Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg er nå 11 0 etter icsi forsøk.Var på ul i uke 8 1, så hjerte som banket,alt var ok sa legen.Men både før og etter den ultralyden hadde jeg perioder med lys beige utflod, ikke så mye at det kom i trusa, men på papiret ved toalettbesøk, ca 1 gang om dagen.I denne perioden gikk jeg raskt med staver 1 time pr dag, og ofte , min ikke altid var det etter slik tur denne beige utfloden kom.Jeg roet ned tempoet litt, og går nå 45 minutt rolig hver dag.Jobber ikke, og har ingen barn fra før, så dagene er ellers veldig rolige.Den beige utfloden har nå avtatt, de siste 2 ukene har det vert totalt ved 3-4 toalettbesøk.Av graviditets symtomer har jeg:* føler meg oppblåst, og har allerede litt mage* brystene er IKKE spesielt ømme, men brystvortene derrimot, kjempeømme.Heller ikkke nevneverdig større.* Tisser kanskje en del oftere enn vanlig om ettermiddag/kveld-* Små-uggen / uvell innimellom, men ikke veldig kvalme.* Sulten hele tiden, blir fort mett,og sulten like etter* Fryktelig dårlig matlyst, ikke noe frister.* Mye stikkinger i magen, rundt navlen og litt i lysken.* Litt trøtt, blir fort sliten.Føler egentlig ikke at dette egentlig er svangerskaps symtomer...føler at store bryst, og kvalme og oppkast mangler.....Nå skal jeg på ny privat ul om 3 dager, bare for å roe meg ned.Forde jeg har fått det for meg at jeg har hatt en MA, at min lille spire har dødd etter at jeg så liv i uke 8 1.Og det er slitsomt å gå og frykte dette.Har hatt en inkomplett abort før, også etter icsi, embryoet døde antagelig i uke 5, utskraping uke 8. Men da hadde jeg masse svart utflod hver dag.Hva tror du Mette Moen, tror du jeg kan forvente å se liv på neste ul, eller bør jeg stålsette meg for at min spire har dødd, siden jeg har hatt beige utflod.......... **Og lissom ikke har ORDENTLIGE graviditetssymtomer.Eller har jeg graviditetssymtomer synes du?Hadde satt enormt stor pris på raskt svar.Men uansett, svar tas takknemelig imot.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187127-liv-enda/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

’Lys beige utflod’ er normalt hos gravide og skyldes øket produksjon av hormoner. Hvis det er sett hjerteaktivitet ved uke 8, så er risiko for abort meget liten. Det du beskriver er typiske svangerskapssymptomer som gjerne forsvinner umiddelbart ved fosterdød.

Så jeg tror du kan forvente en positiv opplevelse ved neste ultralyd!

Lykke til med svangerskapet.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187127-liv-enda/#findComment-1284526
Del på andre sider

Hvordan gikk det ved kontrollen?

Vennlig hilsen Mette H Moen

Hei.

Jo, det gikk veldig bra. Nå kan jeg puste lettet ut.

Vi så en bitteliten mini-baby der inne, som var 4,5 cm fra isse til rumpe.

Men jeg er fortsatt veldig redd det skal gå galt, vet jo at en aldrig har noen garanti for at man får ett friskt og normalt barn. Men nå skal jeg prøve å senke skuldrene og ikke gå og være lei meg hele tiden. Sikkert ikke bra for den lille spiren det heller.

Heldigvis skal jeg på ny ultralyd kontroll om 1 uke, da er det ikke privat, men på klinikken som utførte icsi for oss.

Håper det er liv der inne da også...

Tusen takk for beroligende svar og støtte. HAr lest igjennom det mange ganger. Takk!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187127-liv-enda/#findComment-1288716
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...