Gå til innhold

Fra langt hår til kort hår - grunnlag til brudd

Anbefalte innlegg

Gjest Female26

Møtte typen min da jeg hadde kort hår, han ble tiltrukket og vi ble sammen.

Jeg var da meget slank og likte håret mitt veldig godt. Faktisk så har jeg aldri hatt så god selvtillit som da jeg hadde det korte håret.

Typen ville jeg skulle ha langt hår, og jeg lot det bli langt.

Var ikke fornøyd med det lange håret (pga vekten) og lot det bli langt igjen.

Nå er jeg møkkalei det lange håret, jeg trives ikke med det og vil gjerne klippet håret mitt igjen (når jeg har gått ned til den vekten jeg var før).

Men typen min er helt imot det, sier jeg er vakrest med langt hår og sier at han ikke vil bli tiltrukket av meg hvis jeg nå får kort hår.

Han mener alle andre synes jeg er finest med langt hår, men det betyr jo ikke noe for meg. Det som betyr noe er jo hvordan JEG har det med meg selv.

Men da sier han at jeg er egostisk og at han ville hatt langt hår (han hater langt hår på gutter) for min skyld hvis jeg syntes det var finest.

Synes det virker helt på bærtur at jeg skal måtte ha langt hår for hans skyld når jeg virkelig ikke trives i det lange håret. At han faktisk slutter å tenne på meg fordi jeg får kort hår igjen.

Eller hva syntes dere andre her?

Burde jeg da hatt langt hår for hans skyld eller klippet meg kort for min skyld?

(og da risikere at fyren forlater meg fordi han ikke tenner på meg lenger).

Fortsetter under...

Klart du skal klippe håret kort for din egen skyld!

Hvis det virkelig bare er håret ditt han tenner på, så er det vel like greit å få det bekreftet en gang for alle? Da er det bedre for deg at han går til en dame med langt hår. Du fortjener en som elsker DEG ikke bare håret ditt!

Lips1365380508

Har dere vært sammen lenge? Hvis han ikke kommer til å tenne på deg med kort hår, og slår opp, da er han ikke den rette- han elsker deg ikke. Man slår ikke opp med noen, pga en frisyre.

Jeg har langt hår akkurat nå, og kjæresten min elsker håret mitt, og vil ikke at jeg skal klippe meg kort,men selv om han mener det så har jeg klippet meg kort flere ganger (ikke _helt_ kort, for det passer meg ikke), og han har ikke likt det,men han sa at jeg var fin, men at han ikke liker lengden. Punktum. Jeg kan da ikke gjøre ALT han har lyst til kan jeg? MÅ jo gjøre det jeg syns er best/finest for meg...

Men hvis han ikke tenner på deg med kort hår, hvordan kunne han bli sammen med deg,tenne på deg da, dere først ble sammen?

Jeg også liker at jentene har langt hår, men det kunne ikke falle meg inn å forsøke å bestemme dette for jenta.

Derfor bør du ha håret ditt slik du selv ønsker det, det er tross alt du skal like deg selv og ha det godt med deg selv.

Hvis han dumper deg kun for håret, så henger forholdet i en tynn tråd, bokstavelig talt-)

Ikke mye å samle på da.

Gjest Female 26

Har dere vært sammen lenge? Hvis han ikke kommer til å tenne på deg med kort hår, og slår opp, da er han ikke den rette- han elsker deg ikke. Man slår ikke opp med noen, pga en frisyre.

Jeg har langt hår akkurat nå, og kjæresten min elsker håret mitt, og vil ikke at jeg skal klippe meg kort,men selv om han mener det så har jeg klippet meg kort flere ganger (ikke _helt_ kort, for det passer meg ikke), og han har ikke likt det,men han sa at jeg var fin, men at han ikke liker lengden. Punktum. Jeg kan da ikke gjøre ALT han har lyst til kan jeg? MÅ jo gjøre det jeg syns er best/finest for meg...

Men hvis han ikke tenner på deg med kort hår, hvordan kunne han bli sammen med deg,tenne på deg da, dere først ble sammen?

Sier at han nå synes jeg er mye finere med langt hår og han snakket jo om det da jeg hadde kort hår og jeg lot det bli langt for hans skyld.

Nå er han forbanna og vi har kranglet. Blir helt ør av dette jeg, han skifter ikke mening og jeg føler meg tvunget til en hårtilstand jeg får dårlig selvtillit av.

Fyren har jo også betalt hver eneste frisør regning jeg har for at jeg skal ha det lange håret.

Sier han elsker meg, men vil ikke klare å tenne på meg når jeg får kort igjen.

Jeg hadde kort hår da vi ble sammen, men han syntes alltid jeg har sett finest ut med langt hår + at jeg var mye tynnere da vi møttes.

Vi har vært sammen i flere år.

Sier at han nå synes jeg er mye finere med langt hår og han snakket jo om det da jeg hadde kort hår og jeg lot det bli langt for hans skyld.

Nå er han forbanna og vi har kranglet. Blir helt ør av dette jeg, han skifter ikke mening og jeg føler meg tvunget til en hårtilstand jeg får dårlig selvtillit av.

Fyren har jo også betalt hver eneste frisør regning jeg har for at jeg skal ha det lange håret.

Jeg hadde kort hår da vi ble sammen, men han syntes alltid jeg har sett finest ut med langt hår + at jeg var mye tynnere da vi møttes.

Var jeg deg, ville jeg prøve å vri diskusjonen vekk fra langt eller kort hår, og over på hva som betyr noe i et forhold og hvilke verdier det er tuftet på.

For det er jo helt absurd at tenningen hans skal avhenge av hårlengden.

Jeg ville ha blitt fryktelig usikker på hvor dypt følelsene hans kan stikke, når han kan si noe sånt. Det virker veldig overflatisk.

Annonse

"Sier han elsker meg, men vil ikke klare å tenne på meg når jeg får kort igjen."

Han kan jo ikke være riktig klok, hvis han virkelig elsker deg, da betyr det vel ikke noe om du har kort eller langt hår.

Hva elsker han, deg som person, eller det ytre

Klipp deg kort,hvis det er det du ønsker, er mitt råd.Hvis han da går, da var han ikke mye å samle på.

Enten er han ekstremt kontrollerende eller så er han ekstremt umoden!

Han tenner tydeligvis bare på utseende. Hva hvis du går opp i vekt igjen, eller må operere som gir noen arr, eller blir syk som gjør at du endrer utseende? Vil du virkelig gå og være bekymret for om han kommer til å tenne på deg for hver minste endring?

Han virker ikke som noe å samle på spør du meg!

Finn deg heller en som tenner på DEG som person, ikke om du har kort/langt hår e.l.

Gjest Langhårelsker

Har selv langt hår og hadde aldri klippet eller gjort noe med det for en gutt. Det er ikke alle som kan ha langt hår, noen sitt hår vokse for sent, andre har for tynt, flisete eller slitt hår.

Har kun vært hos frisør i utlandet en gang og de lurte på om jeg hadde hodepine ofte noe jeg aldri har, fordi mitt langte og tykke (og sunne, hehe) hår mente de var så sungt at det ville føre til hodepine. Så du kan jo si at håret ditt er for ungt for hodet ditt og at du derfor vil klippe det, hår veier faktisk en del, klipper jeg av 2 cam kjenner jeg forskjellen med en gang.

Det er viktig at du føler deg vel, da ser du også vell ut. Om man ikke føler seg pen så sender man ut dårlige signaler og uansett hvor pen man egentlig er, så oppfattes man ikke som pen.

Jeg synest du skal klippe håret om det er det du absolutt vil, selv kunne jeg aldri hatt kort hår. men respekterer valget ditt. Synest ike han kan bli sur siden det var jo slik du så ut da han falt for deg, det hadde vært noe annet om du alltid hadde hatt langt hår også klippet det. Tviler på at han gjør det slutt om du klipper det, men surmuler nok siden du ikke har adlydd han. Og om han gjør det slutt, er ikke det for det beste. Vil du ha en fyr som ikke unner deg å være fornøyd meg deg selv og føle deg vel, men som slår opp pga du klippet håret?

Mrs. Wallace

Har selv langt hår og hadde aldri klippet eller gjort noe med det for en gutt. Det er ikke alle som kan ha langt hår, noen sitt hår vokse for sent, andre har for tynt, flisete eller slitt hår.

Har kun vært hos frisør i utlandet en gang og de lurte på om jeg hadde hodepine ofte noe jeg aldri har, fordi mitt langte og tykke (og sunne, hehe) hår mente de var så sungt at det ville føre til hodepine. Så du kan jo si at håret ditt er for ungt for hodet ditt og at du derfor vil klippe det, hår veier faktisk en del, klipper jeg av 2 cam kjenner jeg forskjellen med en gang.

Det er viktig at du føler deg vel, da ser du også vell ut. Om man ikke føler seg pen så sender man ut dårlige signaler og uansett hvor pen man egentlig er, så oppfattes man ikke som pen.

Jeg synest du skal klippe håret om det er det du absolutt vil, selv kunne jeg aldri hatt kort hår. men respekterer valget ditt. Synest ike han kan bli sur siden det var jo slik du så ut da han falt for deg, det hadde vært noe annet om du alltid hadde hatt langt hår også klippet det. Tviler på at han gjør det slutt om du klipper det, men surmuler nok siden du ikke har adlydd han. Og om han gjør det slutt, er ikke det for det beste. Vil du ha en fyr som ikke unner deg å være fornøyd meg deg selv og føle deg vel, men som slår opp pga du klippet håret?

"Så du kan jo si at håret ditt er for ungt for hodet ditt og at du derfor vil klippe det"

Hun skal da ikke trenge en medisinsk unnskyldning for å klippe seg?

Gjest bobbysokker

Har du slikt dritlangt hår ned til rumpa?

skorpionfisken

For noen menn er dette med kvinnens hår veldig viktig.

Min ex brydde seg ikke med hvordan jeg var på håret. Da hadde jeg kort og praktisk hår.

Jeg traff sambo da jeg hadde helt kort hår. Hans første spørsmål var hvorfor jeg ikke hadde langt hår. Jeg ville blitt mye finere med langt hår sa han. Jeg lot håret vekse, og har nå langt hår. Jeg ser selv ut fra bilder at jeg er blitt mye mer feminin nå. Jeg bruker mer sminke og pynter meg mer enn jeg gjorde før.

For min samboer er det lange håret viktig. For meg var det i utgangspunktet det samme, men når jeg nå ser at det er finere er jeg enig med ham.

Jeg bekymrer meg bare litt for hvor lenge jeg kan beholde det lange håret. Jeg har jo sett eldre kvinner med langt hår, ja selv de på gamlehjem, men....

Annonse

Gjest langhårelsker

Har du slikt dritlangt hår ned til rumpa?

Nei, men jeg kunne nok hatt det om jeg ville.Men jeg klipper det ofte for at det skal se sunt og pent ut, det styggeste jeg vet er jenter med langt hår, hvor de siste 25 cm er så slitte og flisete at de burde vært klippet for lenge siden. Mitt hår er ganske pent og jeg får mye skryt av det. Er ganske høy ( 1.80 ) så helt ned på rumpen tror jeg ikke ville vært pent, men jeg håper å få det til rett over.

Hvorfor lurte du?

mil1365380270

For noen menn er dette med kvinnens hår veldig viktig.

Min ex brydde seg ikke med hvordan jeg var på håret. Da hadde jeg kort og praktisk hår.

Jeg traff sambo da jeg hadde helt kort hår. Hans første spørsmål var hvorfor jeg ikke hadde langt hår. Jeg ville blitt mye finere med langt hår sa han. Jeg lot håret vekse, og har nå langt hår. Jeg ser selv ut fra bilder at jeg er blitt mye mer feminin nå. Jeg bruker mer sminke og pynter meg mer enn jeg gjorde før.

For min samboer er det lange håret viktig. For meg var det i utgangspunktet det samme, men når jeg nå ser at det er finere er jeg enig med ham.

Jeg bekymrer meg bare litt for hvor lenge jeg kan beholde det lange håret. Jeg har jo sett eldre kvinner med langt hår, ja selv de på gamlehjem, men....

Langt hår gjør også gamle damer feminine, så ikke sett noe aldersgrense på deg selv. Og jo eldre man blir, jo mer trenger man det kanskej? ;-)

Langt hår gjør også gamle damer feminine, så ikke sett noe aldersgrense på deg selv. Og jo eldre man blir, jo mer trenger man det kanskej? ;-)

Jeg synes langt hår kan gjøre gamle damer litt heksete, i alle fall når det er utslått.

Et godt eksempel er den slående forskjellen mellom Astrid Anker Hansen og Sossen Krogh.

Men du tenkte kanskje ikke på SÅ gamle damer?

mil1365380270

Jeg synes langt hår kan gjøre gamle damer litt heksete, i alle fall når det er utslått.

Et godt eksempel er den slående forskjellen mellom Astrid Anker Hansen og Sossen Krogh.

Men du tenkte kanskje ikke på SÅ gamle damer?

Jo, det er den aldersgruppen jeg kaller "gamle damer". Synes hun er flott med utslått også, dame med skikkelig fres i! :-)

Jo, det er den aldersgruppen jeg kaller "gamle damer". Synes hun er flott med utslått også, dame med skikkelig fres i! :-)

Jeg kan rett og slett ikke tro det er samme person, jeg. Synes Astrid har mye mere stil og verdighet.

Sossen ser mere falmet ut.

mil1365380270

Jeg kan rett og slett ikke tro det er samme person, jeg. Synes Astrid har mye mere stil og verdighet.

Sossen ser mere falmet ut.

Falmet, nei! Hun er superkul! Flink til å bruke klær med farger også. Mange tror man må gå i ett med veggen når man blir eldre og får rynker og grått hår, men det er kanskje nettopp da man trenger litt friske farger?! :-)

Tootsieroll1365380854

Kanskje han er mer redd din selvtillit enn han vil innrømme... Jenter med selvtillit tiltrekker seg gjerne menn enten de ber om det eller ikke, og det vet han nok.

Det er greit å ta hensyn til hva partneren synes, men jeg hadde ikke vært villig til å ofre min egen selvfølelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...