Gjest sandas Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Er det noen som har oppskrift på en god salat til grillmat (koteletter og pølser). Ikke potetsalat. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Det her høres kanskje litt rart ut, men det er veldig godt. Bladsalat, tomat, agurk, kepa- eller rødløk, banan eller ananas. Også blander du rømme i, eller en god olivenolje. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Isbergsalat med agurk oppi, kanskje litt mais og ostebiter. Helt supert og lite dilldall. 0 Siter
Knotten Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Løksalat? Masse løk, et beger Creme Fraîche el.l. og en pose med majones. Eller en grønnsalat med det du liker og i tillegg masse pastaskruer. Det er nammis, synes jeg Rissalat? Ris, mais, erter, isbergsalat mm. og en flaske creme fraîche-dressing som røres i. Kjempegodt. Putter du kylling i småbiter i denne, blir det en veldig god kylling-salat! 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Tomat og løk, omtrent likt forhold av begge i ringer/skiver - dynket i en god vinaigrette (eddik, olje, pepper, litt sukker) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Sardini´s parmesandressing er kjempegod og hever enhver salat, særlig hvis du river litt ekstra parmesan og har i. Riv forskjellige typer grønn salat (feks frisee, ruccola og isberg). bland med finskivet agurk og evt fine ringer rødløk. Tilsett Sardini´s-dressingen, ekstra parmesan og ristede pinjekjerner. Det er skikkelig snadder til grillmat. 0 Siter
serendipity Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Denne bruker jeg, klippet fra nettet; Bortsett fra at jeg ikke gidder å lage krutonger selv, men kjøper på Meny med hvitløk smak. CÆSAR SALAT Brødterninger av 4 brødskiver 2 ss olivenolje 3 ss pinjekjerner 1 fedd hvitløk 2 ansjosfileter 1 eggeplomme 1 dl olivenolje 2 ts fransk sennep saften av ¼ sitron pepper 1 hode romanosalat 50 g parmesan Rist brødterningene i olivenolje i en panne. Tilsett pinjekjerner og rist til brødet og kjernene er gylne. Hakk hvitløk og ansjosfileter fint og legg dem i en bolle. Tilsett eggeplomme og spe med olivenolje. Smak til med sennep, sitronsaft og pepper. Vask romanosalaten og fordel på tallerkener. Drypp over dressingen og brødterningene. Høvle over parmesan til slutt. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Denne er god når jordbærsesongen kommer: Forskjellige typer grønn/rød salat. Rødløk 1 bunt asparges (må kokes og avkjøles først) 1 boks hermetisk mandaringer (liten) 1 kurv jordbær olje/eddikdressing 0 Siter
Kvinna Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Tykk naturell yoghurt med reven, avvannet agurk (raspet ligger med litt grovt salt noen minutter, så klemmer du ut vannet). Eventuelt litt hvitløk oppi, og en skvis sitron. Mulig noen kaller det Tzatsiki, da... ;-) 0 Siter
Velouria Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Tykk naturell yoghurt med reven, avvannet agurk (raspet ligger med litt grovt salt noen minutter, så klemmer du ut vannet). Eventuelt litt hvitløk oppi, og en skvis sitron. Mulig noen kaller det Tzatsiki, da... ;-) ville bare tipse deg om at tine har kommet med en mat yoghurt, som er super til det formålet. Man trenger strengt tatt ikke "sile" den for den er god og tykk. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Jeg kom på en til: Skrell og riv 2 store, grønne epler, og finhakk 1/2 løk. Bland sammen med 1 beger creme fraiche, tilsett 1 ss flytende honning og 1 ss karri, pluss evt salt & pepper. 0 Siter
Kvinna Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 ville bare tipse deg om at tine har kommet med en mat yoghurt, som er super til det formålet. Man trenger strengt tatt ikke "sile" den for den er god og tykk. Takk, så snill du er :-) Gjett om jeg ble glad da jeg oppdaget det! Er noe ordentelig træl med kaffefiltre og tynn yoghurt! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 ville bare tipse deg om at tine har kommet med en mat yoghurt, som er super til det formålet. Man trenger strengt tatt ikke "sile" den for den er god og tykk. Åh, jippi! Det var et nyttig tips. 0 Siter
Gregga Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Snitt hodekål fint, og bland i tyttebærsyltetøy! Tro det eller ei, det smaker himmelsk til grillmat! Mmm, det fikk jeg lyst på nå... 0 Siter
puttelull Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Salat (crispi, ruccola), cherry-tomater, agurk, rødløk, fetaost, ristede pinjekjerner, oliven: Når du har hatt alt i bollen, tilsetter du olje (gjerne rapsoljen Odelia m.sitron). Til dressing bruker du halvt beger matyoughyrt og en pose gresk salat-krydder. (Doble gjerne, det blir ikke så mye, så god som den er!) Nam nam! Lammekoteletter med dette tilbehøret er digg!;-) 0 Siter
Velouria Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Takk, så snill du er :-) Gjett om jeg ble glad da jeg oppdaget det! Er noe ordentelig træl med kaffefiltre og tynn yoghurt! ja, ikke sant. Jeg ble så glad da jeg oppdaget det at jeg nesten hoppet i taket Men obs, obs! i noen butikker står den sammen med yoghurten og andre steder står den sammen med creme fraiche og sånn. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Jeg bruker variasjoner over denne og får mye skryt..:-) To typer salat. Gjerne ruccola & hjertsalat. Mengde alfaspirer Fetaost. Selleri. Sorte oliven Hele hvitløksfedd. Persilleblader Gressløk.(mye!) Sleng på en liten dæsj av olje, sitron og pepper og ei skje pesto. Yummi! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.