Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er litt urolig, mensen kommmer ikke.

Det hele begynnte da jeg sluttet med p-piller i juli 2000. Da fikk jeg mensen som normalt i juli ,august og i september. Men i slutten av september fikk jeg mensen igjen ( 14 dager etter siste mens)Og slik forsatte det i oktober,november, med mensen hver 14 dag.

I desember fikk jeg mensen som normalt, og jeg tenkte at nå var alt over.Men etter desember så har jeg ikke hatt mensen i det hele tatt. Tok en graviditets test i januar og den var negativ, tenkte jeg hadde tatt den litt tidelig så jeg tok en til ca 1 uke etterpå, forsatt negativ.Nå er vi begynnt på en ny mnd. og forsatt er ikke mensen kommet. Den skulle ha vært her ca 8 februar. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, bør jeg gå til legen eller skal jeg bare vente?? Var hos legen i oktober og hun sa at dersom jeg hadde forsatt mensen hver 14 dag i 3 mnd til så måtte jeg komme tilbake. Er det neon som har opplevd lignende ting?? Er dette normalt?? Blir takknemmelig for svar. Dette sliter litt på meg for jeg vil så gjerne bli mamma.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18785-uregelmessig-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg selv sluttet på p-piller i fjor vår, så hadde jeg tre regelmessige menstruasjoner, så begynnte de å vandre alt fra 30 dager til 50 dager. I slutten på oktober fikk jeg legetime der de tok hormonprøver(blodprøver), men før vi kom så langt var jeg gravid.Hadde jeg vært deg ville jeg bestilt ny legetime, det er jo en stund siden oktober. Så begynner de kanskje en liten utredning på de uregelmessige syklusene dine og du får hjelp til å finne ut hva det er.Hvis du ikke har eggløsning kan du få pergotime for å fremme eggløsning. Det trenger ikke være noe stort eller alvorlig som gjør at den er uregelmessig, annet enn du får en liten "push" for å bli gravid.Lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18785-uregelmessig-mens/#findComment-83639
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Du har tilsynelatende uregelmessig eggløsning og derfor uregelmessig menstruasjon. Det kan være flere årsaker til det, og det kan man finne ut av ved en blodprøve. Man kan regulerer blødningene med hormoner, avhengig av om du ønsker å bli gravid eller ikke. Hvis mensen ikke er kommet på 3 måneder, synes jeg du skal søke lege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18785-uregelmessig-mens/#findComment-84187
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...