Gå til innhold

hva trengs av babyutstyr??

Anbefalte innlegg

Gjest babybooom
Skrevet

Søsteren min skal snart ha barn, men hun vet ikke helt hva hun trenger av alt babyutstyret som finnes i butikkene. Har dere noen gode råd? (Hun har vogn og seng). Hva med slike Voksiposer? Er det nødvendig? Babyen må uansett ha en eller annen slags pose som kan brukes i vognen, ikke sant? Brukes også denne i sengen, eller? Dyne? Og er det viktig med et slikt lammeskinnsteppe?

Takk på forhånd!

Gjest cherise
Skrevet

Du må ha en pose i vognen. Har ikke prøvd voksi-poser selv, men de er sikkert praktiske.

I sengen bruker man dyne (fås i babystørrelse). Kanskje også teppe.

Et ullskinn å ligge på er deilig, men ikke nødvendig. Disse skinnen kan brukes på gulvet eller i vognen også så jeg vil anbefale det.

Ellers så trengs jo sete til bilen.

Vippestol er kjekt å ha.

Stellebord og liten balje til bading.

Dere oppdager nok behovene underveis:)

Skrevet

Her er en oversikt over hva man kan ha. http://www.mammanettet.com/utstyr/

Det jeg mener man trenger når babyen kommer:

-seng/vugge/kurv til å sove på soverommet, med dyne og sengetøy til denne.

-vogn med dyne, pose når det blir kaldere

-bilsete eller sikkerhetsnett til vognbagen

-klær i str 56, noen bodyer, bukser, gensere, strømpebukser, pysjer, men det kommer selvsagt an på årstida.

-bleier og kluter og håndklær (MANGE kluter)

-stelleplass

-mykt ullteppe og helseteppe kan være godt å ha, også må hun ha noe hun kan legge babyen på gulvet på (jeg brukte fleece-teppe + babyteppe i begynnelsen, nå har jeg kjøpt et fora leketeppe)

Det er utrolig mye man KAN kjøpe som absolutt ikke er nødvendig, men man skaper seg behov. Jeg har brukt vippestolen min i kanskje 10 minutter nå på 3 uker, før det hadde jeg ikke, og har aldri savnet den. Bæresele har jeg nettopp kjøpt, det er absolutt ingen nødvendighet. Såper, kremer, babyolje og sånt har jeg aldri brukt, det kan kjøpes hvis behovet kommer. Bruker litt shampo annenhver gang hun dusjer fordi hun blir kysset på hodet av leppepomade-mor, og får dermed fett hår... Lekegrind er ikke nødvendig, kanskje hvis hun har dyr bare. Spilledåser og leker er heller ikke nødvendig i utgangspunktet, men kan jo være gøy.

Dessuten bør hun ha to par ammmeinnlegg i ull og et par amme bh-er, og veldig mange syns det er kjekt med pumpe, enten for å hjelpe å øke melkeproduksjon, eller for å lette på trykket ved melkespreng.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...