Gå til innhold

Sårhet og smerter, men ikke åpent sår.

Anbefalte innlegg

Går det an å ha herpes virus som går rundt i kroppen uten at det blusser opp? Grunnen til at jeg spør er at innimellom så har jeg smerter og sår hud i et par dager. Dette oppstår på 3 forskjellige steder, enten på innsiden av på låret på grensen mot skrittet, i hodet og i ansiktet. Jeg har aldri sett sår eller blemmer eller rødfarge, men bare at huden er utrolig sår og øm. Får jeg det i hodet, så er det meget vondt å gre seg. På låret/skrittet så er det ømt å ha på seg truse/bukse. I disse periodene så føler jeg at allmentilstanden blir redusert - mer sliten og føler meg dårlig form.

Til informasjon så har samboeren min har kjønnsykdommen Herpes. Han har utbrudd, dvs sår og blemmer, et par ganger i året. Han har vært hos lege og fått medisin på resept. Jeg lurer på om jeg er smittet....selv om vi bruker kondom når han får antydninger.

Må jenter som er smittet av Herpes må ta keisersnitt ved evt. fødsel?

Jeg lurer veldig mye på hva dette kan være og om det er mulig å bli kvitt det!!!

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ved foerste gangs utbrudd kan man ha virus i blodet og faa flere symptomer, men saa blir det lokale i samme omraade. Virus legger seg i nervebanene til dette omraadet. Hvis en kvinne har utbrudd naar hun skal foede, foretrekkes keisersnitt, ellers ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...