Gjest MrPimmel Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Ole Paus er et råskinn. For noen år siden i et talkshow bød han på vann fra en karaffel, og gjestene drakk. Etterpå viste han en film om en som hadde laget en rensemaskin som renset urin og laget gjødsel av det. Ut kom en grønn guffe av en tut; gjødsel, og krystallklart rent vann ut av en annen. Vannet som gjestene drakk kom fra denne urinen som Ole og oppfinneren personlig hadde donert til formålet! Det gikk opp for meg og for gjestene etterhvert og vi fikk se dem ganske rare i trynet og med spørsmål på tunga :-) De sa nesten ingenting, men publikum begynte å gapskratte etterhvert som det gikk opp for dem. Hva hadde du sagt/gjort om du hadde fått vite at du drakk renset piss? 0 Siter
Sør Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Du skriver: "Hva hadde du sagt/gjort om du hadde fått vite at du drakk renset piss?" Er du også uvitende om at vann gjenbrukes i mange av storbyene? F. eks. London. Visste du ikke det? 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Du skriver: "Hva hadde du sagt/gjort om du hadde fått vite at du drakk renset piss?" Er du også uvitende om at vann gjenbrukes i mange av storbyene? F. eks. London. Visste du ikke det? Er det ikke sånn at de sier at vannet i Themsen går fem ganger gjennom londonerne før den renner ut i sjøen? 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Du skriver: "Hva hadde du sagt/gjort om du hadde fått vite at du drakk renset piss?" Er du også uvitende om at vann gjenbrukes i mange av storbyene? F. eks. London. Visste du ikke det? Jo. Men vi her er ikke vant til det. I hele verden brukes både vannrensere og avsaltere som er så effektive at de ofte må tilsette salter og mineraler for at vannet skal få en god smak. Ellers er det så rent at det ikke smaker noe som helst. Vi mennesker er så følsomme for salter i vannet at vi kan smake et gram salt i 500 liter vann. Bruken av slike maskinerier er firedoblet på 10 år, og de blir stadig mer effektive. 0 Siter
Kjersti S Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Er det ikke sånn at de sier at vannet i Themsen går fem ganger gjennom londonerne før den renner ut i sjøen? Tror de sa sju da jeg var i London.. Men fy så vondt det vannet smakte! Er generelt ikke så glad i renset vann jeg da, innbiller meg at det smaker bedre når jeg tapper det raskt i springen også... 0 Siter
Gjest Imsdal forever Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Jo. Men vi her er ikke vant til det. I hele verden brukes både vannrensere og avsaltere som er så effektive at de ofte må tilsette salter og mineraler for at vannet skal få en god smak. Ellers er det så rent at det ikke smaker noe som helst. Vi mennesker er så følsomme for salter i vannet at vi kan smake et gram salt i 500 liter vann. Bruken av slike maskinerier er firedoblet på 10 år, og de blir stadig mer effektive. Takk for at du virkelig fikk meg til å tenke over at jeg KUN skal drikke Imsdal på flaske. Wherever in the world jeg er, hvis jeg ikke er på kjøkkenet mitt!!! ;0) 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Takk for at du virkelig fikk meg til å tenke over at jeg KUN skal drikke Imsdal på flaske. Wherever in the world jeg er, hvis jeg ikke er på kjøkkenet mitt!!! ;0) Piss smaker surt, men er normalt bakteriefritt. Problemet er at det er så mye næringsstoffer for bassilusker i det, at de lever herrens glade dager og formerer seg som ville f.. På bare et par timer med fin sommertemperatur blomstrer det med utallige millioner, og lukta melder seg.. Rensemaskineri er så effektivt i dag at det blir FOR rent. 0 Siter
Prozak Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Takk for at du virkelig fikk meg til å tenke over at jeg KUN skal drikke Imsdal på flaske. Wherever in the world jeg er, hvis jeg ikke er på kjøkkenet mitt!!! ;0) Spesiellt når det viser seg at vann på flaske ikke er noe sunnere eller renere enn springvann de aller fleste steder. Det var faktisk en undersøkelse for en del år tilbake - tror det var av Imsdal - hvor det viste seg å være syv ganger mer uønskede bakterier i flaskevannet deres enn i springvannet i Oslo. ".................................." 0 Siter
Gjest Imsdal forever Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Spesiellt når det viser seg at vann på flaske ikke er noe sunnere eller renere enn springvann de aller fleste steder. Det var faktisk en undersøkelse for en del år tilbake - tror det var av Imsdal - hvor det viste seg å være syv ganger mer uønskede bakterier i flaskevannet deres enn i springvannet i Oslo. ".................................." Jada. Bare fortsett å gjøre meg nevrotisk. Takk. Nå må jeg drikke Cola *grøss* eller tørste ihjel jeg... =0P 0 Siter
Prozak Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Jada. Bare fortsett å gjøre meg nevrotisk. Takk. Nå må jeg drikke Cola *grøss* eller tørste ihjel jeg... =0P Og bare tenk på regnvannet, hvor mange ganger det har gått gjennom diverse ting :-) "..................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.