Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Under sterilisering for 4 dager siden ble det komplikasjoner, kirurgen kom borti tykktarmen min og det ble hull på den. De fikk syddd det rimelig raskt og allt gikk greit. Var på antibiotika intravenøst i 3 dager.

Er nå hjemme men synes det svir mye på venstre side av magen. Har fortsatt problemer med og bøye meg osv.

avføring++ er som det skal.

Jeg bruker kompress over navelen og litt under (de utvidet åpningen til 5cm pga. sying av tarm)

Nå er jeg rød og litt varm fra navelen og nedover mot trusekanten, er dette en reaksjon på kompressen/plasteret?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187202-operasjonsterilisering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest totem

Har ingen erfaring med sterilisering, men har hatt en laproskopi. Etterhvert ble det veldig sårt og rødt/rosa rundt. Da jeg sjekket viste det seg at det var plasteret/kompresset som irriterte huden, huden ble veldig sår. Vet ikke om det kan være det hos deg, men det er viktig at det er luft rundt, og at du kanskje ikke fester kompresset samme stedet når du bytter.

Au, det hørtes ikke morsomt ut. :( Gikk de inn via navlen og ovenfor skambenet, laparaskopisk? Planlegger selv å sterilisere meg etterhvert, men er litt redd for operasjoner...håper det ikke er mange som opplever noe slikt!

Ja, de gikk inn via navelen.

Jeg hadde ikke hørt før operasjonen at dette var noe som kunne skje.

Mette Moen, Gynekolog

Hvis det er rødme og varme i huden i området du beskriver, kan det være lokal hudinfeksjon. Jeg synes du skal ta kontakt med avdelingen som opererte deg og ev. få en sjekk. Jeg kan ikke avgjøre om det er reaksjon på plaster, men den vil bare sitter der plasteret var i kontakt med huden.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...