Gregga Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Datteren i huset skal på ferie til Tyrkia i to uker i sommer. Hun skal være med en venninne og dennes foreldre. De hun skal være med betaler all mat + evt utflukter. Hvor mye penger er naturlig å sende med henne? Vi tenkte på 3000.- Vil det være lite eller? År og dag siden vi selv var i syden, så vi aner ikke... 0 Siter
Champagne Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Hadde iallefall ikke satset på at andre skulle betale maten, tenk hvis det bare er kjip mat. Sikkert koselig for de andre å slippe å spandere alt hver dag.. 16 år, to uker i syden, tja ville ihvertfall hatt med 6000,- minimum. 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Trur det skal holde bra som lommepenger. Tyrkia er jo billig å leve i, mye billigere enn hellas og spania iallefall. Litt av noen snille foreldre hun venninna har som tar henne med pluss dekker alt av mat og utflukter 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Hadde iallefall ikke satset på at andre skulle betale maten, tenk hvis det bare er kjip mat. Sikkert koselig for de andre å slippe å spandere alt hver dag.. 16 år, to uker i syden, tja ville ihvertfall hatt med 6000,- minimum. 6000, herregud det er no neppe så mange som har råd til et slikt beløp. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Jeg brukte ca. 5000 kroner i syden for 2 år siden. Da tenkte jeg overhodet ikke penger, spiste og drakk og drakk og spiste og drakk, så uten å vite noe om prisnivået i Tyrkia kontra et turistinferno i Hellas, vil jeg tro 3000 kroner burde holde. Dette var for en uke, men jeg vil tro jeg brukte mer penger enn din datter vil klare på to. I hvert fall siden hun drar med noens foreldre og dermed ikke kommer til å være stupfull i to uker. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 3000,- i et rimelig land som Tyrkia i rene lommepenger burde holde. 0 Siter
Osiris Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Jeg syns det er bra med 3 tusen. Litt over 200 per dag bør holde når hun slipper å kjøpe mat. 0 Siter
Gregga Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Skrevet 12. juni 2005 Jeg brukte ca. 5000 kroner i syden for 2 år siden. Da tenkte jeg overhodet ikke penger, spiste og drakk og drakk og spiste og drakk, så uten å vite noe om prisnivået i Tyrkia kontra et turistinferno i Hellas, vil jeg tro 3000 kroner burde holde. Dette var for en uke, men jeg vil tro jeg brukte mer penger enn din datter vil klare på to. I hvert fall siden hun drar med noens foreldre og dermed ikke kommer til å være stupfull i to uker. Nei jeg håper jo ikke det akkurat :-) Ikke stupfull jaffal... 0 Siter
Gregga Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Skrevet 12. juni 2005 Trur det skal holde bra som lommepenger. Tyrkia er jo billig å leve i, mye billigere enn hellas og spania iallefall. Litt av noen snille foreldre hun venninna har som tar henne med pluss dekker alt av mat og utflukter Ja, de er kjempesnille! Heldig er hun, som ble invitert med. (Vi betaler reisen da, men det skulle jo bare mangle..det gjør vi med glede for de får det nok megakult!) 0 Siter
Gregga Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Skrevet 12. juni 2005 Hadde iallefall ikke satset på at andre skulle betale maten, tenk hvis det bare er kjip mat. Sikkert koselig for de andre å slippe å spandere alt hver dag.. 16 år, to uker i syden, tja ville ihvertfall hatt med 6000,- minimum. Hvorfor ikke satse på at de betaler maten, når det er det de sier? De har invitert henne med på ferie med mat, drikke og evt. utflukter. I utgangspunktet er hun altetende, og får jo velge middager selv. Og 6000.- i lommepenger til en 16 åring, synes jeg er horribelt... Skulle det bli krise, har vi jo mulighet til å sette inn mer penger på kortet hennes også. 0 Siter
Gregga Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Skrevet 12. juni 2005 6000, herregud det er no neppe så mange som har råd til et slikt beløp. Utelukket med 6000 kroner herfra i hvertfall... 0 Siter
Gjest SletteØnskebarnet Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Utelukket med 6000 kroner herfra i hvertfall... Hvordan bli kvitt den listen som er _SVAR TIL DEG_ ? Vil ikke ha den, det må da gå an å slette istedet for å bli "ny bruker" ? M 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Hvordan bli kvitt den listen som er _SVAR TIL DEG_ ? Vil ikke ha den, det må da gå an å slette istedet for å bli "ny bruker" ? M Ved å trykke på en annen liste vel. Feks 100 siste. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Nei jeg håper jo ikke det akkurat :-) Ikke stupfull jaffal... Med 3000 kroner i lommepenger gir du henne en knallferie dersom hun bruker pengene fornuftig, samtidig som du begrenser stupfulla automatisk. Taktisk! 0 Siter
Gjest SletteØnskebarnet Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Ved å trykke på en annen liste vel. Feks 100 siste. Å herregud,du skjønte ikke pointet...orker ikke forklare. Gjesp! 0 Siter
Gregga Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Skrevet 12. juni 2005 Hvordan bli kvitt den listen som er _SVAR TIL DEG_ ? Vil ikke ha den, det må da gå an å slette istedet for å bli "ny bruker" ? M ?? Mener du? 0 Siter
Moraki Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Å herregud,du skjønte ikke pointet...orker ikke forklare. Gjesp! Hvertfall. Må ha litt penger til sprit og sånn da. Ikke sitte på hotellet med tvinnede tommeltotter. 0 Siter
nick Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Det er i underkant. Rusbrus og kondomforbruk kommer til å sprekke det budsjettet. 0 Siter
Gjest guiden Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Snakk med foreldrene til venninnen, og gi lommepenger tilsvarende det deres datter får. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Det må da være bra med lommepenger det. All mat og utflukter betaler jo foreldra til venninna. Så fint at hun får være med venninna på en slik ferie. Hun får sikkert en kjempefin ferie. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.