som er søtt er dessuten noe helt annet enn det som er sexy. Antar det var hva som evt. var sexy ved mannskroppen du var ute etter?

Generelt er jo en slank kropp med brede skuldre og smal rumpe sexy, da :-).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...