Gå til innhold

prøverørsbarn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest mamstilto

De fleste leger sier at du skal ha prøvd minst ett år før du begynner prosessen med prøverør.

Skeptisk ?? Hvorfor det ?? Er det ingen annen måte å få barn på så må en bare da skjønner du.

Erfaring ?? Ja litt, vi ble gravide selv under selve prosessen.

Kommentarer ?? Skjønner ikke hva du skal ha kommentarer til ......

Gjest spennende tid dette her... håper og få det til snart...

Er det noen grunn til at du skulle prøve dette etter 6 mnd?

Det er nok mange forskjellig erfaringer på dette, Vanskelig å svare generelt. Hva er du skeptisk til?

Jeg lyktes på det 4. forsøket.

heisann. jeg skrev vel litt for lite.... har prøvd i 2 år, derfor foreslo han det, men skal prøve i 6 mnd til og om det ikke funker då så anbefalte han det. men du som det virket for for 4. gangen-hvor mye måtte du gi for det? (trenger ikke svare) har bare lest at det er stor sansynlighet for skalder på forsteret om man tar med prøverør.... jeg vet jo ikke da....

De fleste leger sier at du skal ha prøvd minst ett år før du begynner prosessen med prøverør.

Skeptisk ?? Hvorfor det ?? Er det ingen annen måte å få barn på så må en bare da skjønner du.

Erfaring ?? Ja litt, vi ble gravide selv under selve prosessen.

Kommentarer ?? Skjønner ikke hva du skal ha kommentarer til ......

mente SKADER på forsteret....

Gjest kjenner mange

heisann. jeg skrev vel litt for lite.... har prøvd i 2 år, derfor foreslo han det, men skal prøve i 6 mnd til og om det ikke funker då så anbefalte han det. men du som det virket for for 4. gangen-hvor mye måtte du gi for det? (trenger ikke svare) har bare lest at det er stor sansynlighet for skalder på forsteret om man tar med prøverør.... jeg vet jo ikke da....

"har bare lest at det er stor sansynlighet for skader på forsteret om man tar med prøverør"

Dette har jeg aldri hverken lest eller hørt om før.

Kjenner MANGE prøverørsbarn.

Annonse

Gjest tidl. kul

Hei!

Tok alt privat siden det var lang kø off. Forskjellige priser rundt omkring. Hvor har du lest om skader på fosteret??? Har jeg aldri hørt om. Lykke til!

Hei!

Tok alt privat siden det var lang kø off. Forskjellige priser rundt omkring. Hvor har du lest om skader på fosteret??? Har jeg aldri hørt om. Lykke til!

Det har lenge vært uklart om metoden på lengre sikt påvirker barna på en eller annen måte. En gruppe forskere har nå undersøkt om prøverørsbarn er mer utsatt for sykdomsutvikling i nervesystemet enn andre barn. Etter å ha analysert data fra mer en 16.000 barn, viste det seg at prøverørsbarn oftere har behov for en eller annen form for støtte, samt at betydelig flere har diagnosen cerebral parese.

skrev litt feil- men det var dette jeg mente....

Gjest tild. kul

Det har lenge vært uklart om metoden på lengre sikt påvirker barna på en eller annen måte. En gruppe forskere har nå undersøkt om prøverørsbarn er mer utsatt for sykdomsutvikling i nervesystemet enn andre barn. Etter å ha analysert data fra mer en 16.000 barn, viste det seg at prøverørsbarn oftere har behov for en eller annen form for støtte, samt at betydelig flere har diagnosen cerebral parese.

skrev litt feil- men det var dette jeg mente....

Cp er pga. at det oftere er flerlinge fødsler det. Ellers er de jo ikke satt sammen annerledes enn andre barn.

Gjest piiaamariiia

vet av et prøverørsbarn jeg...Det var jo ikke meningen at denne sædcellen skulle finne den eggcellen fra naturens side, da. Kanskje derfor hun ser så rar ut. Har en merkelig kroppsbygning. Syltynne bein, der leggene går utover, og diger overkropp. Ikke hofter, små hengpupper. Har også alvorlig personlighetsforstyrrelser, men det har hun vel fra mora si. Pga dette spurte jeg en venninne om hun visste av noen prøverørsbarn og om de så rar ut... Og ja, hun visste av to unge gutter. Den ene så rimelig merkelig ut, den andre så normal ut.

MEN dette er sikkert bare freak accident da! Kan godt hende de fleste blir like normale/mangfold som barn unnfanget vanlig.

Gjest tild. kul

vet av et prøverørsbarn jeg...Det var jo ikke meningen at denne sædcellen skulle finne den eggcellen fra naturens side, da. Kanskje derfor hun ser så rar ut. Har en merkelig kroppsbygning. Syltynne bein, der leggene går utover, og diger overkropp. Ikke hofter, små hengpupper. Har også alvorlig personlighetsforstyrrelser, men det har hun vel fra mora si. Pga dette spurte jeg en venninne om hun visste av noen prøverørsbarn og om de så rar ut... Og ja, hun visste av to unge gutter. Den ene så rimelig merkelig ut, den andre så normal ut.

MEN dette er sikkert bare freak accident da! Kan godt hende de fleste blir like normale/mangfold som barn unnfanget vanlig.

he he, må regne med litt svinn, he he.

Kort innpå....

Flere studier viser at det ikke er signifikante forskjeller i helse og skader til barn født etter assistert befruktning i forhold til naturlig befruktning. Eventuelle "senskader" kommer av at det oftere blir født flerlinger, og her er det heller ingen forskjeller i forhold til barn født etter vanlig befruktning.

Se inne på sidene til FUB for mer info.

Har dere prøvd i 2 år ville jeg ikke godtatt å måtte vente 6 mnd til. Grensen for å bli uteredet er 1 år max!

Lykke til.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...