Gå til innhold

I natt klabbet jeg til min kjære...

Anbefalte innlegg

Jeg synes faktisk ikke det er helt det samme, menn er generelt fysisk sterkere.

Men jeg synes det er helt uakseptabelt å slå partneren, enten det er mannen eller kvinnen som gjør det. Hadde mannen min slått meg i en slik situasjon, ville jeg brukt lang tid på å komme over det, og jeg ville følt noe var ødelagt.

Det blir akkurat det samme hvis slagene var av samme type, med andre ord av samme styrke.

Hun kunne jo ha slått hardere hun også hvis hun ville, akkurat det samme med oss menn, uten at vi hadde slått hardere enn hun gjorde.

Derfor er ikke dette noe forskjell.

Fortsetter under...

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

12

• mil1365380270

6

• petter smart

6

• kaffepiken

5

Gjest sol og regn

Ville du ha synes det var ok at mannen din hadde gjort det samme mot deg i den situasjonen?

Hvis svaret er nei så har du gjort noe veldig galt.

Jeg for min del synes at man har gått over akseptabel grense ved å slå uansett hvor "lite" hardt det er blitt gjort.

Gjest Enig i at det var underlig

Etter å ha lest en del av svarene må jeg si jeg stusser over hvor mange som synes det er greit å slå "fordi han fortjente det". Kan mannen bruke samme argumentasjon om han er voldelig?

Vold hører ikke hjemme i et forhold - uansett.

Jeg er enig med deg, jeg skjønner ikke dette. Men det er tydelig at det er kvinner som støtter kvinner.

Hadde en mann skrevet dette innlegget, ja så.....

mil1365380270

De fleste mener at det aldri er noen unnskyldninger for en mann å slå en kvinne. Det har jeg aldri hørt når det gjelder kvinner som slår menn.

Likestillingen har nok på visse områder ikke kommet så veldig langt.

Kanskje terkselen er lavere fordi menn som denger kvinner er et utbredt samfunnsproblem. Da føler folk behov for å si at det ikke skal slås uansett, fordi det kan tas til inntekt for de som ønsker å banke kona?

Hvis like mange menn ble skamslått av kona, tror jeg svarene hadde blitt annerledes :-)

Kanskje terkselen er lavere fordi menn som denger kvinner er et utbredt samfunnsproblem. Da føler folk behov for å si at det ikke skal slås uansett, fordi det kan tas til inntekt for de som ønsker å banke kona?

Hvis like mange menn ble skamslått av kona, tror jeg svarene hadde blitt annerledes :-)

Nå viser nyere forskning at det er flere kvinner enn menn,som slår. Men det er ikke den vanlige oppfatningen i samfunnet.

Forskjellen på kvinnemishandling og mannsmishandling er at det ofte går hardere for seg hvis mannen slår.

Annonse

mil1365380270

Nå viser nyere forskning at det er flere kvinner enn menn,som slår. Men det er ikke den vanlige oppfatningen i samfunnet.

Forskjellen på kvinnemishandling og mannsmishandling er at det ofte går hardere for seg hvis mannen slår.

Nå er jeg av den oppfatning at det er en viktig forskjell på å bli slått helseløs, og å bli klabbet til. Begge deler tar på psyken, men det er verre, mye verre å få bank. Og det er den forskjellen jeg tror folk ser.

Selv om det beste så klart er å ikke slå. Selv har jeg ikke blitt slått, og ikke slått noen siden barndommens mange slosskamper. Fikk egentlig nok da ;-)

Nå er jeg av den oppfatning at det er en viktig forskjell på å bli slått helseløs, og å bli klabbet til. Begge deler tar på psyken, men det er verre, mye verre å få bank. Og det er den forskjellen jeg tror folk ser.

Selv om det beste så klart er å ikke slå. Selv har jeg ikke blitt slått, og ikke slått noen siden barndommens mange slosskamper. Fikk egentlig nok da ;-)

Enig i det at det er mye verre å få bank, men det psykiske vet jeg ikke om er så mye bedre. Det er i tillegg mye verre for en mann å få seg noe kilevinker av en kvinne enn det er motsatt.

Jeg har heller ikke slått, borsett fra en gang jeg brukte flathånden på ei jente. Slaget var ikke hardt i det hele tatt, men bare for å markere at nok er nok. Det kunne vel ikke kalles et slag en gang. Jeg var ca. 16 år og jenta et år eller noe yngre. Mer motbydelig snakk over lengre tid skal man lete lenge etter. Etter den episoden har hun aldri sagt et stygt ord til meg. Hun ble utrolig paff, sikkert fordi jeg i den tiden var blyg og forsiktig av meg og hun så meg nok som et lett bytte.

Noe lett bytte har jeg aldri vært, når det kommer til stykke:-)

Gjest ikke sign

Etter å ha lest en del av svarene må jeg si jeg stusser over hvor mange som synes det er greit å slå "fordi han fortjente det". Kan mannen bruke samme argumentasjon om han er voldelig?

Vold hører ikke hjemme i et forhold - uansett.

Hva når man tøyser og dunker litt borti hverandre?

mil1365380270

Enig i det at det er mye verre å få bank, men det psykiske vet jeg ikke om er så mye bedre. Det er i tillegg mye verre for en mann å få seg noe kilevinker av en kvinne enn det er motsatt.

Jeg har heller ikke slått, borsett fra en gang jeg brukte flathånden på ei jente. Slaget var ikke hardt i det hele tatt, men bare for å markere at nok er nok. Det kunne vel ikke kalles et slag en gang. Jeg var ca. 16 år og jenta et år eller noe yngre. Mer motbydelig snakk over lengre tid skal man lete lenge etter. Etter den episoden har hun aldri sagt et stygt ord til meg. Hun ble utrolig paff, sikkert fordi jeg i den tiden var blyg og forsiktig av meg og hun så meg nok som et lett bytte.

Noe lett bytte har jeg aldri vært, når det kommer til stykke:-)

Hi-hi! Spør kona di, hun synes sikkert du er ganske "billig" til tider ;-)

Tror ikke det er mindre fornedrende for en kvinne å bli slått av en mann. Det ligger like lite i kvinnens natur å bli hundset med, som i mannens. Eller? *slenger inn en brannfakkel*

Hi-hi! Spør kona di, hun synes sikkert du er ganske "billig" til tider ;-)

Tror ikke det er mindre fornedrende for en kvinne å bli slått av en mann. Det ligger like lite i kvinnens natur å bli hundset med, som i mannens. Eller? *slenger inn en brannfakkel*

Kona mi synes nok jeg er billig ja, hehe

Jeg tror ikke at det er like fornedrende for en kvinne å bli slått av en mann, som motsatt.

Menn er generelt sterkere enn kvinner og derfor lettere for en kvinne å godta dette.

Skulle jeg få juling, vil jeg foretrekke å få juling av en som alle forventet tok meg, enn fra en liten pusling. Det kom til å bli svært skamfullt i tillegg.

mil1365380270

Kona mi synes nok jeg er billig ja, hehe

Jeg tror ikke at det er like fornedrende for en kvinne å bli slått av en mann, som motsatt.

Menn er generelt sterkere enn kvinner og derfor lettere for en kvinne å godta dette.

Skulle jeg få juling, vil jeg foretrekke å få juling av en som alle forventet tok meg, enn fra en liten pusling. Det kom til å bli svært skamfullt i tillegg.

Det du sier nå henger ikke på greip, og du vet hva som renner av gaffelen ;-) Du tar skammelig feil, vil jeg påstå.

Jeg blir ikke mindre forulempet av en kilevink fra dundra over gangen, enn jeg ville blitt om lille blondie i kassa på butikken dro til meg. Her kommer det psykiske inn i bildet.

Det du sier nå henger ikke på greip, og du vet hva som renner av gaffelen ;-) Du tar skammelig feil, vil jeg påstå.

Jeg blir ikke mindre forulempet av en kilevink fra dundra over gangen, enn jeg ville blitt om lille blondie i kassa på butikken dro til meg. Her kommer det psykiske inn i bildet.

Nja, jeg er ikke så sikker på det. Som sagt jeg ville i tillegg til alt annet jeg psykisk ville ha slitt vært mer skamfull av å blitt banket av en liten jypling enn av en stor Hels Angel's type.

Annonse

Nja, jeg er ikke så sikker på det. Som sagt jeg ville i tillegg til alt annet jeg psykisk ville ha slitt vært mer skamfull av å blitt banket av en liten jypling enn av en stor Hels Angel's type.

Du vil altså heller bli angrepet av en isbjørn enn av en mygg?

Gjest sansara

Jeg forstår at du ble sint og mener at du hadde grunn til å bli sint.

At du slo derimot synes jeg ikke noe om.

Joa, en har lyst innimellom, og kanskje var du så trøtt at du ikke tenkte. Men dog, jeg synes det er på sin plass at du er litt flau, men også at han tar sin del av skylden.

Han burde hjulpet til- og selvfølgelig ikke sagt det han sa.

I det minste lagt seg på et annet rom om det plaget ham.

Er det ingen som tenker på at han kanskje ikke var helt våken når han sa det han gjorde? Om han hadde sovet igjennom det som skjedde tidligere på natten var det ikke sikkert han var helt våken nå? Jeg kan i hvert fall prate i halvsøvne og si mye rart som jeg ikke husker selv engang.

Jeg forsvarer ikke det han sa hvis han var våken, bare gjør oppmerksom på at det går an å prate i halvsøvne/søvne.

Uansett hadde jeg ikke slått.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...