fyrlykt Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Jeg har to hardisker, og har fram til nå brukt bare c. Så ble det trøbbel og windows ble installert på nytt, på d. Alt det gamle ligger på c, men hvordan får jeg åpnet f.eks. word og e-posten som er på c nå? Jeg fikk hjelp til å hake av ett eller annet så jeg ikke måtte velge hvilken versjon av windows jeg skulle bruke ved oppstart, men nå husker jeg ikke lenger hvor... 0 Siter
Prozak Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Det som er installert på c er installert i den windows-installsjonen du kjørte før - det er ikke installert i den nye. Mange programmer, som f.eks Office-programmene, vil ikke virke hvis du kjører de fra et annet system enn de du installerte de i. Du må altså installere de på nytt. Noen vil virke - det er bare å bla seg frem i mappene til du finner de kjørbare filene, og prøve. "...................................." 0 Siter
fyrlykt Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Skrevet 8. juni 2005 Det som er installert på c er installert i den windows-installsjonen du kjørte før - det er ikke installert i den nye. Mange programmer, som f.eks Office-programmene, vil ikke virke hvis du kjører de fra et annet system enn de du installerte de i. Du må altså installere de på nytt. Noen vil virke - det er bare å bla seg frem i mappene til du finner de kjørbare filene, og prøve. "...................................." OK - takk for svar. Kanksje du vet hvordan jeg skal gjøre det for å starte opp i C? 0 Siter
Prozak Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 OK - takk for svar. Kanksje du vet hvordan jeg skal gjøre det for å starte opp i C? "Å starte opp i c" vil si å starte den gamle versjonen av windows. Iom. at du reinstallerte p.g.a problemer, er det sannsynligvis utelukket. Installér programmene på nytt. Du kan godt installere de på samme sted ©, men du må installere fra den nye windows-installasjonen. "..................................." 0 Siter
citoyen Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Er det programmene du vil åpne, eller er det dokumentene/mailene som er lagret på C du vil ha tak i? 0 Siter
fyrlykt Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Skrevet 8. juni 2005 Er det programmene du vil åpne, eller er det dokumentene/mailene som er lagret på C du vil ha tak i? Jeg vil ha tak i en e-post. 0 Siter
citoyen Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Jeg vil ha tak i en e-post. Da kommer det an på hvilket epost-program du har brukt. De ulike programmene lagrer mailene sine på ulike steder. Når du vet hvilket program det er og hvor mailene er lagret, så kan du importere de gamle mailene fra epostprogrammet du bruker i den nye Windows-installasjonen. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Skrevet 9. juni 2005 Da kommer det an på hvilket epost-program du har brukt. De ulike programmene lagrer mailene sine på ulike steder. Når du vet hvilket program det er og hvor mailene er lagret, så kan du importere de gamle mailene fra epostprogrammet du bruker i den nye Windows-installasjonen. Jeg vet at det er OE, men når jeg går på min datamaskin og velger c og klikker på OE der åpnes den "nye" som er på den andre hardisken. Går det virkelig ikke an å starte dataen i c lenger når Windows ligger der også? 0 Siter
citoyen Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Jeg vet at det er OE, men når jeg går på min datamaskin og velger c og klikker på OE der åpnes den "nye" som er på den andre hardisken. Går det virkelig ikke an å starte dataen i c lenger når Windows ligger der også? Det er forskjell på programmer og data. Når du kjører OE i den nye Windows-installasjonen din kjører nytt program. Men du kan importere de gamle dataene. For å finne ut hvor de ligger, søk på C: etter filer med etternavnet .dbx. Så bruker du importfunksjonen i Outlook Express til å hente inn dataene fra dette stedet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.