Gå til innhold

FU : Er dere tolerante?

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace
Skrevet

Hva med å ha slike jobber når man er ferdig med lang utdannelse? Det er det mange som har i dette landet. De har gjerne en annen hudfarge enn den majoriteten har.

Han som vasket der jeg jobbet før, hadde ingeniørutdannelse fra hjemlandet sitt.

Det er nok ikke så mange høyt utdannede nordmenn som er villige til å ta en vaskejobb i mangel av relevant arbeid.

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

13

• Dorthe

6

• ShitDiddelyDo

4

• Velouria

3

Mest aktive i denne tråden

nomen_necio
Skrevet

Nei, jeg er ingen typisk tolerant person. Det er veldig mye jeg ikke godtar av urettferdige mennesker.

Toleransebegrepet har jeg dessuten ikke stort til overs for. Enten er andres preferanser, kultur eller hva det måtte være nærmest et ikke-tema --- eller det er det ikke. Og er det ikke det og jeg ikke liker preferansene, kulturen (av forskjellige grunner), ser jeg da ingen grunn til å 'tolerere' for å være høflig.

Rare mennesker som skiller seg ut, har jeg sansen for. Det mest harry jeg kan tenke meg, er folk med innstillingen 'uff nei, h*n der ser så rar ut, hvorfor kan h*n ikke kle seg og være som alle andre?'. Tenk på Cowboy-Laila som alle ler av... jeg synes det er drittøft med Cowboy-Laila, tenk å ta den så langt ut og fullstendig gi faen i mainstream og alt av småborgerlighet! Respect!

Når det gjelder førsteinntrykk, stoler jeg ikke på det. Der tar jeg stort sett feil. Det er fryktelig vanskelig å gjøre seg opp en mening om mennesker ut fra dette førsteinntrykket. Slik sett er jeg nok på kollisjonskurs med alt av tidsriktige personalkonsulenter og alle dem med ubegripelige titler som florerer i luftballongfirmaer.

Enig. Bra skrevet favn.

Toleransebegrepet er kontekstavhengig og misbrukes ofte.

Gjest måneogsol
Skrevet

Han som vasket der jeg jobbet før, hadde ingeniørutdannelse fra hjemlandet sitt.

Det er nok ikke så mange høyt utdannede nordmenn som er villige til å ta en vaskejobb i mangel av relevant arbeid.

Jeg har møtt afrikanere med hovedfag fra Norge i fysikk og kjemi som jobber innenfor eldreomsorg og i boliger for psykisk utviklingshemmede. Jeg har også møtt en afrikansk jente med dobbel mastergrad i business og markedsføring, den ene mastergraden fra et høyt anerkjent amerikansk universitet, den andre fra India. Hun tar ekstravakter på sykehjem og boliger for psykisk syke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...