Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ser man hva slags kjønn kattene har?

Da vi kikket på babypusene var de knapt en uke gamle og de visste ikke kjønnet på de enda, stemmer det eller? Jeg har ikke peil, har aldri vært borti så små katter før.

Gjest det ser du med en gang
Skrevet

Du ser kjønnet på kattene med en gang, guttepusene har en liten pung, noe selvfølgelig ikke jentene har :o)

Skrevet

Du ser kjønnet på kattene med en gang, guttepusene har en liten pung, noe selvfølgelig ikke jentene har :o)

Hmm.. da får jeg vel opp til dem en tur å velge hvem som skal bo hos oss da. Jeg vil nemlig helst ha en hannkatt.

Gjest Cityrella
Skrevet

Kan man det så ser man det med en gang, det har hvertfall alltid jeg gjort på kullene jeg har hatt.

Skrevet

I motsetning til hva andre sier her, så er det faktisk ikke alltid det er så lett å se før de har blitt noen dager gamle.

Her er en grei side om det, med bilder:

http://www.thepetcenter.com/exa/kitx.html

".................................."

Det er ikke få katter som bytter navn når de blir kjønnsmodne ;-)

Skrevet

Det er ikke få katter som bytter navn når de blir kjønnsmodne ;-)

Jepp, har vært borti et par slike tilfeller, ja :-)

Skrevet

Jepp, har vært borti et par slike tilfeller, ja :-)

Og så de som likevel beholder navnet: Han heter Mia (men da han var liten trodde vi..osv)

Det var enkelt for oss, da vi fikk Omplasseringskatt - ferdig kastrert var han også ;-)

Skrevet

I motsetning til hva andre sier her, så er det faktisk ikke alltid det er så lett å se før de har blitt noen dager gamle.

Her er en grei side om det, med bilder:

http://www.thepetcenter.com/exa/kitx.html

Thanx!

Skrevet

Testiklene synes ikke på små guttepuser. Men selv når kattungene er nyfødte kan man se forskjell på kjønnene.

Hos hunnkattene er kjønnsåpningen avlang, hos hannkattene er det mer en rund åpning hvor penis etterhvert kommer tilsyne.

Dernest vil det være større avstand mellom kjønnsåpning og endetarmsåpning hos hannkatter enn hos hunnkatter, dette fordi det skal være plass til testiklene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...