Gå til innhold

Katter og hunder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er stor forskjell på å mislike og å ha hundeskrekk. Jeg elsket hunder i min barndom, helt til jeg ble angrepet av en hund, har fortsatt store arr. Jeg ser også mange barn som er redd, det kan da ikke være riktig at hunder skal få lov til å gå løs når de er en potensiell drapsmaskin?

http://www.hundebitt.no/

Derfor har vi noe som heter Loven om Båndtvang, og som gjelder ALLE steder der det ferdes folk, hele året.

"................................."

Skrevet

Hvis du har hundeskrekk, burde prøve å få gjort noe med det, eller unngå hund..Det er en SÆRDELES dårlig løsning å forby alle hunder fordi du (eller noen av barna!) er redd hunder.

Jeg er redd for å kjøre bil. Det har aldri, noen sinne, slått meg at bilkjøring skal forbys av den grunn.

Når det kommer til SINTE hunder, eller UVETTIG bilkjøring for den del,gjelder det som kjent egne regler.

Jeg skjønner virkelig ikke dere mennesker som ikke ser lenger enn nesetippen i berulsenen over tanken på å forby. Får alle forby ting like billig argumentasjonsgrunnlag som du presenterer her, da hadde det fort blitt hadet til det meste.

Jeg setter pris på at det er et mangfold av ting og fenomener i verden. Og det er ikke så veldig vanskelig å styre klar av det vi ikke liker eller som vi er redde for.

Meget godt formulert :-)

Skrevet

Med din tankegang skulle det fortsatt vært lov til å røyke på offentlige steder.

Og det skulle det også - på EGNE, adskilte steder.

Men da ville sannsynligvis du gått forbi Olas Røykepub og irritert deg over at det satt folk der inne og røyket, og ropt opp om totalforbud.

".................................."

Skrevet

Dummeste jeg har hørt.

Jeg er enig i at hvem som helst ikke skal ha hund eller katt, men det er for dyrenes del slik at de blir tatt vare på.

Dyrene er til stor glede for de som har det,og speselt for kronisk syke er det meget stor trøst og glede i dyrene.

Men det er ikke så nøye det, skjønner du; siden DU ikke liker det, så skal ALLE innrette seg etter deg. :-)

"...................................."

Gjest Uff og uff og uff
Skrevet

"Jeg ser helt klart at kjæledyr kan være veldig nyttig, men for meg er det bare negativt."

Men da KAN du ikke, hvis du ska ha noen som helst sammenheng i meningene dine, ønske et forbud. Da ønsker du samtidig at alle som har nytte av det skal miste det. Det er ikke særlig sympatisk. Det burde holde å ønske at du slapp å ha noe med disse å gjøre.

Men du KAN ikke fortelle meg hva jeg KAN ønske

Skrevet

Men du KAN ikke fortelle meg hva jeg KAN ønske

Nei, men jeg kan fortelle deg at ønsket ditt er usympatisk, og sier litt om deg som person.

Og hvorfor i all verden ønsker du å fjerne ting du ikke liker fremfor å ønske at du slipper å møte på det?

"..................................."

laguna1365380434
Skrevet

Den har vi vært innom før :-)

Jeg vil forby unger på offentlig sted, fordi det er bare dritten for meg. Jeg vet at det er positivt for mange, men fordi jeg hater det skulle jeg ønske at det var forbudt. Jeg er selvfølgelig ikke interessert i å begrense mitt ønske til at jeg kunne slippe å ha noe med disse å gjøre, og dermed unngå å ønske noe som er kjipt for mange andre - aller helst vil jeg ha totalforbud, fordi JEG ikke liker det.

Og så vil jeg forby folk som går rundt og vil forby ting.

:-)

:-) Vi har vært innom den her før ja..

Klarer ikke å la være å undre meg over tankegangen..:-)

laguna1365380434
Skrevet

Meget godt formulert :-)

Takk for det:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...