Gå til innhold

Anbefalte innlegg

...sjefen at man er gravid?

Mulig jeg foregriper begivenhetenes gang nå, men dette lurer jeg altså på. Jobber en plass hvor jeg ikke kan gjøre noen av arbeidsoppgavene hvis jeg blir gravid, så jeg må vel informere sjefen om dette. Tropper man bare opp på kontoret og sier "hei, jeg er gravid", eller hva? :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187540-n%C3%A5rhvordan-fortelle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hare1365380455

Vent til kona til sjefen er der, rop fornavnet hans og si du er gravid og så oppdager du kona og løper....

Du har vel ikke plikt til å si du er gravid, og ingen tør vel spørre før det er temmelig opplagt heller:-)

Har noen gjort det på din jobb?;)

Gjest MrPimmel

Har noen gjort det på din jobb?;)

Jeg hengte på tavla:

Beskjed til Are: Elskerinna di er ikke gravid allikevel!

Are tok det pent, men det hang der en hel dag før han fikk vite det.

Jeg hengte også en plakat ute på døra: Are Olsen er 30 år i dag! Gratuler han med dagen, men ikke si at denne platakten henger her! Det kom vilt fremmede mennesker utenfra og gratulerte han med dagen! Til slutt, etter rundt 20 gratulasjoner skjønte han ugler i mosen da alle stoppet for å lese på døra.

En annen gang ble de lei av jeg alltid lånte stiftemaskin og fjernet alle stiftene i alle stiftemaskinene. da jeg hadde prøvd den 8. eller 10, da skjønte jeg det, spesielt da de fulgte etter meg og gliste:-(

Vent til kona til sjefen er der, rop fornavnet hans og si du er gravid og så oppdager du kona og løper....

Du har vel ikke plikt til å si du er gravid, og ingen tør vel spørre før det er temmelig opplagt heller:-)

Sjefen er ei dame, så den taktikken utgår... :)

Siden du ikke kan utføre jobben din som gravid, synes jeg du skal si det så fort som mulig. INgen vits i å risikere noe når man er gravid. Og sjefen vil sikkert sette pris på å tidlig kunne finne en vikar.

Du har ikke plikt til å si i fra før (tror det er) 3 uker før du skal ut i permisjon. Men "noe" kan jo avsløre deg før det...

Annonse

Si det med en gang ettersom du ikke kan jobbe. Må du sykemeledes eller kan du utføre andre arb. oppgaver ved arb. plassen din ?

Og du sier bare at du er gravid, at det er tidlig, men sånn og sånn...

Jeg kan jobbe, det er bare enkelte ting jeg ikke kan gjøre pga smittefare.

Siden du ikke kan utføre jobben din som gravid, synes jeg du skal si det så fort som mulig. INgen vits i å risikere noe når man er gravid. Og sjefen vil sikkert sette pris på å tidlig kunne finne en vikar.

Du har ikke plikt til å si i fra før (tror det er) 3 uker før du skal ut i permisjon. Men "noe" kan jo avsløre deg før det...

Hehe, ja, det var det jeg tenkte...

Trenger ikke vikar, for det er andre på samme vakt som kan gjøre akkurat den oppgaven, men jeg kan ikke gjøre det pga smittefare.

Jeg spurte sjefen om han hadde et ledig øyeblikk, og sa "må neste fortelle deg at jeg har blitt gravid". Fikk klem og gratulasjon :)

Så hyggelig da. :)

Tenker at det er lurt å fortelle det tidlig i forhold til arbeidssituasjonen, og så kan sjefen forberede seg på å få vikar når man går ut i permisjon etc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...