Gå til innhold

Ekkelt på dol

Anbefalte innlegg

Gjest nonicken
Skrevet

Endel av brukerne på dette forumet har tydeligvis stor glede av å 'spionere' på forskjellige nick. Ubetydelige ting som er skrevet blir nevnt flere år senere, for å vise at 'jeg ser deg'. Ekkelt, spør du meg. Og når en vet at 'spionen' attpåtil skriver innlegg under andre nick som er hinsides all normal oppførsel, da grøsser jeg over at denne personen vet hvem jeg er i rl.

Gjest kaisers
Skrevet

Sånn går det når man bruker samme nicket. Derfor er det mye bedre å skifte nick av og til, for det er ikke noe poeng å ha en egen personlighet her inne, bare for at folk skal kaste skit.

Gjest nonicken
Skrevet

Sånn går det når man bruker samme nicket. Derfor er det mye bedre å skifte nick av og til, for det er ikke noe poeng å ha en egen personlighet her inne, bare for at folk skal kaste skit.

Poenger er at etter nickbytte så forteller 'spionen' ting som du sa med ditt forrige nick for å vise at vedkommede følger med deg og hvilke nick su bruker.

Gjest kaisers
Skrevet

Poenger er at etter nickbytte så forteller 'spionen' ting som du sa med ditt forrige nick for å vise at vedkommede følger med deg og hvilke nick su bruker.

Ja, tydeligvis er man ikke særlig anonym her inne.

Gjest raleigh
Skrevet

Det er vel flere enn en spion her inne. Har flere ganger registrert at folk (ikke bare ett nick) henvíser til hva en har sagt tidligere.

Det eneste det beviser for meg er at de som spionerer tilbringer ALT FOR MYE TID på dol. Men, de har kanskje ikke noe bedre alternativ?

Man ser ikke bare spionering, men også andre fenomoener som forekommer i det virkelige liv: mobbing.

Slik jeg så det ble snilen mobbet bort fordi hun ga veldig gode forklaringer på seksualitetsforumet og ga uttrykk for hvor fint hun og typen hadde det.

hva skjer med lillemus nå i dag når hun fortelller hvor flott hun og typen har det? hun får pepper.

Gjest raleigh
Skrevet

Maiken76 har også blitt syndebukk for ekstremt mye hard skriving her inne.

Jeg aner ikke om hun står bak eller ei, men det kan strengt tatt ikke disse overvåkerene heller. Kun webmaster kan vite, og det er herlle ikke sikker viten.

Skrevet

Nå er det ikke alltid at det er nødvendig å spionere fordi det henvises til noe du har sagt fra før. Det kan bare være så enkelt at vedkommende husker det spesielt godt, av en eller annen grunn.

Men det er selvsagt alltid noen smågale som lusker rundt og spionerer. Disse er ikke helt gode.

Noen slenger dritt veldig anonymt, de bruker ikke sitt vanlige nick da, det er de altfor feige til.

Men dette sier jo mer om disse enn de, de slenger dritt mot, det er rart de ikke skjønner det selv.

Det er bare å drite i dem, dette er ikke annet en små ynkelig vesener. Ikke minst hver glad du slipper å ha noe med dem å gjøre utenom her:-)

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Det er vel flere enn en spion her inne. Har flere ganger registrert at folk (ikke bare ett nick) henvíser til hva en har sagt tidligere.

Det eneste det beviser for meg er at de som spionerer tilbringer ALT FOR MYE TID på dol. Men, de har kanskje ikke noe bedre alternativ?

Man ser ikke bare spionering, men også andre fenomoener som forekommer i det virkelige liv: mobbing.

Slik jeg så det ble snilen mobbet bort fordi hun ga veldig gode forklaringer på seksualitetsforumet og ga uttrykk for hvor fint hun og typen hadde det.

hva skjer med lillemus nå i dag når hun fortelller hvor flott hun og typen har det? hun får pepper.

Må man ikke bruke minst like mye tid her for å oppdage disse "spionene"? ;)

Gjest raleigh
Skrevet

Må man ikke bruke minst like mye tid her for å oppdage disse "spionene"? ;)

Det holder å ha hatt en kortere periode her pluss å være innom av og til.

Akkurat som meg.

Skrevet

Ja, tydeligvis er man ikke særlig anonym her inne.

Dette har vært diskutert til det kjedsommelige her, ganske nylig. Hvis du bytter nick gang på gang, for å "komme unna" etter at du har oppført deg som en komplett idiot, så fortjener du faktisk å bli avslørt.

Hvis man derimot bytter nick for å unngå å bli gjenkjent som nick i personlige spørsmål, så er det ingen som mener det er galt.

Når det gjelder å huske hva folk har sagt før, så er ikke det noe annerledes enn i RL. Det er ikke nødvendigvis noen som "er ut etter" deg, eller "spionerer" på deg, selv om det kreves at man står noenlunne for det man sier og har sagt.

"...................................."

Gjest kaisers
Skrevet

Dette har vært diskutert til det kjedsommelige her, ganske nylig. Hvis du bytter nick gang på gang, for å "komme unna" etter at du har oppført deg som en komplett idiot, så fortjener du faktisk å bli avslørt.

Hvis man derimot bytter nick for å unngå å bli gjenkjent som nick i personlige spørsmål, så er det ingen som mener det er galt.

Når det gjelder å huske hva folk har sagt før, så er ikke det noe annerledes enn i RL. Det er ikke nødvendigvis noen som "er ut etter" deg, eller "spionerer" på deg, selv om det kreves at man står noenlunne for det man sier og har sagt.

Problemet kan helt enkelt løses ved å bare tillate folk å bruke det samme nicket i en tråd. Det er jo bare tull og skulle drive å ha samme nick hele tiden.

Skrevet

Problemet kan helt enkelt løses ved å bare tillate folk å bruke det samme nicket i en tråd. Det er jo bare tull og skulle drive å ha samme nick hele tiden.

"Problemet kan helt enkelt løses ved å bare tillate folk å bruke det samme nicket i en tråd."

Slik er det alerede.

"Det er jo bare tull og skulle drive å ha samme nick hele tiden."

Det er ikke det. Et sted som dette er på mange måter en "nett-kommunity", like mye som et diskusjonsforum. At du ikke ønsker å ha en identitet her inne er din sak, men du vil neppe bli tatt like seriøst i debatter når du har et nytt nick hver gang (ihvertfall ikke nå folk begynner å oppdage det).

"................................."

Gjest kaisers
Skrevet

"Problemet kan helt enkelt løses ved å bare tillate folk å bruke det samme nicket i en tråd."

Slik er det alerede.

"Det er jo bare tull og skulle drive å ha samme nick hele tiden."

Det er ikke det. Et sted som dette er på mange måter en "nett-kommunity", like mye som et diskusjonsforum. At du ikke ønsker å ha en identitet her inne er din sak, men du vil neppe bli tatt like seriøst i debatter når du har et nytt nick hver gang (ihvertfall ikke nå folk begynner å oppdage det).

Det å ha et fast nick her inne sier mer om de som har det enn de som bytter. Hvor tragsik m¨å man ikke være for å leve her inne da, være avhengig av en personlighet og det å bli gjennkjent.

Det mest riktige er selvsagt å bytte for hver tråd, siden det er så mange kjerringer her inne som rotter seg sammen for å ta folk og for å mobbe.

Skrevet

Det å ha et fast nick her inne sier mer om de som har det enn de som bytter. Hvor tragsik m¨å man ikke være for å leve her inne da, være avhengig av en personlighet og det å bli gjennkjent.

Det mest riktige er selvsagt å bytte for hver tråd, siden det er så mange kjerringer her inne som rotter seg sammen for å ta folk og for å mobbe.

"Det å ha et fast nick her inne sier mer om de som har det enn de som bytter."

Det er noe det dummeste jeg har hørt. Du har åpenbart ikke greie p hva du uttaler seg om i det hele tatt.

"Hvor tragsik m¨å man ikke være for å leve her inne da, være avhengig av en personlighet og det å bli gjennkjent."

Hva er tragisk med det? Er det "tragisk" å være en "del" av en internett-community? Betyr det at man ikke har noe liv utenom, som folk flest? I såfall, kan du definere den konklusjonen?

Og om det nå var slik at noen ikke hadde noe annet sosialt liv enn dol (eller andre nett-communities) - er det ok at du latterliggjør disse og kaller dem "tragiske"?

"Det mest riktige er selvsagt å bytte for hver tråd, siden det er så mange kjerringer her inne som rotter seg sammen for å ta folk og for å mobbe."

Det det er rett og slett barnslig, hobby-paranoid pisspreik.

"................................"

Gjest kaisers
Skrevet

"Det å ha et fast nick her inne sier mer om de som har det enn de som bytter."

Det er noe det dummeste jeg har hørt. Du har åpenbart ikke greie p hva du uttaler seg om i det hele tatt.

"Hvor tragsik m¨å man ikke være for å leve her inne da, være avhengig av en personlighet og det å bli gjennkjent."

Hva er tragisk med det? Er det "tragisk" å være en "del" av en internett-community? Betyr det at man ikke har noe liv utenom, som folk flest? I såfall, kan du definere den konklusjonen?

Og om det nå var slik at noen ikke hadde noe annet sosialt liv enn dol (eller andre nett-communities) - er det ok at du latterliggjør disse og kaller dem "tragiske"?

"Det mest riktige er selvsagt å bytte for hver tråd, siden det er så mange kjerringer her inne som rotter seg sammen for å ta folk og for å mobbe."

Det det er rett og slett barnslig, hobby-paranoid pisspreik.

"................................"

"Det det er rett og slett barnslig, hobby-paranoid pisspreik."

Akkurat slik du liker det da med andre ord.

En eller annen gang må du skjønne at andre kan ha andre meninger enn deg, uten at det betyr at de andres er feil.

Skrevet

"Det det er rett og slett barnslig, hobby-paranoid pisspreik."

Akkurat slik du liker det da med andre ord.

En eller annen gang må du skjønne at andre kan ha andre meninger enn deg, uten at det betyr at de andres er feil.

"En eller annen gang må du skjønne at andre kan ha andre meninger enn deg, uten at det betyr at de andres er feil."

Du - stikk inn fingeren og kjenn på tilstanden, eh?

Har jeg ikke sagt, minst én gang i denne tråden, at du selvfølgelig får mene og gjøre det du vil om akkurat dette?

Akkurat på samme måten som jeg sier hva mange mener om akkurat det du forfekter.

Og - du må gjerne slenge med leppa til meg - jeg tar meg ikke nær av barnslig person-fokusering. Men å påstå at _jeg_ er paranoid er vel kanskje det dummeste jeg har hørt i denne sammenhengen.

Skrevet

Skriver under på Prozak sitt svar her, jeg.

:)

Men jammen går det ikke mange dagene før denne her diskusjonen kommer opp igjen! Syns det stadig kommer tråder om å bytte nick etter lune osv, jeg. Sannsynligvis har det ingen hensikt å forsøke å argumentere så mye her heller, for (i fare for å generalisere for mye nå) noen vil bare ikke forstå.

Gjest så klart uten fast nick
Skrevet

Grunnen til at jeg ikke har fast nick her inne.

Skrevet

Skriver under på Prozak sitt svar her, jeg.

:)

Men jammen går det ikke mange dagene før denne her diskusjonen kommer opp igjen! Syns det stadig kommer tråder om å bytte nick etter lune osv, jeg. Sannsynligvis har det ingen hensikt å forsøke å argumentere så mye her heller, for (i fare for å generalisere for mye nå) noen vil bare ikke forstå.

Det morsomme er jo at "disse" stadig snakker om "alle disse fæle brukerne her som er ute etter dem" :-)

".................................."

Skrevet

Det morsomme er jo at "disse" stadig snakker om "alle disse fæle brukerne her som er ute etter dem" :-)

".................................."

hehe ja.

Det kan virke som mange bruker akkurat det som argument for sine mange nickbytter. Kanskje for å unngå å bli stemplet som feig fordi en ikke vil stå for det en sier og mener med eget nick.?

* *

Nå får jeg vel pepper og protester på det jeg skrev her, men det får bare være.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...