Gå til innhold

Klør som en gal i øyet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lite trolig med herpes..;-)

Skalprøve å skrape litt og se hva som skjer.. *lol* øyekvise! Delikat..;-)

Sånn salve kan jeg jo ta med når jeg først skalpå apoteket..Alltid greit å ha liggende litt av hvert av denslags ting&tang..

:-)

Kanskje du har fått øye på noe.

Den var djup.

laguna1365380434
Skrevet

Kanskje du har fått øye på noe.

Den var djup.

Det var den..;-)

Gjest MrPimmel
Skrevet

Lite trolig med herpes..;-)

Skalprøve å skrape litt og se hva som skjer.. *lol* øyekvise! Delikat..;-)

Sånn salve kan jeg jo ta med når jeg først skalpå apoteket..Alltid greit å ha liggende litt av hvert av denslags ting&tang..

Jeg er litt redd for at det skal skje noe utenom skjema, men jeg går ut fra at du revurderer hvis det blir mer rødt, gjør mer vondt eller hovner opp eller at du begynner å se små Finn Kalvik'er hoppe rundt og le?

Da er det ambulanse?

Finn Kalvik ler aldri.

Skrevet

Det er ikke pollen da?

Jeg har det sånn hver vår jeg, det klør i øynene, ørene og halsen...

Skrevet

Jeg er litt redd for at det skal skje noe utenom skjema, men jeg går ut fra at du revurderer hvis det blir mer rødt, gjør mer vondt eller hovner opp eller at du begynner å se små Finn Kalvik'er hoppe rundt og le?

Da er det ambulanse?

Finn Kalvik ler aldri.

Iiik! Hvis jeg hadde sett Finn Kalvik hoppende rundt, så hadde jeg lagt meg inn på akuttpsyk. pronto!

Gjest MrPimmel
Skrevet

Iiik! Hvis jeg hadde sett Finn Kalvik hoppende rundt, så hadde jeg lagt meg inn på akuttpsyk. pronto!

Han svever på kanten mellom selvmord og medlemskap i FrP, og det er ikke spøk.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Da er det ambulanse?

Finn Kalvik ler aldri.

"Finn Kalvik ler aldri"

Han smiler fint her:

http://www.tylden.no/bilder/GTI/Bgti3001.jpg

Skrevet

Han svever på kanten mellom selvmord og medlemskap i FrP, og det er ikke spøk.

Det var en merkverdig lignelse.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Det var en merkverdig lignelse.

Bare vent til forrige uke.

laguna1365380434
Skrevet

Det er ikke pollen da?

Jeg har det sånn hver vår jeg, det klør i øynene, ørene og halsen...

Det kunne det sikkert vært, men det er bare det ene..Var det pollen hadde vel begge klødd?

laguna1365380434
Skrevet

Da er det ambulanse?

Finn Kalvik ler aldri.

*lol*

Nei, da er det nok alvor!:-)

Skrevet

Det kunne det sikkert vært, men det er bare det ene..Var det pollen hadde vel begge klødd?

Godt poeng...

Hvis du da ikke er allergisk mot pollen bare på den ene siden :P

laguna1365380434
Skrevet

Da er det ambulanse?

Finn Kalvik ler aldri.

Du hadde sånn peiling på øyer..:-)

Nå har jeg vært å kjøpt øyebadevann og det var jo helt nydelig, og øyet føles MYE bedre..:-)

Men : den hvite prikken i øyekroken er der fortsatt og lokket er litt hovent(mer enn i går, da syntes det nesten ikke. Det er ikke svære greiene nå heller forresten..).

Derfor tenkte jeg at jeg for å være på den sikre siden skulle skrape bort, slik du tipset.

Jeg har prøvd, med brent knappenål, men prikken flyttet seg ikke i det hele tatt..er det meningen jeg skal bruke makt og stikke ordentelig hull? :-o

Punktere den liksom?

Eller skal jeg vente til den eventuelt blir større..?

Skraping hadde nemlig ikke noen annen effekt enn at det klødde som aldri før..

Takk, hvis du gidder å sette meg enda bedre inn i øyelokkets mystiske veier..;-)

Gjest MrPimmel
Skrevet

Du hadde sånn peiling på øyer..:-)

Nå har jeg vært å kjøpt øyebadevann og det var jo helt nydelig, og øyet føles MYE bedre..:-)

Men : den hvite prikken i øyekroken er der fortsatt og lokket er litt hovent(mer enn i går, da syntes det nesten ikke. Det er ikke svære greiene nå heller forresten..).

Derfor tenkte jeg at jeg for å være på den sikre siden skulle skrape bort, slik du tipset.

Jeg har prøvd, med brent knappenål, men prikken flyttet seg ikke i det hele tatt..er det meningen jeg skal bruke makt og stikke ordentelig hull? :-o

Punktere den liksom?

Eller skal jeg vente til den eventuelt blir større..?

Skraping hadde nemlig ikke noen annen effekt enn at det klødde som aldri før..

Takk, hvis du gidder å sette meg enda bedre inn i øyelokkets mystiske veier..;-)

Skrape vekk den hvite prikken ja.

Det som sannsynligvis skjer er at kjertelen hovner opp til størrelse med et pepperkorn og at det dannes arrvev inne i den. Betennelsen går ned, men kulen blir der. Mange går rundt med slike kuler på øyelokket. De forsvinner likevel langsomt, det kan ta et år. Vakkert er det ikke.

Legen vil ganske sikkert bruke en skarp skje og skrape den vekk på innsiden, så infeksjonen blir drenert. Jeg spure legen her inne som sier akkurat det samme. Du kan søke det opp hvis søkingen funker.

Gå til legen om du er det minste usikker på dette.

laguna1365380434
Skrevet

Skrape vekk den hvite prikken ja.

Det som sannsynligvis skjer er at kjertelen hovner opp til størrelse med et pepperkorn og at det dannes arrvev inne i den. Betennelsen går ned, men kulen blir der. Mange går rundt med slike kuler på øyelokket. De forsvinner likevel langsomt, det kan ta et år. Vakkert er det ikke.

Legen vil ganske sikkert bruke en skarp skje og skrape den vekk på innsiden, så infeksjonen blir drenert. Jeg spure legen her inne som sier akkurat det samme. Du kan søke det opp hvis søkingen funker.

Gå til legen om du er det minste usikker på dette.

Ok, så jeg lar den være selv, når den ikke lot seg flytte med det gode?

( i dette tilfellet, brent nål..)

Ingen punktering..? :-o

Den er ikke så stor som ett pepperkorn, bare bittebitteliten, omtrent som spissen på nåla...

Siden øyet ikke føles verre i dag, burde jeg da uansett gå til legen i morgen?

Eller se an om det ikke blir verre? Hvor lenge eventuelt?

Kan jeg skade øyet mitt om jeg venter?

Prøvde å søke litt, fant ikke noe fra lege, men jeg fant noen lignende tips..:-)

Jeg skjønte bare ikke helt hvordan man konkret skulle prøve den "selvrepareringen"

Beklager at jeg sikkert kjeder deg med øyet mitt, men det virket som du hadde peiling på dette!

Gjest MrPimmel
Skrevet

Ok, så jeg lar den være selv, når den ikke lot seg flytte med det gode?

( i dette tilfellet, brent nål..)

Ingen punktering..? :-o

Den er ikke så stor som ett pepperkorn, bare bittebitteliten, omtrent som spissen på nåla...

Siden øyet ikke føles verre i dag, burde jeg da uansett gå til legen i morgen?

Eller se an om det ikke blir verre? Hvor lenge eventuelt?

Kan jeg skade øyet mitt om jeg venter?

Prøvde å søke litt, fant ikke noe fra lege, men jeg fant noen lignende tips..:-)

Jeg skjønte bare ikke helt hvordan man konkret skulle prøve den "selvrepareringen"

Beklager at jeg sikkert kjeder deg med øyet mitt, men det virket som du hadde peiling på dette!

Synd at du fikk det, for da er du disponert og får flere senere. Håper ikke du får betennelse i hårsekkene i øyelokkranden også, da er det en annen prosedyre, og det sprer seg lynfort...

Det tar noen dager før den betente talgkjertelen blir så stor som et pepperkorn, noen ganger litt større, da stopper det. Har sett folk som har 4-5 på hvert øye. En annen variant biter seg fast inne i tårekanalen, det MÅ til lege straks.

laguna1365380434
Skrevet

Synd at du fikk det, for da er du disponert og får flere senere. Håper ikke du får betennelse i hårsekkene i øyelokkranden også, da er det en annen prosedyre, og det sprer seg lynfort...

Det tar noen dager før den betente talgkjertelen blir så stor som et pepperkorn, noen ganger litt større, da stopper det. Har sett folk som har 4-5 på hvert øye. En annen variant biter seg fast inne i tårekanalen, det MÅ til lege straks.

Hm..Jeg får rusle innom doktormannen på hjørnet her i morgen å spørre om han kan plukke den ut for meg da..Jeg vil jo ikke ha masse styggedom påøyet, og jeg klarer visst ikke å skrape selv, den er jo så liten, også må jeg blunke og klø når jeg er bortpå med nåla..

Jeg håper jo helst ikke at jeg får flere da, det hadde vært kjedelig..

Takk for svar:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...