candida-damen Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Jeg har etter min andre fødsel vært plaget av gjentagende soppinfeksjoner, dvs en eller flere ganger i måneden. Jeg har forsøkt alt av Canesten: kremer,vagitatorer. Ellers så har jeg forsøkt melkesyrevagitatorer mer forebyggende. Ingenting har hjulpet meg. Har vært til gynekolog som først ikke kunne se noen av de typiske tegnene, men da han sendte inn prøver viste det seg at jeg hadde sopp. Fikk Diflukan tbl som jeg brukte en periode, men uten den helt store effekten. Forsøker å sove uten undertøy, vaske meg uten såpe nedentil og er så og si avstående fra sex. Har knapt nok et seksualliv grunnet dette problemet. Jeg kan jo knapt være i nærheten av samboeren min før soppen blomstrer. Er det noen andre som er plaget på samme måten?? Finnes det noe hjelp? Legen min lurte litt på om jeg kunne lide av lichen sclerosus. Etter det jeg vet om denne sykdommen får jeg det ikke til å stemme. Jeg er mest plaget med utflod og svie/kløe. Er så desperat, at om det å fjerne livmoren har noen effekt, kunne jeg tenke meg det. (Har foresten hormonspiral.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187432-gjentakende-soppinfeksjoner-desperat/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Jeg hadde de samme problemene da jeg begynte med min hormonspiral. (Kanskje det er en normal reaksjon?) Min gynekolog sa at det var en naturlig oppblomstring av sopp når man hadde hormonspiralen men at utfloden da luktet fisk. Jeg fikk en resept og prøvde de stikkpillene og de hjalp. Kan godt være det var samme diagnosen du fikk, men jeg fikk ikke navnet. I alle fall før dette byttet jeg toalettpapir fra billig til Lambi og prøvte meg frem med forskjellige innlegg. Det virket for meg. Bedre enn medisin uansett. Min datter forteller at noen av hennes venninner har problemer pga av stringtruser. Og det kan nok stemme, soppen trives om det blir for varmt og irritert der nede. Jeg har merket oppblomstring om jeg går med for trange bukser for lenge. Vel, vet ikke om dette hjelper, du har jo prøvd det meste, men i nøden spiser fanden fluer osv... PS: Canesten virker ikke på meg heller 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187432-gjentakende-soppinfeksjoner-desperat/#findComment-1287143 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinne66 Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Forstår godt ditt problem. Har det samme selv, har prøvd det meste. Virker ikke som dette problemet blir tatt seriøst blant leger (?). Har nå i desperasjon søkt på internett etter andre medisiner (enn canesten og diflucan som ikke virker på meg). Skal nå prøve et annet og se, for det finnes visst andre midler der ute... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187432-gjentakende-soppinfeksjoner-desperat/#findComment-1288712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
candida-damen Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 Jeg hadde de samme problemene da jeg begynte med min hormonspiral. (Kanskje det er en normal reaksjon?) Min gynekolog sa at det var en naturlig oppblomstring av sopp når man hadde hormonspiralen men at utfloden da luktet fisk. Jeg fikk en resept og prøvde de stikkpillene og de hjalp. Kan godt være det var samme diagnosen du fikk, men jeg fikk ikke navnet. I alle fall før dette byttet jeg toalettpapir fra billig til Lambi og prøvte meg frem med forskjellige innlegg. Det virket for meg. Bedre enn medisin uansett. Min datter forteller at noen av hennes venninner har problemer pga av stringtruser. Og det kan nok stemme, soppen trives om det blir for varmt og irritert der nede. Jeg har merket oppblomstring om jeg går med for trange bukser for lenge. Vel, vet ikke om dette hjelper, du har jo prøvd det meste, men i nøden spiser fanden fluer osv... PS: Canesten virker ikke på meg heller Takk for svar! Greit å høre at jeg ikke er HELT alene om problemet.. Jeg føler meg nærmest litt hemmet i hverdagen og dette er virkelig et problem for meg. Men jeg har nå etter x antal ganger med canesten og diflukan gitt litt opp. Om dere finner en kur så skriv et innlegg, vær så snill!! Ellers så skal jeg prøve en ny runde med store truser og dyrt toalettpapir. Med andre ord være råsexy og dyr i drift :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187432-gjentakende-soppinfeksjoner-desperat/#findComment-1289071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Takk for svar! Greit å høre at jeg ikke er HELT alene om problemet.. Jeg føler meg nærmest litt hemmet i hverdagen og dette er virkelig et problem for meg. Men jeg har nå etter x antal ganger med canesten og diflukan gitt litt opp. Om dere finner en kur så skriv et innlegg, vær så snill!! Ellers så skal jeg prøve en ny runde med store truser og dyrt toalettpapir. Med andre ord være råsexy og dyr i drift :-) Helt utrolig at du ikke finner noe som hjelper. Glemte mine egne råd og kjøpte billig toalettpapir for ett par uker siden. Har vært plaget med kløe og utflod den siste uken. Først i går kom jeg på at det kunne være dopapiret og kjøpte mitt "gamle" merke. Nå får vi se om det hjelper. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187432-gjentakende-soppinfeksjoner-desperat/#findComment-1289274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.