Gå til innhold

Bryr meg ikke om typiske kvinneting

Anbefalte innlegg

Gjest måneogsol
Skrevet

Hvitt skal visst symbolisere renhet og jumfruelighet. I andre kulturer/land er det svart som er uskyldigheten.

De jeg har sett i hvit brudekjole er ikke noe i nærheten av uskyldig.

Jeg hadde noen ganger likt å sende kort til brudgommen: Lykke til med bruden. Dyden fikk du ikke fatt i, bare ramma som den satt i!

Hvitt SKULLE symbolisere jomfruelighet og uskyld i vår kultur. Det er vel ikke helt nødvendig å være jomfru lenger, og de fleste bl.a. de kongelige bærer kremfargete kjoler ikke hvite.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Hvitt SKULLE symbolisere jomfruelighet og uskyld i vår kultur. Det er vel ikke helt nødvendig å være jomfru lenger, og de fleste bl.a. de kongelige bærer kremfargete kjoler ikke hvite.

Jeg vil ikke ha noen jomfruer.

Gjest måneogsol
Skrevet

Jeg vil ikke ha noen jomfruer.

Det blir et vanskelig ønske. Jeg håper i hvert fall at de små jentene som leker utenfor vinduet er jomfruer, og jeg har ikke noe imot dem;)

Skrevet

Hei,

Jeg tror det har noe med din personlighet å gjøre. Det høres ut som om du er veldig praktisk anlagt! Du velger komfort framfor form og farge. Jeg kjenner flere som jobber på Dyrebeskyttelsen som er av liknende sort. De er det veldig "tak" i. Det er ingenting å skamme seg over. Du er bare praktisk :-)

Gjest MrPimmel
Skrevet

Det blir et vanskelig ønske. Jeg håper i hvert fall at de små jentene som leker utenfor vinduet er jomfruer, og jeg har ikke noe imot dem;)

Jihad-krigere skal bl a få 72 jomfruer som belønning når de kommer til paradis. Jeg syns det høres ut som en straff jeg.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jihad-krigere skal bl a få 72 jomfruer som belønning når de kommer til paradis. Jeg syns det høres ut som en straff jeg.

Er der nevnt noe om svigermødre?

Gjest MrPimmel
Skrevet

Er der nevnt noe om svigermødre?

Ja, som død jihadkriger kan du velge 40 av dine slektninger og venner som også kommer til paradis. Selvmordsbombere har lagt igjen liste til de som har billett til paradis, for å være sikker på at disse krever sin rett.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Ja, som død jihadkriger kan du velge 40 av dine slektninger og venner som også kommer til paradis. Selvmordsbombere har lagt igjen liste til de som har billett til paradis, for å være sikker på at disse krever sin rett.

Javel, men følger det med svigermødre?

Gjest måneogsol
Skrevet

Paradis er ikke i denne verden. Hva som skjer etter min død er i hvert fall ikke et problem for meg.

Gjest måneogsol
Skrevet

Nei det gjør ikke det. Hussein sønn av Fatima og Ali, dattersønn av profeten Mohammed gikk i martyrdøden sammen med noen fåtalls mennesker. Hussein var gift med datter av Persiakonge, og hun døde sammen med ham. Dette er historien til shiamuslimene, og derfor feirer de eller sørger, alt ettersom, 40 dager etter Husseins dødsdag hvert eneste år. Hvorfor de er så lei seg så lenge etterpå kan man spørre seg om, men på denne siden av verden er det påske som feires som minne om en som døde mye lenger tilbake i tid.

Pga. Husseins martyrdød er det akseptert i Islam å dø som martyr, men ikke å ta sitt eget liv. Et eksempel er 11.09.01.

Ikke be meg forklare forskjellen.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Det vet jeg ikke, men det er sikkert lurt å sjekke først. Arabiske svigermødre er ikke å spøke med.

Men hva med homser spør jeg.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Det vet jeg ikke, men det er sikkert lurt å sjekke først. Arabiske svigermødre er ikke å spøke med.

Men hva med homser spør jeg.

"Men hva med homser spør jeg"

Homser er bra for oss, det har vi snakket om før;)

Gjest petrusa
Skrevet

Kjenner meg ikke igjen over din beskrivelse av typisk kvinner gitt. Er kun på film det er typisk å være henrykt over smykker og diamanter og giftermål. Ingen av mine venninner er slik iallfall.

Men jeg bruker sminke og jeg tar helst en hvit kjole hvis jeg en dag gifter meg.

Gjest MrPimmel
Skrevet

"Men hva med homser spør jeg"

Homser er bra for oss, det har vi snakket om før;)

De får jo ingenting kos i himmelen? Jihad er ikke for kvinner så lefsene er ute av bildet.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

De får jo ingenting kos i himmelen? Jihad er ikke for kvinner så lefsene er ute av bildet.

Joda, det blir mer damer på oss.

Gjest Aimabel
Skrevet

Skjønner ikke helt problemet. Er det så galt å være litt annerledes enn flertallet da? Er det noen som plages over at du ikke er intressert i å kjoler og smykker?

Det å pynte seg en gang i blandt i er ikke en kvinnegreie, jeg vil tro de fleste forventer at du pynter deg i spesielle anledninger. Det har med respekt for andre mennesker som synes dette er hyggelig.

Jeg har også gitt meg over av å høre om omfattende bryllup og dyre smykker. Men har ikke følelsen av at dette gjelder det store flertallet.

Du nevner ytterlighetene, og mener det er typisk kvinner! Er det ikke typisk dagens kvinner å spille på flere strenger?

Jeg fikk turutstyr av samboern her om dagen og ble kjempeglad for det, Jeg har også fått smykker.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Joda, det blir mer damer på oss.

Når en homse dør i jihad?

Å faen, nei hu derre dama i islamsk råd sa det ikke finnes muslimhomser, knegg-knegg. Ja, hun kan jo håpe og tro.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg ville heller ikke brukt 8000 kroner på et smykke. Hva er vitsen med å gå med et smykke som bare jeg vet koster så mye? For ha gleden av fortelle folk hva det koster? Nei, det er meningsløst. Bortkastede penger.

Ellers tror jeg ikke du er så annerledes enn mange andre.

Kjedelig med folk som bare snakker om klær, sminke og siste innkjøp.

Ikke ofte jeg har opplevd det da, men det har hendt.

Selv liker jeg å pynte meg til fest, men jeg har ingen problemer med å gå ut uten sminke. Så tidlig som jeg står opp, så hender ofte jeg tar med maskara og øyeskygge på jobb, og sminker meg der isteden.

Men jeg har ingen problemer med å skjønne dette med brudekjole.

Det er flere år siden jeg giftet meg og da brukte jeg mye tid på å finne den riktige kjolen. Det er vel mange ungpikers drøm om å få lov til å være prinsesse for en dag.

Ellers bruker jeg fint lite tid på utseendet til daglig, men vil helst se velstelt ut.

Det betyr ikke masse dilldall i mitt tilfelle.

Bare en rask dusj. Små perler i ørene og et enkelt smykke som jeg både sover og dusjer med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...