Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ASunZ

Jeg lurer litt på om vi er kommet til 7 årskrisen eller noe sånt. Eller, det er vel kanskje bare jeg som har kommet dit. Han er bare god og snill og jeg prøver også det, men vi mangler det å prate ordentlig sammen.

Jeg vet at han bekymrer seg for ting. Han sitter oppe om nettene, men sier at det ikke er noen ting når jeg spør, eller sier det er jobben. Noe det godt mulig er, virker i vertfall ikke som det er noe med meg da, for sier han elsker meg hver dag :)

Men kan nesten ikke huske sist vi hadde sex, eller at han sov hele natten i senga. Han bruker sovne på sofaen.

Jeg har i vertfall nok å tenke på. Det med sexen er jeg nesten like glad for, for jeg har ikke lyst på sex, verken med han eller andre eller meg selv. Den har totalt forsvunne. I tillegg har jeg blitt betatt av en på jobben, men ikke så mye på det fysiske plan, om dere skjønner.

Jeg tenker på han, og vi småflørter litt og sånn, men har ingen seksuelle fantasier om han. Men litt sånn nærhet med kyssing og klemming og kosing å sånt, tenker jeg på da. Det er mest hans personlighet jeg liker. Vi er like og har samme interesser og tenker veldig likt om mange ting.

Men jeg vil ikke såre min kjære. Ønsker på mange måter å få han andre ut av hjernen, men det er bare et ellere annet med han så gjør at jeg ikke har lyst til å miste han...

Jeg skal slutte i jobben om en måned og det vil vel løse mitt problem, kanskje...

Jeg er så usikker på hva jeg føler i forhold til samboeren min. Sju år er mye, de fleste har vært flotte, og vi har det igrunn bra nå også. Krangler lite, men lidenskapen er også borte. Og alt er rutine og vane. Prøver å finne på ting, men han kan irritere meg ganske mye. Og jeg prøver så godt jeg kan å ikke vise han det, for vil ikke såre han. Han er verdens snilleste, og jeg vil bare bli forelsket i han igjen. Oppdage de gamle følelsene, og glemme han andre. Eller er det han andre som er den rette for meg?

Måtte bare sortere litt tanker, og er gla for innspill..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187816-sju-%C3%A5rskrise-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nickgirl

Vet at mange her inne mener man bare skal gå ut av forhold uten lidenskap...Jeg er IKKE enig!!! Snille, gode menn vokser IKKE på trær!!! Og det gjør heller ikke snille gode jenter!

Lidenskap lever man ikke lenge på etter min mening. Ta godt vare på det dere har. Snakk med mannen din om tankene dine og si at du gjerne vil at han skal dele sine tanker med deg også.Det er som regel slik at om den ene i et forhold ikke er helt fornøyd, så er ikke den andre det heller!!! Planlegg sammen!! Både i morgen, til uka og til neste år og mange år fram!! Få dere en felles plan for det skaper trygghet og felleskap!! Prøv å sørge for at begge er uthvilte en gang imellom og forsøk å finne tilbake til spenningen og lidenskapen, det er ikke alltid den er så langt unna som man tror!!! Prøv å flørte litt i hverdagen med hverandre og gi hverandre oppmuntring og godord!!

Gjest jobb med forholdet.

Har ikke så mange svar til deg, men vil oppfordre deg til å holde deg til mannen din.

Jeg og partner sender meldinger på mobilen til hverandre, vitser og skriver msn når vi er på jobb. Gjerne dagligdagse ting, men også hva skal vi ha for noe godt til middag i dag eller savner deg osv. Egentlig ikke så nøye hva vi skriver, men vi kommuniserer og det er det viktigste!!

Når man kommer hjem fra jobb bør den av dere som er trøttest ta seg en halvtime på sofaen, mens den andre lager maten. Kanskje begge kan sove litt og lage mat i sammen etterpå?

Etter en slik hvil føler man seg bedre og det er lettere å prate sammen videre. Kanskje gå en måneskinnstur eller ta en sykkeltur.

Du sier ikke noe om at det er barn her, men hvis dere har det så kan man likevel gjøre disse tingene bare litt tidligere før leggetid.

God luft og gjerne felles hobby er med på å klarne tankene, finne på noe å diskutere,planlegge en tur til ferien deres...osv.

Gå på standup show eller teater, en god kino med etterfulgt restaurant besøk. Det er så mye å finne på!!

Men dere må gidde. Her må man ikke vente på at den andre partner skal trå til. Du må begynne og det i dag!

Latter, gode diskusjoner, tørre å være stille sammen ikke minst! DEtte gjør at et forhold kan bli interessant hele tiden selvom det begynner å bli gammelt.

Et råd til: Begynne med den gode gammeldagse kliningen igjen. Det er faktisk morsomt. Lei hverandre ute på tur, tør å gi hverandre klem selvom andre ser på osv.

Start i dag!

Gjest ASunZ

Vet at mange her inne mener man bare skal gå ut av forhold uten lidenskap...Jeg er IKKE enig!!! Snille, gode menn vokser IKKE på trær!!! Og det gjør heller ikke snille gode jenter!

Lidenskap lever man ikke lenge på etter min mening. Ta godt vare på det dere har. Snakk med mannen din om tankene dine og si at du gjerne vil at han skal dele sine tanker med deg også.Det er som regel slik at om den ene i et forhold ikke er helt fornøyd, så er ikke den andre det heller!!! Planlegg sammen!! Både i morgen, til uka og til neste år og mange år fram!! Få dere en felles plan for det skaper trygghet og felleskap!! Prøv å sørge for at begge er uthvilte en gang imellom og forsøk å finne tilbake til spenningen og lidenskapen, det er ikke alltid den er så langt unna som man tror!!! Prøv å flørte litt i hverdagen med hverandre og gi hverandre oppmuntring og godord!!

Hei, takk for svar. Har bestemt meg for å ikke gi opp på oss, men det har gått et halvt år no. Og jeg skifter mellom å være sikker på at han er den rette...(han har tross alt vært det i sju år nå), og at det kanskje er på tide å komme videre i livet. Men jeg har ikke noe hastverk i å ta en beslutning. Jeg venter så lenge jeg må til jeg vet sikkert.

Annonse

Gjest ASunZ

Har ikke så mange svar til deg, men vil oppfordre deg til å holde deg til mannen din.

Jeg og partner sender meldinger på mobilen til hverandre, vitser og skriver msn når vi er på jobb. Gjerne dagligdagse ting, men også hva skal vi ha for noe godt til middag i dag eller savner deg osv. Egentlig ikke så nøye hva vi skriver, men vi kommuniserer og det er det viktigste!!

Når man kommer hjem fra jobb bør den av dere som er trøttest ta seg en halvtime på sofaen, mens den andre lager maten. Kanskje begge kan sove litt og lage mat i sammen etterpå?

Etter en slik hvil føler man seg bedre og det er lettere å prate sammen videre. Kanskje gå en måneskinnstur eller ta en sykkeltur.

Du sier ikke noe om at det er barn her, men hvis dere har det så kan man likevel gjøre disse tingene bare litt tidligere før leggetid.

God luft og gjerne felles hobby er med på å klarne tankene, finne på noe å diskutere,planlegge en tur til ferien deres...osv.

Gå på standup show eller teater, en god kino med etterfulgt restaurant besøk. Det er så mye å finne på!!

Men dere må gidde. Her må man ikke vente på at den andre partner skal trå til. Du må begynne og det i dag!

Latter, gode diskusjoner, tørre å være stille sammen ikke minst! DEtte gjør at et forhold kan bli interessant hele tiden selvom det begynner å bli gammelt.

Et råd til: Begynne med den gode gammeldagse kliningen igjen. Det er faktisk morsomt. Lei hverandre ute på tur, tør å gi hverandre klem selvom andre ser på osv.

Start i dag!

Tusen takk for fint innspill og mange gode forslag.

Vi er igrunn begge klar over at vi må jobbe med å kommunisere med hverandre om vi skal ha det bra. Vi har alltid måttet jobbe med det, men siste halv året har det vært lettere å tenke at vi får ta igjen den dype samtalen en annen dag... Det er så vanskelig å komme igang, men er vel bare å ta sats...

Gjest kovac...

Hei, takk for svar. Har bestemt meg for å ikke gi opp på oss, men det har gått et halvt år no. Og jeg skifter mellom å være sikker på at han er den rette...(han har tross alt vært det i sju år nå), og at det kanskje er på tide å komme videre i livet. Men jeg har ikke noe hastverk i å ta en beslutning. Jeg venter så lenge jeg må til jeg vet sikkert.

Du kommer aldri til å vite det helt sikkert!

Det er det som er så irriterendes. Om vi hadde visst hvordan fremtiden ville bli så ville alt vært så mye enklere. Men det vet vi ikke, så derfor er det veldig vanskelig å vite hva som er riktig eller galt. Spesielt er dette vanskelig dersom bor sammen med en mann som man er veldig glad i, men hvor lidenskapen er blitt borte, en mann som er snill og aldri gjør noe galt mot deg er mye vanskeligere å forlate enn en mann som sårer deg og som ikke er snill.

Har vært i samme situasjon som deg. Jeg valgte å gå. Vet ikke om det var det riktige valget. Savner min eksmann veldig, men vet heller ikke om jeg kunne tenke meg å flytte tilbake heller. Singellivet er ikke noe å trakte etter ihvertfall, så du må tenke deg godt om før du bestemmer deg.

Hva med å gå sammen til familierådgivning da? Det kan virkelig anbefales.

mil1365380270

Han du finner interessant nå, er nok ikke riktigere for deg, enn han du har hatt det bra med i 7 år. Det skal mye til. Skjelingen din skyldes nok at dere ikke har det bra sammen, ikke at den andre er så utrolig fantastisk.

Du sier nedturen har vart et halvt år. Det er ikke lenge, sett i lys av hvor lenge dere har vært sammen. Men pass deg - seksuell spenning er etter min erfaring vanskelig (umulig når det har gått for langt?) å få tilbake. Ta tak i dette NÅ :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...