Gjest Aimabel Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Jeg er bare nyskjerrig på hva det koster å pusse opp bad. Bynner å bli på tide, men frykter at det blir vanvittig dyrt! Hvor mye kostet badet deres? Gjorde dere mye selv? 0 Siter
Gjest lambertsen Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 25000 og oppover. Kommer ann på hvor fint du vil ha det og hvor mye du skal bytte ut. Man har ikke lov å gjøre så mye selv på badet da. 0 Siter
serendipity Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Det spørs på hva du skal gjøre? Nye fliser, membran, nytt interiør og porselen, blandebatterier, og sist men ikke minst hvor stort badet er! 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Det spørs på hva du skal gjøre? Nye fliser, membran, nytt interiør og porselen, blandebatterier, og sist men ikke minst hvor stort badet er! Det er et bittelite bad, med membran. Jeg er ganske kresen, og har dyr smak. Men så var det økonomien da.. Trenger nye fliser, dusj, vask og interiør. 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Det skal mye til å lage nytt bad til under 100 tusen, nesten uavhengig av størrelsen Dette fordi det ikke er flisene som er kostnadsdrivende, men rørleggerarbeid, membran osv som må gjøres på alle bad, uansett størrelse. Hvis du gjør mye selv kan du kanskje få det ned til rudnt 70 tusen, men da skal du være god... 0 Siter
Gyda Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Det er et bittelite bad, med membran. Jeg er ganske kresen, og har dyr smak. Men så var det økonomien da.. Trenger nye fliser, dusj, vask og interiør. Det kommer fort over 100 000 kroner ... 0 Siter
Gjest det fins billige løsninger også Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Bad og kjøkken er de dyreste rommene en pusser opp. Du sier du har dyr smak, og da sier det seg vel selv at denne oppussingen blir dyr .... 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Det skal mye til å lage nytt bad til under 100 tusen, nesten uavhengig av størrelsen Dette fordi det ikke er flisene som er kostnadsdrivende, men rørleggerarbeid, membran osv som må gjøres på alle bad, uansett størrelse. Hvis du gjør mye selv kan du kanskje få det ned til rudnt 70 tusen, men da skal du være god... 100 tusen! Får bare sette igang å spare da:-) Men det trengs bare en oppgradering, det er vinyl på gulv og vegger. Fagfolk har sagt at det bare er å rulle ut varmekabler, støpe og deretter legge fliser rett på vegg og gulv. Opplegg for dusj, vask vaskemaskin er der. 0 Siter
Gjest begonia Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Noen venner totalrenoverte badet sitt. Dusjhjørne, hjørneboblekar, to vasker, fliser på gulv og vegg. Prislapp 250000,- takk. Da mistet jeg lysten til å pusse opp badet, for SÅ spesielt var det ikke. 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Du kan sikkert få svar i alle retninger og beløp. Det avhenger av hvor stort badet er, hvor dyre løsninger velger du, gjøres det svart eller hvitt, hvilken by/landsdel bor man i, osv, osv.... Som en tommelfingerregel, tror jeg du kan regne mellom 70-100.000,- for et bad. Med, som sagt, muligheter både for rimeligere og dyrere løsninger finnes. 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Badet mitt kostet ca 70 000 og da ble alt gjort av håndverkere. Det er ikke noe luksusbad, kun fliser i dusjhjørnet, ny vask med skap, ny do og et høyskap til håndkler og andre ting. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Du kan sikkert få svar i alle retninger og beløp. Det avhenger av hvor stort badet er, hvor dyre løsninger velger du, gjøres det svart eller hvitt, hvilken by/landsdel bor man i, osv, osv.... Som en tommelfingerregel, tror jeg du kan regne mellom 70-100.000,- for et bad. Med, som sagt, muligheter både for rimeligere og dyrere løsninger finnes. Ja, tenkte jo å undersøke nærmere, men hvis vi må regne med 70-100 000 er det helt uaktuelt enda, så da får vi slutte å drømme :-) 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 25000 og oppover. Kommer ann på hvor fint du vil ha det og hvor mye du skal bytte ut. Man har ikke lov å gjøre så mye selv på badet da. Man har lov. Våtromsnormen er bare en norm, en slags standard, slik at man selv ikke trenger å spesifisere nesten noe som helst hvis man bestiller arbeider i bad. Kjekt å bare kunne bestille arbeider med et offentlig begrep som ikke kan trekkes i tvil. Uansett om du gjør det etter normen eller ikke, så vil du aldri få erstning hvis det lekker fra rør eller membraner over lengre tid. Allikevel. Og det er det som gjerne skjer. Og da er det kjekt å ha en kontrakt etter normen, så du kan ta fagmannen og f eks kontakte lauget. Med svart betaling blir det umulig. 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Badet mitt kostet ca 70 000 og da ble alt gjort av håndverkere. Det er ikke noe luksusbad, kun fliser i dusjhjørnet, ny vask med skap, ny do og et høyskap til håndkler og andre ting. Det der hørtes bra ut;) 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Det der hørtes bra ut;) Du gleder deg allerede til dusjen neste gang familien er på Ekeberg Camping ;o) 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Du gleder deg allerede til dusjen neste gang familien er på Ekeberg Camping ;o) Ekeberg frister ikke. Da er Oslo gjordcamp bedre. Ved gamle Mossevei. 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Ekeberg frister ikke. Da er Oslo gjordcamp bedre. Ved gamle Mossevei. jeg tror jeg vet hvor det er. Men nå pleier ikke jeg å campe i Oslo da. 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 jeg tror jeg vet hvor det er. Men nå pleier ikke jeg å campe i Oslo da. Det skjønner jeg. Men der er ei fin badestrand. Og er det go-vær blir du henta på bading;) 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Det skjønner jeg. Men der er ei fin badestrand. Og er det go-vær blir du henta på bading;) Det høres bra ut. Vi får håpe sommervarmen kommer snart, det er like tragisk i dag som det har vært tidligere. Kun i går det var skikkelig sommervær. 0 Siter
Åsemor Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Mitt gamle bad kosta vel 35 000-40 000, men da ble veldig veldig masse gjort av "kjentfolk". Har enda mareritt om den dagen jeg blir erstatningspliktig fordi ting ikke er gjort forskriftsmessig... *sukk* Det var vel 2*1,5 meter tror jeg, bare ensfarga fliser, en liten vask med skap under, og dusj rett på veggen uten vegger eller noe. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.