Gå til innhold

Reise bort - han har barn

Anbefalte innlegg

Hei!

For ett år siden ble jeg sammen med en perferkt mann, vi er nå samboere. Han har en sønn på 5 år fra før, som er hos oss ca hver tredje helg. Det går helt greit.

Jeg har alltid likt å reise, og nå har jeg fått jobb-tilbud i Australia. Det er et vikariat, i ett år. Han jobber med IT, og vil raskt kunne skaffe seg jobb der selv. Jeg vil dra, og det vil han også.

Sønnen hans har jo en mor (og ny stefar), pluss at broren og moren til min samboer er flinke til å stille opp.

Det som plager meg er at alle ser på meg som en bitch fordi jeg ønsker å dra. Jeg har hørt rykter om at jeg lokker og lurer med meg han ut på tur, men han gjør det faktisk frivillig. (jeg hadde ikke dratt hvis ikke han ble med.).

Jeg burde vel ikke brydd meg om hva andre sier, men jeg gjør nå engang det da.....

Hva synes dere???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18728-reise-bort-han-har-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere kommer hjem et par ganger i løpet av oppholdet down under så synes jeg det burde gå greit. Vær også flink til å ringe, skrive brev og bilder!

Fint at moren og broren til samboeren din er flinke til å stille opp, men de kan ikke erstatte PAPPA vet du.

Hva slags forhold er det mellom far og sønn ellers? Helgebesøk hver 3 helg er jo ikke så mye,- har de likevel et nært forhold?

Lykke til! Jeg tror det går bra!!

Uansett skal du ikke bry deg om hva andre sier. Det er dere som kan bedømme situasjonen best.

Min far var også i utlandet et år da jeg var mindre (men ikke så liten som din sambos sønn). Han kom på besøk til Norge i jula. Han ringte ofte og skrev lange brev med stemningsrapporter. Fungerte helt fint! Et år går fort.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18728-reise-bort-han-har-barn/#findComment-83424
Del på andre sider

Hvis dere kommer hjem et par ganger i løpet av oppholdet down under så synes jeg det burde gå greit. Vær også flink til å ringe, skrive brev og bilder!

Fint at moren og broren til samboeren din er flinke til å stille opp, men de kan ikke erstatte PAPPA vet du.

Hva slags forhold er det mellom far og sønn ellers? Helgebesøk hver 3 helg er jo ikke så mye,- har de likevel et nært forhold?

Lykke til! Jeg tror det går bra!!

Uansett skal du ikke bry deg om hva andre sier. Det er dere som kan bedømme situasjonen best.

Min far var også i utlandet et år da jeg var mindre (men ikke så liten som din sambos sønn). Han kom på besøk til Norge i jula. Han ringte ofte og skrev lange brev med stemningsrapporter. Fungerte helt fint! Et år går fort.

Lykke til!

De er gode venner. Grunnen til at det ikke er oftere besøk, er at han ofte er hos bestemoren sin, eller at det er bursdager/andre arrangementer. Min samboer jobber også av og til i helgene.

Jeg er også vant til å ha en pappa i utlandet, fra jeg var 7 til 11 år, bodde pappa i Afrika, og jeg klarte med bra!

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18728-reise-bort-han-har-barn/#findComment-83502
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei Kileii!

Jeg slutter meg ikke til koret av de som bebreider deg ved å reise på 1 års jobb i utlandet.

Jeg kjenner liknende historier. Og sant nok vil barnet miste kontakten med sin far dette året, den fysiske. Men mye kontakt kan opprettholdes via telekommunikasjon i dag. Kanskje også ved besøk av faren?

Det er først og fremst din samboer, barnets far, som må ta beslutningen i forhold til sin sønn. Du kan ligge lavt i terrenget.

Jeg har sett mange voksne og foreldre som får en slik situasjon om jobb ute for en avtalt kort periode, til å bli rene barnemishnadlingen. Her gjelder det å holde hodet kaldt, og samtidig støtte far-barn kontakten som før.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18728-reise-bort-han-har-barn/#findComment-83614
Del på andre sider

De er gode venner. Grunnen til at det ikke er oftere besøk, er at han ofte er hos bestemoren sin, eller at det er bursdager/andre arrangementer. Min samboer jobber også av og til i helgene.

Jeg er også vant til å ha en pappa i utlandet, fra jeg var 7 til 11 år, bodde pappa i Afrika, og jeg klarte med bra!

Takk for svar!

Reis bort hvis dere vil det begge to. Det er ikke kvantitet men kvalitet som teller. Det er mange muligheter til kontakt. Jeg forstår godt at du bryr deg om hva andre mener, men husk at det er mange forskjellige meninger. Jeg har en erfaring selv med å være borte fra mine barn som mor, jeg var meget sårbar overfor andres meninger men det gikk helt fint og jeg har like god kontakt med dem som før. Lykke til i Australia.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18728-reise-bort-han-har-barn/#findComment-83685
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...