Gå til innhold

Prøvd tarmskylling?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

Jeg har faktisk prøvd laser på magen og det hjalp. Bare så synd at det koster 750 kr pr gang. Hehe, det er ikke holdbar pris for å få gått på do en gang ;o)

Jeg får desverre ikke lov til å ta bindevevsmassasje, ikke spør hvorfor, jeg skjønner ikke grunnen sjøl.

har også prøvd sånn laser, men det hadde desverre ikke så god effekt på meg da.

Men dette svaret som sykepleieren ga: Er det slik å forstå at å sprute vann inn i rektum slik han gjorde er verre enn å bruke et vanlig klux eller? Er det pga presset? for et vanlig klux gir jo et ganske så stort press på tarmen det også.

Skrevet

hva er enema?

vet du om noen linker som omhandler megacolon?

kanskje tarmskylling den andre veien med sonde fra blindtarmen og ned fungerer bedre på tarmen enn motsatt? Bare lurer siden de som har Colostomi omtrent kan irrigere tarmen når de ønsker det.

Det betyr klyster.

Jeg vet ikke om noen gode linker dessverre.

Gjest sønnanvind
Skrevet

Det som har hjulpet meg er bindevensmassasje av fysioterapeut. Har anbefalt det til andre som sliter med dette også. Garantert ufarlig, men man må ha en fysioterapeut som behersker teknikken

Bindevevsmassasje hjalp deg - men for hva? Dårlig hud? Tømningsproblemer?

Jeg sliter med det siste, og det er jo godt å høre at jeg er i så godt selskap her inne! Har faktisk vurdert å undersøke dette med tarmskylling selv - men er det _så_ dyrt?....

Skrevet

har også prøvd sånn laser, men det hadde desverre ikke så god effekt på meg da.

Men dette svaret som sykepleieren ga: Er det slik å forstå at å sprute vann inn i rektum slik han gjorde er verre enn å bruke et vanlig klux eller? Er det pga presset? for et vanlig klux gir jo et ganske så stort press på tarmen det også.

Jeg ser at de egentlig ikke anbefaler klyx heller på det amerikanske forumet, de anbefaler avføringspiller som inneholder bisacondol f.eks toilax. Men jeg vet ikke hvordan det fungerer for folk med normal tarmfunksjon. Det er nok mer vanlig her med klyx dersom toilax tabletter ikke virker.

Gjest sønnanvind
Skrevet

Jeg har prøvd tarmskylling og anbefaler det på det sterkeste. Ifølge dama som gjorde det finnes det mye ”forsteinet” avføring i tarmene som en ikke greier å få ut. Det får en da hjelp til ved tarmskylling. Hun sa også at en mann som fikk gjort dette fikk ut så mye som 10-12 kg etter endte besøk.

Jeg fikk tarmskylling fordi jeg hadde problemer med magepine etter en lang periode med alt for mye tung mat på dietten. Jeg var der to ganger og ble helt fin etterpå. Jeg skulle gjerne ha gjort det igjen, men her hvor jeg bor finner jeg ikke tilbudet. Og desverre husker jeg ikke hva klinikken heter, men vet det finnes i Drammen, Bergen og Lillestrøm.

Lykke til

Må man ta en slik tømningskur før man går til tarmskylling, eller? Var nylig til rgt.colon og måtte faste og drikke noe aldeles forferdlig "saltvann" - blir kvalm bare ved tanken på å gjenta akkurat det! Saltvannet, altså - om jeg må faste noen dager, overlever jeg mye lettere! Men å drikke....

Gjest Timari
Skrevet

Bindevevsmassasje hjalp deg - men for hva? Dårlig hud? Tømningsproblemer?

Jeg sliter med det siste, og det er jo godt å høre at jeg er i så godt selskap her inne! Har faktisk vurdert å undersøke dette med tarmskylling selv - men er det _så_ dyrt?....

jeg snakker om det siste her. har en skade i bekkenbunnsmuskulaturen som gjør tømning til dels vanskelig. Går til fysioterapeut og får bindevevsmassasje og det fungerer på meg, på den måten at det øker blodgjennomstrømningen gjennom kroppen. Vanlig aromaterapi kan også være til god hjelp

tarmskylling koster veldig mye ca 670 kroner for en gang. Ofte kan du føle deg uvel en stund etterpå( det er min erfaring, trenger ikke å gjelde for andre) Kanskje det kan hjelpe deg, men det er nok ikke sunt å bli avhengig av det.

Bor du i Oslo og lurer på dette med bindevensmassasje så kan jeg tipse deg om noen steder hvis du oppgir epostadressen din.

Gjest sønnanvind
Skrevet

jeg snakker om det siste her. har en skade i bekkenbunnsmuskulaturen som gjør tømning til dels vanskelig. Går til fysioterapeut og får bindevevsmassasje og det fungerer på meg, på den måten at det øker blodgjennomstrømningen gjennom kroppen. Vanlig aromaterapi kan også være til god hjelp

tarmskylling koster veldig mye ca 670 kroner for en gang. Ofte kan du føle deg uvel en stund etterpå( det er min erfaring, trenger ikke å gjelde for andre) Kanskje det kan hjelpe deg, men det er nok ikke sunt å bli avhengig av det.

Bor du i Oslo og lurer på dette med bindevensmassasje så kan jeg tipse deg om noen steder hvis du oppgir epostadressen din.

Takk, du, men jeg har ingen mailadresse jeg tror det er lurt å sende ut på nettet. Men jeg klarer nok å finne fra til en om det skulle bli aktuelt. Takk for tilbudet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...