Gå til innhold

Lokale bryggerier i fare

Anbefalte innlegg

Skrevet

Allerede nå snakker bryggeriene om å starte en sentraliseringsprosess av produksjon av øl og brus. Forsvinner ølet fra lokal produksjon så forsvinner ikke bare arbeidsplasser men også en del av lokal kultur og identitet.

Trasig og synd at en avgiftsendring kan føre til så mye.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Jeg har lurt litt på om dette betyr at vi skal kaste flaskene i søpla når/hvis dette blir innført?

Skrevet

Jeg har lurt litt på om dette betyr at vi skal kaste flaskene i søpla når/hvis dette blir innført?

De går vel til plastgjenvinning som all annen plast. Håper bare dte går an å snu dette.

Gjest den ekte noor
Skrevet

De går vel til plastgjenvinning som all annen plast. Håper bare dte går an å snu dette.

Så panten blir borte eller ikke?

Skrevet

Trist også at norsk hestesko-produksjon er dramatisk mye lavere enn den var rundt 1930....fordi bilene tok over for hestene når det gjaldt transport....

Når skal folk lære seg at verden er i kontinuerlig forandring, og at ingen ting er mer naturlig enn det???

laguna1365380434
Skrevet

Trist også at norsk hestesko-produksjon er dramatisk mye lavere enn den var rundt 1930....fordi bilene tok over for hestene når det gjaldt transport....

Når skal folk lære seg at verden er i kontinuerlig forandring, og at ingen ting er mer naturlig enn det???

Det synes jeg var en veldig flåsete sammenligning.

Poenget er at så lenge vi kun er interesserte i pris skivser publikum (relativt ubevisst) viktige trivselsparametere som kvalitet og mangfold ut av sitt eget varesortiment og gjør sin egen handlefrihet betydelig trangere.

Vi er nødt tilå begynne å se konsekvensene..Har du vært rundt i "the mall-lands i USA? DER ser du konsekvensene av et rent prismarked. Like butikker, ingen små, alt i storebokstaver og små priser..

Hestesko trenger vi ikke i sammegrad lenger. Derimot mener jeg det er helt sentralt for både bybilder og trivsel at det finnes et vist mangfold av småbutikker, platebarer, bokhandlere, og også lokale bryggerier for en del, for at alt ikke skal bli en stor grå kooperativ standardmasse.

Folk må tenke mer på hvilken utvikling de faktisk støtter når de handler. Og det tror jeg ikke folk gjør. Folk tenker PRIS..Når jeg tror folk egentlig ville være villig tilå betale en god del for å unngå en "mall-land" utvikling.

All utvikling er ikke fremskritt.

Skrevet

Det synes jeg var en veldig flåsete sammenligning.

Poenget er at så lenge vi kun er interesserte i pris skivser publikum (relativt ubevisst) viktige trivselsparametere som kvalitet og mangfold ut av sitt eget varesortiment og gjør sin egen handlefrihet betydelig trangere.

Vi er nødt tilå begynne å se konsekvensene..Har du vært rundt i "the mall-lands i USA? DER ser du konsekvensene av et rent prismarked. Like butikker, ingen små, alt i storebokstaver og små priser..

Hestesko trenger vi ikke i sammegrad lenger. Derimot mener jeg det er helt sentralt for både bybilder og trivsel at det finnes et vist mangfold av småbutikker, platebarer, bokhandlere, og også lokale bryggerier for en del, for at alt ikke skal bli en stor grå kooperativ standardmasse.

Folk må tenke mer på hvilken utvikling de faktisk støtter når de handler. Og det tror jeg ikke folk gjør. Folk tenker PRIS..Når jeg tror folk egentlig ville være villig tilå betale en god del for å unngå en "mall-land" utvikling.

All utvikling er ikke fremskritt.

Vi kan ikke lage reguleringer som hindrer f eks den tekniske utviklingen. Da er man dømt til å tape.

Folk tenker ikke bare pris, folk tenker også design, kvalitet, og andre viktige konkuransemomenter. Slike konkurransemomenter blir mer og mer viktig dess bedre råd folk får.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...