Gå til innhold

Hoven, smertefull pung...

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma for første gang

Min mann har fått store smerter i venstre pung, som foruten å være øm også hovnet opp til neste dobbel størrelse. Han har vært hos legen, fått antibiotika, men det ser ikke ut til å hjelpe. Smerten sitter i lysken, pungen, nederste del av magen etc. Han har hatt så vondt at han til tider ikke klarer løfte vår datter, ei heller bøye seg ned uten smerter. Det gjør visstnok vondt bare buksen kommer inntil pungen. Han hadde også blod i sæd forige uke. Hva kan dette komme av? Jeg har søkt masse på nett, og funnet noen mulige svar, men i følge mannen min nevnte ikke legen hans noe om disse mulighetene, så nå spør jeg om noen her har noen erfaring fra området. Jeg tror ikke min mann har vært utro- bare så det er sagt. Han skal tilbake til legen neste uke, men trolig finner legen ikke ut av noe da heller. Ikke alle fastleger er like flinke på alle områder - spør du meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187503-hoven-smertefull-pung/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ørkenvandreren

Jøss,

Her må da ikke gubben avfinne seg med hva legen sa/gjorde første gangen(!)

Jeg har ikke peiling på hva det kan være, men områdets ømfindtlighet for smerte og hva sykdom/skader i dette området kan medføre, tilsier at jeg hadde stilt på legevakten i kveld hvis det hadde skjedd meg.....

Gjest MrPimmel

sant, nok: leger er ikke orakler, nei! hørtes ut som en lege som egentlig skulle til pause; "her, ta disse pillene, og kom igjen om ei uke om du ikke er bedre".

85% av alle sykdommer går over av seg selv. Men ikke alle.... det sier seg sjøl kanskje at det ikke er så lett å vite om det skjer. Noen dør av lungebetennelse i ung alder, de fleste ikke.....

Når man ikke er fornøyd med framdriften, så gå til annen lege, og ikke nevne at man har vært hos en annen lege.

Vi er to søsken som har samme sykdom og får to ulike behandlinger! Nå får vi se hvilken som virker best.

Annonse

85% av alle sykdommer går over av seg selv. Men ikke alle.... det sier seg sjøl kanskje at det ikke er så lett å vite om det skjer. Noen dør av lungebetennelse i ung alder, de fleste ikke.....

Når man ikke er fornøyd med framdriften, så gå til annen lege, og ikke nevne at man har vært hos en annen lege.

Vi er to søsken som har samme sykdom og får to ulike behandlinger! Nå får vi se hvilken som virker best.

heh :) så spennende da. og ganske lurt ;)

Gjest MrPimmel

heh :) så spennende da. og ganske lurt ;)

Ganske snodig. Men nyttig tror jeg. Hvis det virker på den ene men ikke den andre, så blir det trinn to.

Jeg fikk eksem på begge ben på samme sted, to store flekker. Fikk fire ulike salver å prøve på de fire flekkene, ingen av dem virket, men all eksemet forsvant av seg selv. Nei, jeg byttet ikke vaskemiddel. Nesten sikker på at det ville forsvunnet uansett av seg selv.

Tenker litt på om jeg hadde prøvd alternativ medisin like før det forsvant? Da ville den fått æren. Alternative elsker slike vage sykdommer som kommer og går. Er man på rett sted til rett tid, så er det i boks?

om en bare forsto

Tusen takk for svar... vi får håpe det ikke er noe farlig, det har blitt tatt en ultralyd, og legen fant ingenting der... så kreft er det ikke! Om det skulle være klamydia- tja, da har vi vel et problem? Jeg har ikke vært sammen noen annen mann siden vi traff hverandre for 5 år siden, og siden vår datter er 2 år nå, vet jeg at jeg ikke var smittet av noe før det- da heller ikke han. Helt ærlig, tror jeg ikke han er utro... men jeg har jo tatt feil før - smiler litt nå, for akkurat det tror jeg ikke er grunnen. Derimot kan det være så mye annet... lykke til til de av dere som er under behandling av diverse. Alltid spennende å se hvilke remedier som hjelper- men, det viktigste er jo at man blir bra igjen, med eller uten hjelp av leger og medisiner. Igjen takk for alle svar!

om en bare forsto

Tusen takk for svar... vi får håpe det ikke er noe farlig, det har blitt tatt en ultralyd, og legen fant ingenting der... så kreft er det ikke! Om det skulle være klamydia- tja, da har vi vel et problem? Jeg har ikke vært sammen noen annen mann siden vi traff hverandre for 5 år siden, og siden vår datter er 2 år nå, vet jeg at jeg ikke var smittet av noe før det- da heller ikke han. Helt ærlig, tror jeg ikke han er utro... men jeg har jo tatt feil før - smiler litt nå, for akkurat det tror jeg ikke er grunnen. Derimot kan det være så mye annet... lykke til til de av dere som er under behandling av diverse. Alltid spennende å se hvilke remedier som hjelper- men, det viktigste er jo at man blir bra igjen, med eller uten hjelp av leger og medisiner. Igjen takk for alle svar!

PS nytt alias- jeg er hovedinnleggeren

Annonse

Ganske snodig. Men nyttig tror jeg. Hvis det virker på den ene men ikke den andre, så blir det trinn to.

Jeg fikk eksem på begge ben på samme sted, to store flekker. Fikk fire ulike salver å prøve på de fire flekkene, ingen av dem virket, men all eksemet forsvant av seg selv. Nei, jeg byttet ikke vaskemiddel. Nesten sikker på at det ville forsvunnet uansett av seg selv.

Tenker litt på om jeg hadde prøvd alternativ medisin like før det forsvant? Da ville den fått æren. Alternative elsker slike vage sykdommer som kommer og går. Er man på rett sted til rett tid, så er det i boks?

helt enig. man skal ikke ta pille for alt som er ille.

Gro Isachsen, Sexolog

Be mannen din få henvisning fra fastlegen til en urolog neste gang han oppsøker fastlegen sin, dersom smertene ikke har gitt seg til han skal tilbake til kontroll.

Helt enig, ikke alle allmennleger er like flinke på alle fagfelt. Derfor trengs det spesialister. En urolog vil etter all sannsynlighet være den riktige spesialisten i dette tilfellet.

• 2 uker senere...
om en bare forsto

Hadde samme greie for en tid tilbake... Mitt problem var betennelse i bitestikkel.. Gikk over med antibiotika for min del.. Men... Det kan og være snakk om kreft, så få han til urolog så fort som svint!

Takk... det viste seg å være det samme som du hadde!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...