Gjest jeg bare spør, jeg... Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Jeg er medlem av en pasientforening som blir sponset av en legemiddelprodusent. Dette legemiddelfirmaet lager det middelet som er mest brukt til den kroniske sykdommen medlemmene har. Sponsingen består av at legemiddelfirmaet lager brosjyremateriellet som foreningen bruker. Jeg nevner ikke navn her. Legemiddelet er kunstig fremstilt, og de fleste som tar det fungerer greit nok på det. Men det finnes en del som ikke får godt nok utbytte av denne medisinen, og også en del som ikke kan bruke den i det hele tatt fordi kroppen deres ikke tar opp stoffene i medisinen. Det finnes utmerkede reseptbelagte alternativer å få på registreringsfritak, disse er produsert av andre legemiddelfirmaer og er i naturlig versjon, ikke den kunstige som foretrekkes her på berget. Mange forteller at de blir mye friskere enn de ble på den kunstige medisinen, etter at de har startet med alternativene. Må understreke at det ikke er naturmedisin dette dreier seg om. Men disse alternativene blir det aldri informert om fra foreningens side. Hvis det noen gang er noe som helst informasjon, så er den negativ. Eventuelle spørsmål fra medlemmene blir feid vekk med at disse medisinene er farlige, ikke virksomme nok, at de ikke er dosestabile etc. Dette er ren løgn. Millioner av mennesker over hele verden bruker disse medisinene daglig, så hvorfor skulle de være så mye farligere for oss? Jeg må si at jeg reagerer på praksisen til denne foreningen. Jeg føler at de er i lomma på legemiddelprodusenten. Har ikke vi pasientene krav på å få vite om de alternativene som faktisk finnes? Har vi ikke krav på å få en så god helse som overhodet mulig? 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Ser ikke ut som vi har krav på en dritt. Dattera mi på 20 kjenner flere som jobber i legemiddelindustrien og hun er helt sjokkert over metodene som blir brukt. Ellers så vet vel hele dol hva jeg mener om helsevesenet ) 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Hvilket produkt vil du markedsføre? 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Jeg vil gjerne få markedsføre min slankesåle, den er effektiv. Du trenger bare gå på den 25 km hver dag, i mer enn 10% stigning, og jeg kan garantere flere gode effekter som ikke bestrides av noen seriøse aktører. Kan kjøpes overalt i et utall varianter. Billig. 0 Siter
Gjest jeg bare spør, jeg... Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Hvilket produkt vil du markedsføre? Oppfordrer deg til å lese innlegget en gang til, jeg tror du misforstod litt. Jeg skal ikke markedsføre noe som helst. Har overhodet ingen økonomiske hensikter i denne saken. Jeg er bare luta lei av at foreningen tydeligvis lar seg påvirke så til de grader av sponsormidlene fra legemiddelfirmaet, at vi aldri får korrekt informasjon om at det faktisk finnes andre medisiner for sykdommen også. Disse medisinene jeg snakker om er ikke innen naturmedisin eller alternativmedisin, men innen vanlig skolemedisin. Det er reseptbelagte legemidler som legen kan søke om via registreringsfritak fra USA. Det er heldigvis stadig flere leger som skriver dem ut på forespørsel fra pasientene, men for at flere skal få vite om muligheten må også informasjonen ut. Og da er pasientforeningen en mulig informasjonskanal som dessverre ikke fungerer pr i dag. 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Oppfordrer deg til å lese innlegget en gang til, jeg tror du misforstod litt. Jeg skal ikke markedsføre noe som helst. Har overhodet ingen økonomiske hensikter i denne saken. Jeg er bare luta lei av at foreningen tydeligvis lar seg påvirke så til de grader av sponsormidlene fra legemiddelfirmaet, at vi aldri får korrekt informasjon om at det faktisk finnes andre medisiner for sykdommen også. Disse medisinene jeg snakker om er ikke innen naturmedisin eller alternativmedisin, men innen vanlig skolemedisin. Det er reseptbelagte legemidler som legen kan søke om via registreringsfritak fra USA. Det er heldigvis stadig flere leger som skriver dem ut på forespørsel fra pasientene, men for at flere skal få vite om muligheten må også informasjonen ut. Og da er pasientforeningen en mulig informasjonskanal som dessverre ikke fungerer pr i dag. For meg ser dette ut som markedsføring. Alternativ medisin er bisniss. Kynisk bisniss. 0 Siter
Sør Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 For meg ser dette ut som markedsføring. Alternativ medisin er bisniss. Kynisk bisniss. Det dreier seg tydeligvis ikke om "alternativ medisin", men om en annen (skole)medisin, solgt av et konkurrerende firma til det firmaet som sponser pasientforeningen. 0 Siter
Gjest jeg bare spør, jeg... Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 For meg ser dette ut som markedsføring. Alternativ medisin er bisniss. Kynisk bisniss. Du tar fullstendig feil. Dette handler _ikke_ om alternativmedisin i det hele tatt! Dette handler om legemidler som må foreskrives av lege. Såvidt jeg vet står de nå på listen over legemidler som foreslås godkjent i Norge på blå resept. 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Det dreier seg tydeligvis ikke om "alternativ medisin", men om en annen (skole)medisin, solgt av et konkurrerende firma til det firmaet som sponser pasientforeningen. "Legemiddelet er kunstig fremstilt" "og er i naturlig versjon" "Millioner av mennesker over hele verden bruker disse medisinene daglig, så hvorfor skulle de være så mye farligere for oss?" Ser du ikke mønsteret? 0 Siter
Gjest jeg bare spør, jeg... Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Det dreier seg tydeligvis ikke om "alternativ medisin", men om en annen (skole)medisin, solgt av et konkurrerende firma til det firmaet som sponser pasientforeningen. Helt riktig Sør! 0 Siter
Sør Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 "Legemiddelet er kunstig fremstilt" "og er i naturlig versjon" "Millioner av mennesker over hele verden bruker disse medisinene daglig, så hvorfor skulle de være så mye farligere for oss?" Ser du ikke mønsteret? Joda, men jeg ser også "bukken og havresekken"-problemstillingen ved at en pasientforening sponses av legemiddelfirmaet som produserer medisiner til disse pasientene. 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Joda, men jeg ser også "bukken og havresekken"-problemstillingen ved at en pasientforening sponses av legemiddelfirmaet som produserer medisiner til disse pasientene. I det hele tatt en interessant røre. 0 Siter
flisa Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 "Legemiddelet er kunstig fremstilt" "og er i naturlig versjon" "Millioner av mennesker over hele verden bruker disse medisinene daglig, så hvorfor skulle de være så mye farligere for oss?" Ser du ikke mønsteret? Jeg leste det ikke slik - jeg leste det som om at jeg f.eks som lifer av Lavt stoffskifte - en kronisk sykdom - kun får tilbud om LEVAXIN hos min lege. Jeg har imidlertid lest på internett at mange har mye bedre nytte av et annet legemiddel - som jeg nå ikke husker navnet på - som er fremstilt fra gris, tror jeg... jeg ville jeg hatt muligheten til å prøvd dette - hadde legene informert om dette - eller satt seg inn i saken. Men det er vel en "kjerringsykdom" som ikke er verdt bryet å finne ut av - så da kan de stole blindt på den produsenten som omtrent har monopol i Norge i dag da... SÅNN leste jeg innleggeren - en pasient som lurer på sånt. 0 Siter
Gjest Ta rotta på dem! Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Var jeg deg ville jeg sendt et anonymt brev til en eller annen instans og informert om uvesenet! Eneste måten å få ryddet opp på. Pasientombudet, Sttens helsetilsyn kanskje? Og hvorfor i alle dager kan du ikke nevne navn og firma her? DU har vel ikke noen grunn til å tie om det, særlig ikke siden firmaet selv er så 'uskyldige'. Et annet råd er å tipse TV2 eller VG eller et av de andre riksdekkende mediene. De elsker å ruske opp i slike ting. Lykke til! 0 Siter
den opprinnelige m&m Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Du har selvsagt rett. Kontakt TV2 f.eks. Eller Puls på NRK. 0 Siter
den opprinnelige m&m Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Du har selvsagt rett. Kontakt TV2 f.eks. Eller Puls på NRK. Glemte det: Ta kontakt med produsenten av det konkurrerende middelet, de vil kanskje ta saken til media, og prøve å få oppmerksomhet rundt sitt produkt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.