Gå til innhold

Feriepenger

Anbefalte innlegg

Gjest willuv
Skrevet

hvor lang tid kan det gå fra du har bedt om feriepenger til du får det? Jeg ringte min gamle sjef og spurte om å få feriepenger, men nå ser det ut som det tar lang tid før jeg får det. Har ringt og "purret" men han sier stadig at han venter på noe fra regnskapskontoret, så han vet hvor mye han skal gi meg. Det kan ta ikke ta så lang tid å få disse papirene som han påstår? Må poengtere at denne mannen ikke er særlig pålitelig i utgangspunktet (noe av grunnen til at jeg sluttet), og dermed gjør det hele litt mer vanskelig.

Skrevet

Du har vel kanskje årsoppgaven du fikk til selvangivelsen? Der står jo feriepengegrunnlaget ditt som feriepenge prosenten skal regnes ut i fra (enten om du har 10,2 eller 12). Ring eller send det til han på mail og be om å få det nå. Jeg forstår det slik at du har sluttet, du har da krav på å få det ut nå.

mil1365380270
Skrevet

Når du slutter skal du få pengene sammen med den siste lønningen din. Ellers skal den utbetales i forb. med siste lønning før ferien starter.

Skrevet

Du har vel kanskje årsoppgaven du fikk til selvangivelsen? Der står jo feriepengegrunnlaget ditt som feriepenge prosenten skal regnes ut i fra (enten om du har 10,2 eller 12). Ring eller send det til han på mail og be om å få det nå. Jeg forstår det slik at du har sluttet, du har da krav på å få det ut nå.

Dette med siste lønningsdag før ferien forvirrer meg litt. Når er dette, før fellesferien? Som student har jeg stort sett aldri ferie, jeg jobber i hver enda en. Hvilken regel teller da? I følge årsoppgaven er det snakk om ca 2100 el 2500, alt ettersom jeg skal ha 10.2 eller 12 %

Skrevet

Dette med siste lønningsdag før ferien forvirrer meg litt. Når er dette, før fellesferien? Som student har jeg stort sett aldri ferie, jeg jobber i hver enda en. Hvilken regel teller da? I følge årsoppgaven er det snakk om ca 2100 el 2500, alt ettersom jeg skal ha 10.2 eller 12 %

Man har krav på feriepenger før man avvikler hovedferien sin. Når du ikke avvikler hovedferie, pga. studen e.l. er det vel vanlig å få det i juni. Bedriften har kanskje en regel på dette? Men har du sluttet i bedriften har du krav på å få feriepengene så fort du har sluttet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...