Gå til innhold

Katter og hunder

Anbefalte innlegg

Gjest Uff og uff og uff
Skrevet

Hører i radioen at enkelte steder opplever at bestanden av villkatter formerer seg raskt. Noen mener at man må være godkjent for å eie kjæledyr.

Min første tanke var at snart er det bare barn vi kan få uten diverse lisenser....selv om jeg er enig.

Hadde jeg vært i posisjon til å bestemme ville jeg nedlagt forbud mot hunde- og kattehod.

Det er ikke noe særlig morsomt å få nedpissa trappa og uteområdet sitt og bli holdt våken om natta pga kattebråk.

Det er ikke noe særlig å oppleve hver bidige tur ute i naturen som et mareritt fordi man alltid støter på en eller annen idiot av en hundeeier som mener å ha kontroll over hunden sin uten bånd. Som mener at min redsel for hunder er grunnløs fordi "den er jo så snill".

Det er ikke noe særlig å få sitt barn hjem full av eksem og i verste fall astmaanfall fordi en hund har vært for nærgående, eller fordi vennen har hatt klær med hundehår på.

Jeg mener at det kun i spesielle tilfeller skal gis tillatelse til å ha hund.

Hvorfor er det forresten ikke påbudt å kastrere hannkatter??

Gjest LailaG
Skrevet

Dummeste jeg har hørt.

Jeg er enig i at hvem som helst ikke skal ha hund eller katt, men det er for dyrenes del slik at de blir tatt vare på.

Dyrene er til stor glede for de som har det,og speselt for kronisk syke er det meget stor trøst og glede i dyrene.

mil1365380270
Skrevet

Og det neste du skal eliminere er bjørk og parfyme kanskje? Gressplener? Eller noe annet man reagerer på.

Mye plagsomt med mange, særlig om man velger å bo i tettbygd strøk. Klart alle skal ta hensyn, men alle må være villige til å ofre litt også :-)

Kan jo hende noen synes det er et forferdelig styr at de må ta hensyn til at barnet ditt er allergisk også, har du tenkt på det?

Gjest Uff og uff og uff
Skrevet

Og det neste du skal eliminere er bjørk og parfyme kanskje? Gressplener? Eller noe annet man reagerer på.

Mye plagsomt med mange, særlig om man velger å bo i tettbygd strøk. Klart alle skal ta hensyn, men alle må være villige til å ofre litt også :-)

Kan jo hende noen synes det er et forferdelig styr at de må ta hensyn til at barnet ditt er allergisk også, har du tenkt på det?

Med din tankegang skulle det fortsatt vært lov til å røyke på offentlige steder.

laguna1365380434
Skrevet

Ja huff&huff du. Klart vi skulle gå inn for å forby alt du ikke liker..

Det var da også en slags begrunnelse! :-o

Jeg er enig i at en skulle hatt større restriksjoner for dyrehold. Fordi dyr er sansende, levende vesner med evne til både glede og lidelse, som fortjener et bedre regelverk for beskyttelse mot overlast og respektløs og vond behandling.

IKKE fordi du synes det er plagsomt å se ei bikkje.

Skal alle få forby alt de misliker blir det fort lite tilbake.

Gjest Uff og uff og uff
Skrevet

Jeg er enig i at en skulle hatt større restriksjoner for dyrehold. Fordi dyr er sansende, levende vesner med evne til både glede og lidelse, som fortjener et bedre regelverk for beskyttelse mot overlast og respektløs og vond behandling.

Det er stor forskjell på å mislike og å ha hundeskrekk. Jeg elsket hunder i min barndom, helt til jeg ble angrepet av en hund, har fortsatt store arr. Jeg ser også mange barn som er redd, det kan da ikke være riktig at hunder skal få lov til å gå løs når de er en potensiell drapsmaskin?

http://www.hundebitt.no/

mil1365380270
Skrevet

Med din tankegang skulle det fortsatt vært lov til å røyke på offentlige steder.

Kom du ikke på noe bedre å si?

Jeg synes også det er irriterende at jeg må passe på å ha kjellerdøren igjen p.g.a. kattetiss. Er allergisk mot katter også, derfor ryddes alle puter inn. Jeg liker å gå barbent, men ikke i glassskår og hundebæsj. Bjørken på tomten til naboen er ikke min favoritt, jeg er allergisk.

Det er mye jeg kunne klaget over, hvis jeg ville at hele verden skulle tilpasse seg meg. Men det er jeg som velger å bo her, og jeg liker faktisk å ha mennesker rundt meg. Glade mennesker som pusler med sitt liv, selv om det ikke samsvarer med mine idealer til enhver tid. Dessuten er kjæledyr helsebringende.

Og det er ganske mange mennesker du vil skal tilpasse seg deg og ditt; 712.000 husstander i Norge har hund eller katt. Lykke til, det er mange du er på kollisjonskurs med :-)

laguna1365380434
Skrevet

Det er stor forskjell på å mislike og å ha hundeskrekk. Jeg elsket hunder i min barndom, helt til jeg ble angrepet av en hund, har fortsatt store arr. Jeg ser også mange barn som er redd, det kan da ikke være riktig at hunder skal få lov til å gå løs når de er en potensiell drapsmaskin?

Hvis du har hundeskrekk, burde prøve å få gjort noe med det, eller unngå hund..Det er en SÆRDELES dårlig løsning å forby alle hunder fordi du (eller noen av barna!) er redd hunder.

Jeg er redd for å kjøre bil. Det har aldri, noen sinne, slått meg at bilkjøring skal forbys av den grunn.

Når det kommer til SINTE hunder, eller UVETTIG bilkjøring for den del,gjelder det som kjent egne regler.

Jeg skjønner virkelig ikke dere mennesker som ikke ser lenger enn nesetippen i berulsenen over tanken på å forby. Får alle forby ting like billig argumentasjonsgrunnlag som du presenterer her, da hadde det fort blitt hadet til det meste.

Jeg setter pris på at det er et mangfold av ting og fenomener i verden. Og det er ikke så veldig vanskelig å styre klar av det vi ikke liker eller som vi er redde for.

Gjest Shira12
Skrevet

Hvis du vil forby hunder, da straffer du meg, selv om jeg ikke gjør de tingene du ikke liker.

Jeg har alltid bånd på hunden når vi kan møte folk, r folk redd så går jeg vekk med hunden.

Ha jeg besøk som ikke liker hund, ja da tar jeg hunden bort.

Får jeg besøk av min mor som er allergisk, da har jeg hunden ut og vasker, itillegg finnes det ett soverom i huset hunden aldri har vært inne på.

Er det noen av vennene til barnet mitt som ikke tåler hund, ja da passer jg på at gutten har klær på som ikke dekket .ed hundehår.

Hunden min gjør ikke i fra seg der det ferdes mye folk, av den grunn at hunden ikke er med på slike plasser.

Vi bor landlig til, hvor alle disse tingene jeg nevnte lar seg gjøre, men blir det forbud, kan jeg jo ikke ha den gode vennen min, som gir meg mye.

Da blir jeg straffet selv om min hund ike har irritert deg!

Gjest Uff og uff og uff
Skrevet

Hvis du vil forby hunder, da straffer du meg, selv om jeg ikke gjør de tingene du ikke liker.

Jeg har alltid bånd på hunden når vi kan møte folk, r folk redd så går jeg vekk med hunden.

Ha jeg besøk som ikke liker hund, ja da tar jeg hunden bort.

Får jeg besøk av min mor som er allergisk, da har jeg hunden ut og vasker, itillegg finnes det ett soverom i huset hunden aldri har vært inne på.

Er det noen av vennene til barnet mitt som ikke tåler hund, ja da passer jg på at gutten har klær på som ikke dekket .ed hundehår.

Hunden min gjør ikke i fra seg der det ferdes mye folk, av den grunn at hunden ikke er med på slike plasser.

Vi bor landlig til, hvor alle disse tingene jeg nevnte lar seg gjøre, men blir det forbud, kan jeg jo ikke ha den gode vennen min, som gir meg mye.

Da blir jeg straffet selv om min hund ike har irritert deg!

*klapper på hodet* Så fliink du er!!

(Ikke bli så redd, jeg er ikke kongen og kan ikke forby hunder)

Gjest her har du en jobb å gjøre
Skrevet

Jeg håper du er klar over at kongen ikke har anledning til å forby noe som helst?

Skrevet

Jeg har edderkoppfobi. Kan ikke forby dem likevel ;-) Noen har fobi for åpne plasser...andre for trange rom. Vanskelig å tilfredsstille alle, hva?

Gjest Shira12
Skrevet

He he, redd blir jeg ikke.

Ville få frem at en sak har flere sider, og ikke alle kan være fornøyde med alt.

Men at det kan bli strengere om hvem som kan få ha dyr, er jeg enig i.

Men forby er ett sterkt ord!

Gjest Uff og uff og uff
Skrevet

He he, redd blir jeg ikke.

Ville få frem at en sak har flere sider, og ikke alle kan være fornøyde med alt.

Men at det kan bli strengere om hvem som kan få ha dyr, er jeg enig i.

Men forby er ett sterkt ord!

Det er lov til å ønske.

;-)

Jeg ser helt klart at kjæledyr kan være veldig nyttig, men for meg er det bare negativt.

Gjest kjæledyr er sunt!
Skrevet

Jeg har to kastrerte hannkatter som, fordi de er kastrerte, verken tisser på trappa di eller produserer hjemløse kattunger.

Kattene min gir meg sjelefred, og uten dem hadde jeg gått fra forstanden!

:)

Gjest Shira12
Skrevet

Det er lov til å ønske.

;-)

Jeg ser helt klart at kjæledyr kan være veldig nyttig, men for meg er det bare negativt.

Vel vi er alle forskjellige.

Og det er vel i grunnen bra, ellers hadde vi jo ikke hatt diskusjoner, og livet hadde blitt ganske så kjedelig...

Skrevet

Nå blander du litt her, fra normalt til toalitært, synes jeg.

Slik du har det med katter som "pisser overalt", har jeg det med skrikende drittunger på butikker, kjøpesentere og på karl johan.

Forbud mot hundehold fordi enkelte hundeeiere ikke respekterer loven om båndtvang er ikke bare feigt, men helt udemokratisk. Innfør heller bøter etc. for å bryte loven.

Katter som pisser rundt omkring merker du ikke noe til - det du merker er markering, og det kan stort sett løses ved å kastrere kattene (både hunn- og hannkatter).

"................................."

Skrevet

Det er lov til å ønske.

;-)

"Jeg ser helt klart at kjæledyr kan være veldig nyttig, men for meg er det bare negativt."

Men da KAN du ikke, hvis du ska ha noen som helst sammenheng i meningene dine, ønske et forbud. Da ønsker du samtidig at alle som har nytte av det skal miste det. Det er ikke særlig sympatisk. Det burde holde å ønske at du slapp å ha noe med disse å gjøre.

".................................."

Skrevet

Nå blander du litt her, fra normalt til toalitært, synes jeg.

Slik du har det med katter som "pisser overalt", har jeg det med skrikende drittunger på butikker, kjøpesentere og på karl johan.

Forbud mot hundehold fordi enkelte hundeeiere ikke respekterer loven om båndtvang er ikke bare feigt, men helt udemokratisk. Innfør heller bøter etc. for å bryte loven.

Katter som pisser rundt omkring merker du ikke noe til - det du merker er markering, og det kan stort sett løses ved å kastrere kattene (både hunn- og hannkatter).

"................................."

*lol*

"Slik du har det med katter som "pisser overalt", har jeg det med skrikende drittunger på butikker, kjøpesentere og på karl johan."

Enig i den - selv om jeg faktisk har barn selv ;-)

Skrevet

Den har vi vært innom før :-)

Jeg vil forby unger på offentlig sted, fordi det er bare dritten for meg. Jeg vet at det er positivt for mange, men fordi jeg hater det skulle jeg ønske at det var forbudt. Jeg er selvfølgelig ikke interessert i å begrense mitt ønske til at jeg kunne slippe å ha noe med disse å gjøre, og dermed unngå å ønske noe som er kjipt for mange andre - aller helst vil jeg ha totalforbud, fordi JEG ikke liker det.

Og så vil jeg forby folk som går rundt og vil forby ting.

:-)

".................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...