Gjest litt lei meg Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Jeg traff ei venninne i stad. Etter å spurt litt om henne, fortalte jeg om meg selv at legene endelig har funnet ut hva som feiler meg, og jeg sa litt om tarmproblemene mine. Venninnen min måtte gå nokså raskt. Etterpå kom jeg på at sist vi treftes, snakket jeg også om sykdom. Da var jeg så utslitt, og visste ikke hvorfor, og var nokså bekymret for det. Men jeg merket at hun ikke gadd å snakke om det, og var litt avvisende også da. Så nå ble det to ganger på rad med sykdom. Jeg vet jo godt av egen erfaring at det kan være slitsomt å høre på andre fortelle om sykdommene sine (kanskje spesielt tarmer og fordøyelse, he he). Samtidig vet jeg jo - også av egen erfaring - at hvis man er syk, føler man ofte behov for å få snakke med noen om det (venner altså), kanskje er man bekymret og redd også. Jeg prøver å huske dette selv, når venner er syke og trenger å prate om det som feiler dem. Men altså, i dag ble jeg lei meg fordi jeg tydeligvis ikke skulle snakket med denne venninnen om sånt to ganger på rad. Selv om vi snakket om andre ting også. Sukk, vanskelig å finne balansegangen... 0 Siter
Gjest ring igjen, da vel Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Kan du ikke ta en telefon ganske snart, og si at du var litt deppa (og at samtalen ble litt negativt fokusert) og at du gjerne vil treffe henne snart igjen hvor dere bare kan kose dere / snakke om andre ting. Jeg har forståelse både for deg og venninnen, og så lenge man er ærlig og kan le litt av det etterpå, så må jo slikt være lov? 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Ring eller send melding og spør om dere kan treffes igjen så du kan bli oppdatert om henne også. Går så bra ser du! 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Du bekymrer deg for mye rart også da ;-) Hvis det er en god venninne, vil hun vite hvordan du har det, hvis ikke, gir hun blaffen, og da kan du også gjøre det :-) 0 Siter
bb71 Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Opp med hodet! Kjenner dere hverandre godt så er dette småtterier. Greit nok at hun ikke orker å høre på sykdomsprat, men hun gir deg nok en sjanse til. Si at du er litt lei deg for sykdomspraten og gå ut i solen og drikk øl (eller kaffe)! 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Når jeg treffer vennene mine vil jeg da gjerne høre hvordan det står til med dem - om det da dreier seg mye om sykdommer de evt. måtte ha så er da det helt greit?! 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Når jeg treffer vennene mine vil jeg da gjerne høre hvordan det står til med dem - om det da dreier seg mye om sykdommer de evt. måtte ha så er da det helt greit?! joda, klart man er interesser, men vil du ikke gjerne at den andre også skal være litt interessert i deg? Jeg vet hvordan det er å ha en syk venninne som _alltid_ kun prater om seg selv og sin sykdom og aldri spør hvordan jeg har det. Jeg syns i blant at det er slitsom, men jeg gir henne ikke "sparken" som venninne likevel. Alle har vi våre perioder. Og når "litt lei meg nå" ser det i ettertid, så viser jo det selvinnsikt og en mulighet til å ringe og rette opp. 0 Siter
tiliti Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Det gikk helt sikkert bare inn det ene øret og ut det andre! Bare vær positiv neste gang, hehe. Har samme problemet selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.