Gå til innhold

vet noen (kjerringråd ol)

Anbefalte innlegg

Gjest kosthold og kaffe

Er det noen som vet hva som muligens kan hjelpe når det gjelder å bli gravid?

Har lest om hostesaft (tynner ut slim), og det virker logisk, samt grapefruktjuice (lager mer slim). Men bør jeg kutte ut kaffe? (drikker veldig mye). Alkohol? Leser om at sardiner skal være bra, og kjerringrokkte, og tomater osv. osv.

Er villig til å forsøke det meste, men det er jo dumt å stresse for mye, sikkert bra å leve normalt mens man venter, slik at ikke dette "vil bli gravid" tar overhånd. Hvis jeg skal kutte ut kaffen og spise sardiner, bør det jammen virke, jeg gjør ikke noe slikt hvis det ikke har effekt.

Hva gjør dere andre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187796-vet-noen-kjerringr%C3%A5d-ol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Sardiner hadde jeg IKKE spist. Det er med nød jeg begrenser kaffeinntaket til 3 kopper i prøveperioden.

Argh! Det med kaffe er vanskelig assa! Drikker vel kanskje 7-10 kopper/uke, men har prøvd å kutte helt ut.

Men - blir nesten mannevond, og ved siden av div påførte hormoner blir jeg som en liten hissig tordensky av ren koffeinmangel!

Så nå ble jeg glad når du drikker tre kopper ;-)

*setter på bodumkanna*

Gjest Sukkerfri

Kutt ut alt unødvendig sukker, dvs brus, godteri o.l. Ikke fordi det hjelper deg å bli gravid, men fordi det er veldig lurt MENS du er gravid. For mye sukker gir økt risiko for "graviditets-sukkersyke" for mor og stor feit baby som er tøff å føde og har økt sjanse for overvekt senere i livet! Like greit å begynne å med en god vane med en gang. Dessuten er det lurt å prøve å redusere evt overvekt i god tid før man blir gravid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...