Gjest Meg det er noe galt med? Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Da jeg og typen ble sammen for mange år siden, var vi som to kaniner omtrent, det er vel de fleste i begynnelsen. Siden har det blitt mange år sammen, barn, hus og heim. Tenningen er ikke helt den samme, men vi har god sex relativt ofte, etter min mening. Dvs 2-3-4 ganger i uka. Det synes egentlig jeg er nok, men det synes ikke han. Det som irriterer meg litt, er at han blir så sur de gangene ha blir avvist. Der og da furter han, snur ryggen til eller står opp igjen. Jeg må avvise ganske krasst, for hint om at jeg ikke er særlig opplagt tar han ikke, han gir seg ikke før jeg sier klart fra. Det er ikke bare han som tar initiativ, det varierer hvem som begynner. Jeg synes det er greit å bare ligge litt i armkroken noen ganger, men det gjør ikke han - da må det nødvendigvis ende i sex - eller furting hvis det ikke blir noe. Han sovner alltid som en stein etter en runde, mens jeg blir våken og får ofte ikke sove på lenge etterpå. Det er også en av grunnene til at jeg ikke alltid har så lyst i perioder da jeg er litt sliten, noe de fleste jo er når man er småbarnsforeldre. Da vi ble sammen, var han slank og veltrenet - trente flere ganger i uka. Siden vi ble sammen har han lagt på seg mellom 25 og 30 kg, og han er nokså "lubben" for å si det pent. Føler at han ikke gidder å anstrenge seg noe for å gjøre seg attraktiv, men når jeg hinter om at han kanskje burde prøve å slanke seg litt (familien hans har både hjerteproblemer og diabetes), tuller han det bort med at han kommer til å få spiseforstyrrelser hvis jeg sier sånn (jeg har selv hatt spiseforstyrrelser, så han vet at det er et litt ømt punkt for meg). Jeg er så inderlig glad i denne mannen, men synes det sliter så at han blir så sur når han ikke får sex (han kan være sur i flere dager etterpå). Er redd for hva som kan skje med forholdet oss imellom hvis jeg sier det rett ut at jeg ikke alltid tenner på ham. Men er jeg overfladisk som egentlig synes at jeg kan forvente at han anstrenger seg litt for å gjøre seg attraktiv, i og med at han nærmest forventer seg sex helst hver dag?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187914-typen-blir-sur-uten-sex/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sint, men rådløs? Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg synes det høres ut som om han har litt lav selvtillit for tida. For å bøte på det, forsøker han å få sex ofte for å "motbevise" det, bevise at han framdeles har draget på deg. Og når du da ikke alltid vil, blir han utrygg og litt redd, men viser det som furting, fordi, som du vet, angrep er den beste form for forsvar. Eksen min ble mer og mer hyppen på sex da forholdet begynte å skrante. Jeg tror rett og slett han bare _måtte_ ha det, som en slags forsikring om at forholdet var ok. Men det var det jo ikke, da... og det ble slett ikke bedre av den masingen. Jeg merket også at når jeg var utrygg på meg selv og forholdet, framprovoserte jeg situasjoner som bekreftet mistankene mine. Og når han sa det ikke var slik jeg følte at det var, hørte jeg på meg selv og ikke på det han sa. Jeg følte meg konstant kritisert - og etter at jeg flyttet fra ham, har jeg innsett at det var min indre kritiker som dømte meg hardest, ikke han! Kanskje mannen din også har en slik indre kritiker? Kan du hjelpe ham med det? Kanskje du kan foreslå at dere begynner å gå turer eller spille golf, om du liker det, sammen? Om du har bedre kondis, kan du jo gjøre det til en liten lek, leke sisten, løpe litt fra ham og på den måten få opp dampen hans, også. Eller kanskje begynne å gå i svømmehallen eller sykle? Et eller annet som får ham ut av godstolen og kanskje gir ham bedre kondis og andre matvaner. Og så kan du jo "glemme" å handle inn usunn mat, slik at trøstespising i hvert fall ikke blir så lett å få til? Lykke til i alle fall! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187914-typen-blir-sur-uten-sex/#findComment-1291325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
psst Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Nei, det er ikke noe galt med deg, slik jeg ser det. Jeg tror mannen din er usikker på deg. Du skal ikke se bort fra at han setter likhetstegn med det seksuelle og det å være glad i sin kjære. Jeg tror det er lurt å sette seg ned og prate åpent om forholdet, hvordan dere ønsker at ting skal fungere. Så tror jeg det er lurt å fortelle mannen din at din kjærlighet til han er den samme uavhengig hvor mange runder dere har i sengen pr uke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187914-typen-blir-sur-uten-sex/#findComment-1291339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 En god prat er i alle fall nødvendig, men ikke ta den på sengekanten. Gå en lang tur og prat sammen, eller slå av tv'n, ta et glass vin og en god pratekveld. Tror dere trenger å rydde opp i en del! Fortell ham at du er bekymret for helsa hans ettersom mange i familien hans er syke og at du er redd for å miste ham. Spill gjerne litt liten og forsvarsløs uten ham om det må til. Menn er svake for sånt. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187914-typen-blir-sur-uten-sex/#findComment-1291506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Guttebaby senior Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 En god prat er i alle fall nødvendig, men ikke ta den på sengekanten. Gå en lang tur og prat sammen, eller slå av tv'n, ta et glass vin og en god pratekveld. Tror dere trenger å rydde opp i en del! Fortell ham at du er bekymret for helsa hans ettersom mange i familien hans er syke og at du er redd for å miste ham. Spill gjerne litt liten og forsvarsløs uten ham om det må til. Menn er svake for sånt. ) Lillemus kommer med mange gode forslag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187914-typen-blir-sur-uten-sex/#findComment-1291533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knotten Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Å ha sex 2-4 ganger i uka må da være ganske bra, etter så mange år?! Det må være noe annet som ligger bak... Jeg tenker, som andre her, at han plages av å føle seg lite attraktiv, kanskje forholdet skranter litt på andre områder også, og han føler han må ha bekreftelser. I hans øyne betyr det sex. Her er det nok nødvendig med en seriøs prat, altså, fordi du bekrefter hans bange antakelser hver gang du krasst avviser ham. Dermed er dere inne i en ond sirkel, tror jeg. Hva gjelder hans helse, så virker det til at han lukker både øyne og ører. Jeg tror jeg ville angrepet det motsatt vei, nemlig funnet på noe for egen del og forsøkt å få ham med på det. "Det er så hyggelig å gjøre noe sammen!" - type argumentasjon og ikke "Du trenger å gå ned" - argumentasjon. Felles hobby/trening kan også gjøre sitt til at han forstår at du ER der. Dere har noe sammen Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187914-typen-blir-sur-uten-sex/#findComment-1291807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.t Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Helt enig med de foregående...Det er ikke deg det er noe galt med.... Dere bør nok ha en lengre prat ja....Fortell han at selv om du ikke har lyst påsex, men at du likevel har veldig lyst til å ligge på armen...prøv å møt ham litt på halvveien.... Det samme burde han gjøre....Dersom han har behov utover 2-3-4-ganger pr. uke syns jeg du skal ta det som et tegn på at han fremdeles tenner på deg....se på det som et kompliment... Selvsagt er det ikke riktig at du skal måtte ha sex når du ikke vil....men...Begge bør vel forsøke å møte hverandre,... Ellers....det med vekta... Be ham med deg på romantiske måneskinnsturer....inviter ham på en sykkeltur osv... Det er vel den beste måten du kan få ham til å trene på.... Ellers kan du selv gjøre noe med maten..(regner med det er du som lager middag osv...) Dette er den beste måten du kan støtte ham på...bli med på veien... uansett.... Lykke til... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187914-typen-blir-sur-uten-sex/#findComment-1292176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Kjære vene. Sex 2-4 ganger i uka etter mange år er vel mye??? Har selv en som blir gretten uten sex. Men da er det snakk om en uke uten sex. Eller kanskje mer. Uansett blir jeg kjempeprovosert da han klager over at "han sover så fryktelig dårlig for tiden....". Og etter vi har sex sover han alltid mye bedre. Så jeg tar det rett til meg *grrrr* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187914-typen-blir-sur-uten-sex/#findComment-1293697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bravura Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Kjære vene. Sex 2-4 ganger i uka etter mange år er vel mye??? Har selv en som blir gretten uten sex. Men da er det snakk om en uke uten sex. Eller kanskje mer. Uansett blir jeg kjempeprovosert da han klager over at "han sover så fryktelig dårlig for tiden....". Og etter vi har sex sover han alltid mye bedre. Så jeg tar det rett til meg *grrrr* Jeg har en samboer som klager over at han får hodepine om vi ikke har sex på noen dager Nå er ikke det et stort problem, da jeg er ganske sexhungrig selv, men synes det er rart at de kaller oss kvinner manipulative 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187914-typen-blir-sur-uten-sex/#findComment-1295370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.