Gjest swix Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Er gasskomfyr bare fancy, eller er det forskjell på smak når maten er stekt på gass? Er gasskomfyrer lette å holde rene ( toppen) og hva må avstanden mellom komfyrtopp og ventilator være? Er den billigere i drift enn vanlig komfyr? Mange spm her... 0 Siter
Gjest Cityrella Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Det eneste jeg vil tro er at den er mer tungvinn å holde rent, siden den ser ut som den gjør. Ellers blir det vel ikk forksjell på smaken, men den blir jo varm med en gang og så kald med engang når den skrus av, så sparer vel litt energi og tid. 0 Siter
Gjest kokedilla Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Kjøp heller induksjon. Da slipper du trøbbelet med gassbeholder etc. Induksjon lager varme ved hjelp av magnetisme men fungerer i praksis på samme måte som gasskomfyr. Blir varm med en gang og så fort du tar kjelen av plata blir plata kald selv om du ikke har slått av varmen. Kjempehendig. Du slipper disse gassplatene som er vanskelig å holde rene. En induksjonstopp ser ut som en helt vanlig keramisk topp. Anbefales! 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Er gasskomfyr bare fancy, eller er det forskjell på smak når maten er stekt på gass? * smaker ikke forskjell på maten. Er gasskomfyrer lette å holde rene ( toppen) * Ja, bare å vaske som alle andre komfyrer, man kan ta av delen oppå og legge dem i vann - ikke noe problem. og hva må avstanden mellom komfyrtopp og ventilator være? * samme som alle andre komfyrer - 60 cm. Er den billigere i drift enn vanlig komfyr? * ja, som oftest er gass billigere enn strøm. I tillegg bruker du den bare akkurat når du skal lage maten, ikke til oppvarming/avkjøling. Jeg synes gass er hundre ganger bedre enn vanlig komfyr, varm med en gang, lett å justere varmen til det nivået man ønsker, enkel å håndtere (av/på og mengde varme) også er den penere 0 Siter
Gjest Cityrella Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Er gasskomfyr bare fancy, eller er det forskjell på smak når maten er stekt på gass? * smaker ikke forskjell på maten. Er gasskomfyrer lette å holde rene ( toppen) * Ja, bare å vaske som alle andre komfyrer, man kan ta av delen oppå og legge dem i vann - ikke noe problem. og hva må avstanden mellom komfyrtopp og ventilator være? * samme som alle andre komfyrer - 60 cm. Er den billigere i drift enn vanlig komfyr? * ja, som oftest er gass billigere enn strøm. I tillegg bruker du den bare akkurat når du skal lage maten, ikke til oppvarming/avkjøling. Jeg synes gass er hundre ganger bedre enn vanlig komfyr, varm med en gang, lett å justere varmen til det nivået man ønsker, enkel å håndtere (av/på og mengde varme) også er den penere Penere? Det jeg synes er mest negativ med gasskomfyr er jo at den er lite estetisk... men ulik smak da... Induksjonovn er også varm med en gang, og de ER jo pene da. 0 Siter
Gjest itj no Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Penere? Det jeg synes er mest negativ med gasskomfyr er jo at den er lite estetisk... men ulik smak da... Induksjonovn er også varm med en gang, og de ER jo pene da. Åh, der induksjonsovnene pene!? Og det er det _du_ som bestemmer, liksom!?! HAllo!?!? Er gassovner lite estetiske?! OG det har du også bestemt?! Du har all rett til å mene akkurat hva du vil, men jeg blir provosert over "tonen" i innlegget ditt!;-( 0 Siter
Gjest Cityrella Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Åh, der induksjonsovnene pene!? Og det er det _du_ som bestemmer, liksom!?! HAllo!?!? Er gassovner lite estetiske?! OG det har du også bestemt?! Du har all rett til å mene akkurat hva du vil, men jeg blir provosert over "tonen" i innlegget ditt!;-( Tonen? hehe.. det du er provosert over er vel at jeg ikke har lik smak som deg, for du liker vel sikkert gassovner antar jeg. Du behøver da ikke ta det personlig at jeg liker noe annet. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Penere? Det jeg synes er mest negativ med gasskomfyr er jo at den er lite estetisk... men ulik smak da... Induksjonovn er også varm med en gang, og de ER jo pene da. I motsetning til "Itj no" under her så er jeg enig med deg, induksjonsover er også pene Men jeg liker likevel gass best! Det kommer jo litt an på hvordan kjøkkenet ellers ser ut selvfølgelig, men hos meg ser det veldig bra ut med gass 0 Siter
Gjest kokedilla Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Tonen? hehe.. det du er provosert over er vel at jeg ikke har lik smak som deg, for du liker vel sikkert gassovner antar jeg. Du behøver da ikke ta det personlig at jeg liker noe annet. Hehe, ja jeg måtte også le over det voldsomme angrepet.Har man ikke lov til å si hva man synes er pent eller ikke? 0 Siter
Gjest itj no Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Tonen? hehe.. det du er provosert over er vel at jeg ikke har lik smak som deg, for du liker vel sikkert gassovner antar jeg. Du behøver da ikke ta det personlig at jeg liker noe annet. Nei, jeg liker ikke gassovner, både pga at de ikke passer inn på kjøkkenet, og at jeg er livredd gassen... Ungene kan sikkert klare å "slå på" gassen sjøl, og det er jeg redd for. Jeg synes at å si at gassovner "ikke er estetiske" er en veldig drøy påstand! Hva er estetikk i dine øyne og hva er estetikk pr.definisjon!? Så jo, det var faktisk "tonen" i innlegget ditt jeg reagerte på;-( 0 Siter
Velouria Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Gasskomfyr er nyyydelig å koke på, bare positivt! 0 Siter
Gjest Cityrella Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Nei, jeg liker ikke gassovner, både pga at de ikke passer inn på kjøkkenet, og at jeg er livredd gassen... Ungene kan sikkert klare å "slå på" gassen sjøl, og det er jeg redd for. Jeg synes at å si at gassovner "ikke er estetiske" er en veldig drøy påstand! Hva er estetikk i dine øyne og hva er estetikk pr.definisjon!? Så jo, det var faktisk "tonen" i innlegget ditt jeg reagerte på;-( Hvis du ikke greier skjønne at når jeg skriver ikke estetisk, så er det min mening har du et problem! Tonen jeg skrev med var ikke krass i det hele tatt, du er enten overfølsom, eller så er du bare ute etter å ta meg. 0 Siter
Gjest itj no tull Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Hvis du ikke greier skjønne at når jeg skriver ikke estetisk, så er det min mening har du et problem! Tonen jeg skrev med var ikke krass i det hele tatt, du er enten overfølsom, eller så er du bare ute etter å ta meg. Nei, jeg er ikke overfølsom, jeg er heller ikke ute etter å "ta deg"! Det er da vel ikke forbeholdt deg retten til å si meningen sin her inne?! Selvsagt skjønner jeg at det er din smak du sikter til når du sier at ovnene ikke er estetiske, - men estetikk er et begrep, med en definisjon! Og det er ikke bare å komme åsi at noe ikke er estetisk! Da må du heller poengtere det,da, at det etter din smak er ikke ovnene fine! Jeg har ikke sagt at tonen din var "krass", det heller mot arrogant og ufint, etter min mening... (Eller som du kanskje ville sagt: Tonen din er ikke estetisk!) 0 Siter
Kvinna Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Har bare erfaring med gass fra hyttekjøkkenet, men det lille jeg har brukt det, så er det ganske genialt! Mye letter å regulere varme etc. En bakdel vil kanskje være at det er noe større brannfare oga flammen. Særlig hvis barn skal lære seg å lage mat osv. (Men det går jo bra i andre land, da ;-)) Jeg er jo litt engstelig av natur, så jeg hadde sikkert bekymret meg for gasslekkasjer osv også. Men - til å lage mat på - YPPERLIG! :-) 0 Siter
puttelull Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Tonen? hehe.. det du er provosert over er vel at jeg ikke har lik smak som deg, for du liker vel sikkert gassovner antar jeg. Du behøver da ikke ta det personlig at jeg liker noe annet. Det var da voldsomt! Ærlig talt,om du synes "itj no" er krass mot deg, så synes jeg faktisk at du bør les det du skriver selv med litt andre briller, sjøl! Jeg er enig med deg, Cityrella, i at indukjsonsovner er fine, men de er da ikke mer estetiske enn gassovner!? Og leser du innleggene til "itj no" en gang til, ser du at jo faktisk ikke hverken har gassovner, eller synes de er finere enn andre ovner! 0 Siter
Gjest itj no Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Hehe, ja jeg måtte også le over det voldsomme angrepet.Har man ikke lov til å si hva man synes er pent eller ikke? Men det er ikke det at man har ulike meninger som er "problemet"! JEg er jo enig i at gassovner ikke er fine, jo!!! Det er bruken av begrepet ESTETIKK jeg beklager meg over! Det blir feil å si at noe ikke er estetisk, når det er sin egen smak man mener! 0 Siter
Gjest Cityrella Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Nei, jeg er ikke overfølsom, jeg er heller ikke ute etter å "ta deg"! Det er da vel ikke forbeholdt deg retten til å si meningen sin her inne?! Selvsagt skjønner jeg at det er din smak du sikter til når du sier at ovnene ikke er estetiske, - men estetikk er et begrep, med en definisjon! Og det er ikke bare å komme åsi at noe ikke er estetisk! Da må du heller poengtere det,da, at det etter din smak er ikke ovnene fine! Jeg har ikke sagt at tonen din var "krass", det heller mot arrogant og ufint, etter min mening... (Eller som du kanskje ville sagt: Tonen din er ikke estetisk!) Du burde vel tusle inn på psykiatri... 0 Siter
Gjest Cityrella Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Det var da voldsomt! Ærlig talt,om du synes "itj no" er krass mot deg, så synes jeg faktisk at du bør les det du skriver selv med litt andre briller, sjøl! Jeg er enig med deg, Cityrella, i at indukjsonsovner er fine, men de er da ikke mer estetiske enn gassovner!? Og leser du innleggene til "itj no" en gang til, ser du at jo faktisk ikke hverken har gassovner, eller synes de er finere enn andre ovner! Herregud da, man må da kunne si egen mening uten at folk skal begynne å surve. At jeg ikke finner gassovner estetisk pene må da være noe et normalt menneske ikke reagerer på?? 0 Siter
Gjest itj no Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Du burde vel tusle inn på psykiatri... Ærlig talt! Overfølsom, ja! 0 Siter
puttelull Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Herregud da, man må da kunne si egen mening uten at folk skal begynne å surve. At jeg ikke finner gassovner estetisk pene må da være noe et normalt menneske ikke reagerer på?? Er jo forsåvidt enig, men det er jo ikke det at du ikke liker ovnene som er poenget hennes/hans! Det er visst bruken av begrepet _estetikk/estetisk_! Og jeg synes faktisk ikke du er noe penere i munnen du, enn "itj no"! Dårlig gjort å be henne/ham å rusle inn på psykiatri, når det faktisk er du som har misforstått!;-( Men jeg er forsåvidt enig i det _du_ mener,da!:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.