Gå til innhold

Brystkreft?

Anbefalte innlegg

Gjest Brystkreft???
Skrevet

Min venninne er kjempebekymret for tiden ettersom ho har funnet en kul i det ene brystet. Ho har tatt mammografi, men har ikke fått svar enda.

Ho har brått gått opp noen kilo i vekt uten grunn.

Ho mente at man ofte gikk opp i vekt dersom man hadde fått brystkreft. Noen som vet noe om dette?

Han som tok mammografi hadde først vært veldig blid og hyggelig før han plutselig hadde blitt veldig stille og ikke så henne i øynene lenger... Så da ble ho jo mye mer bekymret.

Gjest ikke nick akkurat nå
Skrevet

Min venninne, som akkurat er operert for brystkreft, gikk ikke opp i vekt, tror jeg... Det tar vel ikke så lang tid før hun får svar?

mil1365380270
Skrevet

Man fortolker ofte andres rekasjon når man er redd, så oppførselen til mammografen hadde jeg ikke stilt diagnose etter ;-) Dessuten har han sett bilder der det er tilsynelatende positive funn før, så han hadde mest sannsynlig reagert mer profesjonelt enn som så.

Hun har vel fått time til prøvetaking, har hun ikke? Når de har funnet noe hos meg, har det vært rett til ultralyd, også har jeg fått time til biopsi. Vist seg å være ufarlig alle gangene, bare så det er sagt :-)

Det med vekt har jeg aldri hørt om, men venninnen din virker svært engstelig, som har begynt å tenke sånn.

Man skal alltid spørre og grave, nå straffer det seg at hun ikke gjorde det. Hvis jeg var henne hadde jeg ringt nå, og forsøkt å få en lege til å se på bildene og svare det h*n kan. Alt er bedre enn uvisshet, når det fører til at man tror det verste :-)

Gjest Brystkreft???
Skrevet

Man fortolker ofte andres rekasjon når man er redd, så oppførselen til mammografen hadde jeg ikke stilt diagnose etter ;-) Dessuten har han sett bilder der det er tilsynelatende positive funn før, så han hadde mest sannsynlig reagert mer profesjonelt enn som så.

Hun har vel fått time til prøvetaking, har hun ikke? Når de har funnet noe hos meg, har det vært rett til ultralyd, også har jeg fått time til biopsi. Vist seg å være ufarlig alle gangene, bare så det er sagt :-)

Det med vekt har jeg aldri hørt om, men venninnen din virker svært engstelig, som har begynt å tenke sånn.

Man skal alltid spørre og grave, nå straffer det seg at hun ikke gjorde det. Hvis jeg var henne hadde jeg ringt nå, og forsøkt å få en lege til å se på bildene og svare det h*n kan. Alt er bedre enn uvisshet, når det fører til at man tror det verste :-)

Ho fikk tatt mammografi og ultralyd. Han som gjorde det sa at svaret skulle sendes til fastlegen, og at det kunne ta opp til to uker. Og det er lenge å vente.

Ville bare høre om noen har noen erfaringer her.

mil1365380270
Skrevet

Ho fikk tatt mammografi og ultralyd. Han som gjorde det sa at svaret skulle sendes til fastlegen, og at det kunne ta opp til to uker. Og det er lenge å vente.

Kunne de ikke gi svaret på ultralyden med en gang? De ser jo om det er grunnlag for å gå videre til biopsi på bakgrunn av ul og mammografien.

mil1365380270
Skrevet

Kunne de ikke gi svaret på ultralyden med en gang? De ser jo om det er grunnlag for å gå videre til biopsi på bakgrunn av ul og mammografien.

Gjest vet om
Skrevet

Min mor skal opereres om noen uker, andre gang på ti år. Man går ikke opp i vekt ved brystkreft nei. Brystkreft merkes oftest av kuler. I all hovedsak blir man ikke "syk" av det. så fremst man ikke går med det til det sprer seg.

Dersom man har gått så lenge at det har spredd seg vil man få andre symptomer og bli syk. Den vanlige veien er via lymfene. Man går NED i vekt, mister matlyst, hoster, svetter osv.

Gjest Brystkreft???
Skrevet

Nei, ho fikk ikke noe svar der og da, men fikk beskjed om at ho fikk svar fra fastlegen.

Gjest Brystkreft???
Skrevet

Min mor skal opereres om noen uker, andre gang på ti år. Man går ikke opp i vekt ved brystkreft nei. Brystkreft merkes oftest av kuler. I all hovedsak blir man ikke "syk" av det. så fremst man ikke går med det til det sprer seg.

Dersom man har gått så lenge at det har spredd seg vil man få andre symptomer og bli syk. Den vanlige veien er via lymfene. Man går NED i vekt, mister matlyst, hoster, svetter osv.

Det høres jo bra ut. Ho hadde nemlig fått beskjed om at dette var eneste kreftypen hvor man ofte la på seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...