ekte nick Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg har fått det råd å drikke Lactulose hver dag, mot forstoppelse. Det smaker pyton sukker. Består det av bare sukker? Er det ikke fetende i tilfelle? Jeg skal helst ikke ha i meg så mye sukker av andre grunner heller, bør jeg da la vær å drikke det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresja Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Laktulose består av galaktose og fruktose. Fruktose påvirker ikke blodsukkeret på samme måtte som vanlig hvitt sukker, så det er ikke så fetende. http://www.legemiddelhandboka.no/sgml/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekte nick Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Laktulose består av galaktose og fruktose. Fruktose påvirker ikke blodsukkeret på samme måtte som vanlig hvitt sukker, så det er ikke så fetende. http://www.legemiddelhandboka.no/sgml/ Men hvorfor i all verden hjelper dette mot forstoppelse? Noen som vet hvordan mekanismen virker? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freya Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Men hvorfor i all verden hjelper dette mot forstoppelse? Noen som vet hvordan mekanismen virker? Det blir ikke tatt opp i tarmen, og "smører" avføringen slik at den blir mykere. Samme effekt får man hvis man drikker rikelig med vann og spiser mye fiber. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresja Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Men hvorfor i all verden hjelper dette mot forstoppelse? Noen som vet hvordan mekanismen virker? Fruktose ki store inntak kan gi bløt avføring, har jeg lest (vet ikke hvorfor). Det andre stoffet vet jeg ikke hva er. Det finnes også små reseptfri piller som virker mye bedre enn Laktulose, iallfall på meg. Men de skal jo bare bruke i nødstilfelle. For meg er det så sjelden at de er utgått på dato (selv om holdbarheten er mange år)neste gang jeg har forstoppelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.