Gå til innhold

Hjelp oss med et kattenavn!

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Etter ferien venter det to små jentepuser på oss :-)

Ungene har bestemt at den ene skal hete Kattja, men hva skal søsteren til Kattja hete?

Den navnløse pusen er grå over det hele, så gråpus hadde jo vært et bra alternativ - men akk så kjedelig..

Jeg har foreslått både Gudrun og Villemo, men ble nedstemt (og det var kanskje like bra? ;-))

Noen som har et sprekt kattenavn å anbefale?

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Velouria

3

• Lillemus

3

• nedtelling

3

• laguna1365380434

3

Gjest Mora til Jølsen er veps
Skrevet

Jølsen.

Gjest togli
Skrevet

Jølsen.

Jølsen?

Øh...tror ikke mine tre prinsesser går med på det navnet, men orginalt var det ;-)

hjertebarnet
Skrevet

Hva med Akkja? Passer jo fint til Kattja!

Eller Kattrine?

den opprinnelige m&m
Skrevet

Jeg trodde katter helst skulle ha et navn med S i? Fordi kattene lettest oppfatter S-ene.

Pus, Misse, Mons, Susie, Basse, Buster, f.eks.

Eller se det an til dere blir kjent med katten, så kommer kanskje navnet av seg selv?

Gjest togli
Skrevet

Hva med Akkja? Passer jo fint til Kattja!

Eller Kattrine?

Kattrine var et bra forslag, men det spørs om mora til ei av barnas venninner blir fornærma ;-)

Gjest togli
Skrevet

Jeg trodde katter helst skulle ha et navn med S i? Fordi kattene lettest oppfatter S-ene.

Pus, Misse, Mons, Susie, Basse, Buster, f.eks.

Eller se det an til dere blir kjent med katten, så kommer kanskje navnet av seg selv?

Okei, ville helst unngå -s- fordi verken mannen min eller jeg klarer å si den bokstaven særlig bra (vi er døve) *ler*

"Tuuuuti kom å få maaaat", lissom...

hjertebarnet
Skrevet

Kattrine var et bra forslag, men det spørs om mora til ei av barnas venninner blir fornærma ;-)

Hva med Kattinka da?

Gjest togli
Skrevet

Trine, Lurva, Monsine

Monsine var bra! Oppkalt etter barndommens Mons :-)

Skrevet

Vi får en pus etter ferien vi også og hun eldste vil at den skal hete Rose og yngste vil ha Elva, selv er jeg på Mr White (har har Mr Black tidligere og er ihuga Resvoir Dogs Fan) og pappaen vil at den skal hete Pinkus.. Kanskje vi rett og slett skal få alle fire kattungene i hus :)

Gjest mjaumjau
Skrevet

Noen (sikkert kjedelige)forslag: Mattja,Pusur, Kitty, Kattinka eller Kattifnatt?

Gjest måneogsol
Skrevet

Villemo er stilig, men Gudrun er en gammel dame fra litteaturen. Hva med Kristin Lavransdotter, Ingerid Ragnvaldsdatter eller frk. Høiby?

laguna1365380434
Skrevet

Vi får en liten kattefrøken med bustehale, hun skal vi kalle Swiffer dusty..:-)

Ellers så har jeg kjent koselige hunpuser som har hett : kleopatra, Bast, Sofie, Louise, Frøken Gjerstad (!), Ingrid, Sol Og Siripus.

Det var de jeg kom på!

Lykke til med ny katt! :-)

Gjest togli
Skrevet

Vi får en pus etter ferien vi også og hun eldste vil at den skal hete Rose og yngste vil ha Elva, selv er jeg på Mr White (har har Mr Black tidligere og er ihuga Resvoir Dogs Fan) og pappaen vil at den skal hete Pinkus.. Kanskje vi rett og slett skal få alle fire kattungene i hus :)

Endel gode forslag der, ja:-)

Ikke helt enkelt når vi er fem som skal ha et ord med i laget (selv om pappaen og ettåringen stort sett driter en lang marsj i navnet..). En fempring og en åtteåring er stort sett uenige om slikt.. Femåringen ville garantert gått for Rose, men da tror jeg åtteåringen ville satt seg på bakbeina ;-)

Gjest togli
Skrevet

Noen (sikkert kjedelige)forslag: Mattja,Pusur, Kitty, Kattinka eller Kattifnatt?

Takk for gode forslag:-)

Kitty blir det definitivt ikke, for det het barnas snille oldemor *hehe*

Gjest togli
Skrevet

Vi får en liten kattefrøken med bustehale, hun skal vi kalle Swiffer dusty..:-)

Ellers så har jeg kjent koselige hunpuser som har hett : kleopatra, Bast, Sofie, Louise, Frøken Gjerstad (!), Ingrid, Sol Og Siripus.

Det var de jeg kom på!

Lykke til med ny katt! :-)

Takk, takk, navnene er notert!

Gjest togli
Skrevet

Villemo er stilig, men Gudrun er en gammel dame fra litteaturen. Hva med Kristin Lavransdotter, Ingerid Ragnvaldsdatter eller frk. Høiby?

Hehe, frøken Høiby....

Jeg foreslo Maud Angelica, men det heter dokka til femåringen ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...