Gå til innhold

Forbanna på systemet!!

Anbefalte innlegg

Gjest irritert på alt idag...
Skrevet

Blir så irritert altså. Er nettopp ferdig med 3 årig høyskoleutdanning, men har ikke fått jobb som det jeg er utdannet innen ennå. Derfor skal jeg nå begynne i min tidligere stilling igjen, det er en 70% stilling, turnus.

Det som irriterer meg er at jeg får 2500 kroner mindre i måneden i inntekt nå når jeg skal jobbe iforhold til da jeg gikk på skole! Jeg har hovedomsorgen for to barn, så da jeg gikk på skole fikk jeg mange støtteordninger som gjorde at jeg hadde god økonomi mens jeg gikk på skole. Nesten alle disse støtteordningene forsvinner nå da jeg starter å jobbe. Helt sprøtt spør du meg, at det skal lønne seg å ikke jobbe!

Dersom jeg ikke får meg en bedre betalt jobb, eller full jobb innen tre måneder må jeg se meg om etter en ny leilighet som koster litt mindre, eller jeg må flytte tilbake til min eksmann for i det hele tatt å kunne klare meg. Er bare så utrolig irritert på at systemet skal være slik.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kvinna

4

• Atene

3

• nick

2

• fuji1365380447

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Systemet hjelper deg så du kan studere selv om du har unger, og du sitter å sutrer som ei premenstruell sugge?

Nå er det på tide å betale tilbake noe av det du har sugd ut av systemet. Tydeligvis har du hatt det alt for godt.

Gjest forever student
Skrevet

du kan ikke søke om å gå mer på skole da? Kjenner ikke til ordningene, men jeg sliter også med å finne relevant jobb. Så jeg fortsetter å låne i lånekassa+ jobbe deltid for å ha nok penger.

Skrevet

Systemet hjelper deg så du kan studere selv om du har unger, og du sitter å sutrer som ei premenstruell sugge?

Nå er det på tide å betale tilbake noe av det du har sugd ut av systemet. Tydeligvis har du hatt det alt for godt.