Gjest Granger Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 1.) Jeg bruker Diane, men har hele tiden brunaktig utflod med små klumper i. Er det noe som kan hjelpe på dette? 2) Jeg tror jeg har fått PCOS. Jeg har økt hårvekst, og mannlig håravfall. Er det noen medisin som kan hjelpe mot håravfallet? 3) Har skjønt at høy vekt kan være en av grunnene til PCOS. De første symptomene, hår på innsiden av lårene, fikk jeg da jeg var 16 år og 58 kg (165cm høy). I dag er jeg 68 kg, og har funnet ut at det var når jeg kom over 63-64kg at symptomene forverret seg veldig. Når holder jeg på å slanke meg. Hvor mye ned i vekt tror du jeg trenger å gå? 5) Samtidig med vektøkningen fra 63kg - 68kg begynte jeg med Lithionit. Kan Lithioniten i seg selv være et problem ved PCOS? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186976-er-det-noe-som-kan-hjelpe-p%C3%A5-disse-plagene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en som trodde hun hadde PCOS Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 1.) Tror ikke det er noe å gjøre med det, det er jo sikkert en bivirkning. Kanskje du burde prøve en annen type piller? 2) Hvis du tror du har PCOS bør du gå til lege og få vite det sikkert. Hvis man går med PCOS i årevis uten behandling kan man bli steril. Behandling mot PCOS ville sikkert gjøre noe med håravfallet også. 3) Man kan gå opp i vekt hvis man har PCOS. Man får ikke PCOS fordi man er overvektig. Og du er forresten ikke overvektig hvis du er 1.65 og 68 kilo. Hvis du virkelig har PCOS tviler jeg på at vektnedgang vil bedre symptomene, men snakk med legen om det! 5) Det vet jeg ikke noe om, men igjen: spør legen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186976-er-det-noe-som-kan-hjelpe-p%C3%A5-disse-plagene/#findComment-1283162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 1. Har du fått sjekket livmorhalsen, blødning kan iblant kommer derfra hvis det er tynn slimhinne på utsiden (ikke uvanlig hos kvinner i fruktbar alder og hos p-pille brukere) 2. Hvis du plutselig har fått håravfall, bør du få sjekket dine hormoner. De kvinnelige hormoner kan du ikke sjekke mens du bruker p-pille, men de mannlige kan kontrolleres. Mannlig håravfall kan være relatert til PCOS. Ellers er Diane som motvirker mannlige hormoner en god behandling for ’maskulin hårvekst/avfall’ 3. Overvekt kan utløse PCOS. Men du kan veie opp til 68 kg uten å være overvektig. 4. 5% vekttap anbefales ved mange tilstander, og det vil bety ned til 63-64 kg som stemmer med din observasjon. 5. Lithionit kan gi overvekt som igjen kan medføre til PCOS hos spesielt disponerte kvinner. Så det er en indirekte forbindelse, men ikke direkte. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186976-er-det-noe-som-kan-hjelpe-p%C3%A5-disse-plagene/#findComment-1284522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.