Gjest - utrygg - Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Kjære lesere. Kjæresten min har i mange å slitt med angst. Det har vi mye snakket om, og jeg har forstått at det dreier seg mye om oppveksen, uten at jeg vet detaljene. (det må hun selv velge og fortelle) Nå har hun gått til psykolog, etter sitt eget og mitt ønske. Fra opplevelser fra et tidligere forhold vet jeg at muligheten for at forholdet endrer balanse er tilstede. men hennes helse veier så mye mer enn min bekymring for nettopp det. Nå har den endringen blitt synlig. energien i forholdet er mindre, hun er mer stille, innesluttet og blir fort irritert. Det har ledet til en del krangling og tappende diskusjoner - i hovedak initiert av meg. Mye fordi jeg blir usikker på hennes følelser for meg, og at jeg skal miste henne. På den andre siden vet jeg at en slik person- og problemfokus man kan få når man går til psykolog kan være krevende for den det gjelder. De siste dagene har hun hatt et ønske om å være alene, gjøre sine ting. vilket jeg skjønner, siden hun kanskje ikke orker å gi meg den plassen hun selv ønsker. Allikevel, jeg er urolig, redd for at jeg skal gjøre noe feil her. ikke gi henne rom nok. plass nok. at frustasjonen min skal sette igang forsvarsverkene mine og at jeg også trekker meg unna. slik at jeg msiter henne. noe jeg absolutt ikke ønsker. er det noe som har innspill til dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186955-kj%C3%A6resten-min-har-begynt-hos-psykolog/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Du sier at mye handler om barndommen her, og det kan være en tøff periode hun går igjennom nå. Prøv å støtte henne og vær der for henne når hun trenger deg, samtidig som du gir henne tid og rom for seg selv. Kan være hun har nok med seg selv for en forbigående periode, uten at forholdet deres er i fare. Synes dere bør sette dere ned og prate litt ordentlig om hva som sliter på henne og hvordan du bør forholde deg til det. Hvis dere er kjærester og forholdet ikke akkurat kortvarig, bør dere vel kunne snakke om slike ting også? Forstår jo at hun ikke vil gå i detaljer, men si hvordan dere står i forholdet og hva hun forventer av deg. Hva kan du gjøre for å bidra til at hun får det bedre? Det blir jo bare verre av at du føler deg usikker og hun trekker seg unna.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186955-kj%C3%A6resten-min-har-begynt-hos-psykolog/#findComment-1282663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest - utrygg- Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Du sier at mye handler om barndommen her, og det kan være en tøff periode hun går igjennom nå. Prøv å støtte henne og vær der for henne når hun trenger deg, samtidig som du gir henne tid og rom for seg selv. Kan være hun har nok med seg selv for en forbigående periode, uten at forholdet deres er i fare. Synes dere bør sette dere ned og prate litt ordentlig om hva som sliter på henne og hvordan du bør forholde deg til det. Hvis dere er kjærester og forholdet ikke akkurat kortvarig, bør dere vel kunne snakke om slike ting også? Forstår jo at hun ikke vil gå i detaljer, men si hvordan dere står i forholdet og hva hun forventer av deg. Hva kan du gjøre for å bidra til at hun får det bedre? Det blir jo bare verre av at du føler deg usikker og hun trekker seg unna.. takk for at du tar deg tid til å svare. vi har snakket endel rundt det, både hvordan jeg skal forholde meg til dette. hun har sagt at hun trenger å vite at jeg er der, som du også sier. og vi har snakket om det hun tidvis går og kjenner på (som ikke har med meg å gjøre) dette er første gangen hun har sagt at hun ønsker å være alene. men selv om jeg ser på meg selv som et reflektert og klokt menneskem gikk det altså rett i bryteren som styrer varlsellampa. (og alt vi har snakket om ble borte) jeg fikk en tekstmelding fra henne da jeg gikk: " håper du ikke ble lei deg. det er nok at en av oss er det. jeg ekskluderer ikke deg fordi jeg ikke er glad i deg" og så sitter jeg bare og analyserer den sms´en. im hopeless 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186955-kj%C3%A6resten-min-har-begynt-hos-psykolog/#findComment-1282675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Menneskets evige kamp om å beholde, å ikke miste.. Hvorfor kan ikke mennesket heller fokusere på hva som er det beste for begge to? Men det beste er jo ikke alltid det som gir minst smerte på kort sikt. Heldigvis så er det ikke sånn lenger at man må være i et forhold for å greie hverdagen, gå sammen på åkeren og brødfø ungene. Man kan velge. Kanskje utvikler dere dere i forskjellige retninger. Kanskje er dere for forskjellige. Hvorfor stå i veien for dette fordi man er redd for å miste? Å miste er vondt, men noen ganger er det nødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186955-kj%C3%A6resten-min-har-begynt-hos-psykolog/#findComment-1282720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -med deg. Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Kjære deg. Du er bare et menneske du også. Så feil kommer du helt sikkert til å gjøre selv om du prøver å unngå dem så godt du kan. Du kan jo spørre om de viktigste tingene hun ønsker fra det. Men hverken du eller henne har godt av at hun blir behandlet som porselen. Men at du tar hensyn er kjempebra. Hvis du gjør noe som sårer henne, må hun også si i fra, trening for henne å si, trening for deg å takle. Ikke analyser alle sms og mailer i stykker. Du hører ikke tonefall og du ser ikke ansiktsuttrykk, i tillegg skriver man ofte kortfattet. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186955-kj%C3%A6resten-min-har-begynt-hos-psykolog/#findComment-1283232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sukkerklump Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 ta det med ro. bare gi henne litt tid så stabiliserer det seg nok. går selv i terapi for voksne barn av rusmisbrukere, og det kan være ganske tungt selv om jeg ellers er ganske oppegående som person. du skal ikke være redd for å si at du har lyst å gi henne det hun trenger men at hun ikke må glemme at dere er to. be henne si ifra når hun er i dårlig humør pga terapien på forhånd slik at du kan gi henne litt rom. men du skal ikke godta hva som helst. selv har jeg hatt det helt for jævlig i perioder, men jeg har aldri tatt det ut på kjæresten min med krangling og aggresjon. og det synes jeg du skal være klar på. helt greit å være litt lei seg iblandt, men er man skikkelig forbanna så får man heller ta seg en joggetur. du må nok gi henne litt tid, men etter en stund så burde dise sterke følelsene stabilisere seg litt- og iallefall ifht deg. lykke til:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186955-kj%C3%A6resten-min-har-begynt-hos-psykolog/#findComment-1283317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sukkerklump Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 ta det med ro. bare gi henne litt tid så stabiliserer det seg nok. går selv i terapi for voksne barn av rusmisbrukere, og det kan være ganske tungt selv om jeg ellers er ganske oppegående som person. du skal ikke være redd for å si at du har lyst å gi henne det hun trenger men at hun ikke må glemme at dere er to. be henne si ifra når hun er i dårlig humør pga terapien på forhånd slik at du kan gi henne litt rom. men du skal ikke godta hva som helst. selv har jeg hatt det helt for jævlig i perioder, men jeg har aldri tatt det ut på kjæresten min med krangling og aggresjon. og det synes jeg du skal være klar på. helt greit å være litt lei seg iblandt, men er man skikkelig forbanna så får man heller ta seg en joggetur. du må nok gi henne litt tid, men etter en stund så burde dise sterke følelsene stabilisere seg litt- og iallefall ifht deg. lykke til:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186955-kj%C3%A6resten-min-har-begynt-hos-psykolog/#findComment-1283318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -tryggere- Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 ta det med ro. bare gi henne litt tid så stabiliserer det seg nok. går selv i terapi for voksne barn av rusmisbrukere, og det kan være ganske tungt selv om jeg ellers er ganske oppegående som person. du skal ikke være redd for å si at du har lyst å gi henne det hun trenger men at hun ikke må glemme at dere er to. be henne si ifra når hun er i dårlig humør pga terapien på forhånd slik at du kan gi henne litt rom. men du skal ikke godta hva som helst. selv har jeg hatt det helt for jævlig i perioder, men jeg har aldri tatt det ut på kjæresten min med krangling og aggresjon. og det synes jeg du skal være klar på. helt greit å være litt lei seg iblandt, men er man skikkelig forbanna så får man heller ta seg en joggetur. du må nok gi henne litt tid, men etter en stund så burde dise sterke følelsene stabilisere seg litt- og iallefall ifht deg. lykke til:) takk for svaret. det gjorde meg roligere. jeg ønsker deg all lykke i din fremtid og håper du får ro i forhold til dine utfordringer. ... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186955-kj%C3%A6resten-min-har-begynt-hos-psykolog/#findComment-1283397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest isa1 Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 takk for svaret. det gjorde meg roligere. jeg ønsker deg all lykke i din fremtid og håper du får ro i forhold til dine utfordringer. ... ikke så mye man kan gjøre med fortiden, og dermed er det ekstra bra at man kan forme fremtiden selv:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186955-kj%C3%A6resten-min-har-begynt-hos-psykolog/#findComment-1284438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 takk for svaret. det gjorde meg roligere. jeg ønsker deg all lykke i din fremtid og håper du får ro i forhold til dine utfordringer. ... Jo værsågod for svaret fra oss andre også!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186955-kj%C3%A6resten-min-har-begynt-hos-psykolog/#findComment-1284802 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babybudda2 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Menneskets evige kamp om å beholde, å ikke miste.. Hvorfor kan ikke mennesket heller fokusere på hva som er det beste for begge to? Men det beste er jo ikke alltid det som gir minst smerte på kort sikt. Heldigvis så er det ikke sånn lenger at man må være i et forhold for å greie hverdagen, gå sammen på åkeren og brødfø ungene. Man kan velge. Kanskje utvikler dere dere i forskjellige retninger. Kanskje er dere for forskjellige. Hvorfor stå i veien for dette fordi man er redd for å miste? Å miste er vondt, men noen ganger er det nødvendig. takk, for tiden din. vel, hadde verden vært så sort/hvitt som du beskriver ,at kaldt alltid betød nøyaktig -20 og varmt +24, da hadde jeg alrdi lært noe om verken meg selv eller mine omgivelser. heldigvis er finnes det fler farger og kaldt kan være alt fra 10 til -30, alt etter omstendighetene. selvfølgelig har vi alle et valg, men valg er mye mer enn ja, eller nei. jeg for min del velger å lære, lete, lytte, snuble og vingle - hvis det gir meg ny innsikt i hvem jeg er og hvordan jeg forholder meg til mine omgivelser. derfor vil jeg ikke miste, men beholde. det gjelder forøvrig på alle livets områder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186955-kj%C3%A6resten-min-har-begynt-hos-psykolog/#findComment-1286024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 takk, for tiden din. vel, hadde verden vært så sort/hvitt som du beskriver ,at kaldt alltid betød nøyaktig -20 og varmt +24, da hadde jeg alrdi lært noe om verken meg selv eller mine omgivelser. heldigvis er finnes det fler farger og kaldt kan være alt fra 10 til -30, alt etter omstendighetene. selvfølgelig har vi alle et valg, men valg er mye mer enn ja, eller nei. jeg for min del velger å lære, lete, lytte, snuble og vingle - hvis det gir meg ny innsikt i hvem jeg er og hvordan jeg forholder meg til mine omgivelser. derfor vil jeg ikke miste, men beholde. det gjelder forøvrig på alle livets områder. Uklart for meg hvordan du leste det ut av innlegget mitt. Men hvis du vil lære, snuble, prøve og feile, skal du ha i bakhodet at å klamre seg fast for ikke å miste kan hindre deg i nettopp dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186955-kj%C3%A6resten-min-har-begynt-hos-psykolog/#findComment-1291051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.