Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen min har bestemt oss for separasjon, vi har bodd sammen i noen måneder på hvert vårt rom for barnas beste. Vi har nå tenkt på å gjøre siste forsøk på å nå sammen igjen og prøve samtaler, noe mannen min har vært meget uvillig til. Vi har hatt noen få samtaler på familiekontoret for en stund siden helt til han ikke ville mer. Er det noen som kan anbefale noe, er familiekontoret det beste eller er det privat terapeuter. For å si det kort jeg vet ikke hva som finnes og hvilke muligheter vi har. Jeg ville satt pris på svar dersom dette har gitt meg et ørlite håp igjen etter den tunge, svarte tiden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18762-parterapi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei bebba!

Jeg forstår at du og mannen din er enige om å se på mulighetene for evt. å fortsette sammen.

Slik jeg forstår slike situasjoner er det vesentlig at dere to, helst for dere selv, forsøker å forklare hverandre hva som må til for å få dette til. Dere er ekspertene selv på samlivet deres. Ikke undervurder deres egne muligheter til å rydde opp.

Dersom dere likevel trenger en 3.person som ikke er følelsesmessig involvert, er det mange privatpraktiserende terapeuter og rådgivere dere kan kontakte. Det kommer litt an på hvor dere bor. Bruk gule sider i tlf.katalogen.

Jeg ville unngått det fam.kont. dere før har benyttet, siden din mann antakelig ikke er pos. til det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18762-parterapi/#findComment-83610
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...