Gjest Fostermor og fosterfar Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Vi har fått fosterbarn, 3 1/2 år gammel. Kommunen vil fostermor skal ta permisjon 2 måneder i første omgang, og vurdere underveis om det er behov for lengre frikjøp. Vi synes kanskje 2 mnd. er litt lite? Dessuten er arbeidsgiver i en temmelig vanskelig situasjon, selv om vi har rett til permisjon, for han vet jo ikke om fostermor kommer tilbake etter 2 måneder, eller må bli hjemme litt lengre. Noen som har erfaringer med dette? Kan en be om lengre frikjøp i utgangspunktet? Vi synes kanskje et år høres best ut både for barnet, oss og arbeidsgiveren. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 ja jeg synes dere kan be om mere tid. har selv fosterbarn i familien og der vet jeg at fostermor var hjemme minst ett år. Men det kommer jo selvsagt ann på barnets behov også. Men jeg synes uannset 2 måneder er veldig lite. Har dere i tillegg fått noen avlastningsordninger til barnet? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.