Gå til innhold

Betennelse i rot:( noen råd?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ganske sikker på at jeg har fått betennelse i roten på en hjørnetann nede. Det er ømt å bite tennene sammen og jeg kjenner en slags iling når jeg klemmer på underkjeven like utenfor tannen.

Hadde betennelse i en annen rot for et års tid siden, og det begynte på samme måten. Da hadde jeg imidlertid mistet en stor bit av tannen og utsatt det leeeenge å få det reparert.

Denne tannen er hel og ikke synlig hull i. Har aldri hatt problemer med tannen. Har fått time hos tannlegen om en uke.

Det jeg lurer på. Er det noe jeg kan gjøre for å få betennelsen til å gå tilbake? Antibiotika? Store doser NSAIDS?

Vil nødig oppleve den smerten det var å rotfylle forrige gang. Det var mildt sagt vondt pga. at der var så betent!!! Siden det foreløpig ikke er så vondt i denne tannen øyner jeg et bittelite håp om at infeksjonen kan gå tilbake....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187873-betennelse-i-rot-noen-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...