Gå til innhold

Forbanna på systemet!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror barnetrygd+barnebidrag var inni de 20 000... Jeg er selvsagt veldig enig med deg, det er MYE penger. Men jeg tror muligens hovedinnlegger her overdriver en smule.

Neida - min datter fikk 21000 da hun gikk på skolen - så det stemmer...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kvinna

4

• Atene

3

• nick

2

• fuji1365380447

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Så det du egentlig klager over er at du fikk for gode støtteordninger mens du studerte?

Og et er jeg enig med henne i - mange unge får jo sjokk når de skal klare seg på en begynnerlønn....

Skrevet

Svaret var ikke rettet spesiellt til deg. :0) Jeg bare datt inn her i jakt på info om skjeve hormhinner, og ble hengende rundt og lese..*håpløs* Jeg har skjeve hornhinner fant jeg ut i dag, og lurer på hva det egentlig er og hvorfor man ikke ser skjevt eller noe...

Jeg mener ikke at dama er en snylter nei. Jeg bare registrerte følelsen hennes, og så at mange kasta seg over henne. Hvilket er vanlig, for man har ikke noen rett til å klage når "man er trygda og får alt oppi..."

Har vært alene med barn og student selv. Og noe av det tyngste var slett ikke dårlig råd, men å hele tiden måtte rettferdiggjøre meg. Jeg måtte stå på dobbelt fordi jeg "fikk jo alt gratis". Jeg sleit som ei bikkje, og skulle være flink pike å vise alle at skattepengene deres gikk til en som var verdt det. *pjuk*

Jeg skjønner da følelsen når man går ut i jobb og faktisk tjener så mye mindre at man sliter enda mer! Det står ingen der og roser deg for at du jobba som et svin. Heller tvert imot.

Det var følelsen dama forsøkte å formidle.

Den samme greia oppstår for folk som har studert i ørti år, har ørti kroner i studiegjeld og opplever at en polakk kommer og gjør jobben like bra for under halve prisen.

Følelsen. Sant?

Åkei da :-)

Lykke til med hinna!

Gjest irritert på alt idag...
Skrevet

20000 minus 2500? Ja 17500 kroner i mnd + barnetrygd/bidrag er jo helt jævlig...

dersom du tar 17500 i intekter og trekker fra alle utgiftene så er det ikke så mye lenger.

Utgifter i mnd. 7000 i faste boutgifter (inkludert strøm, telefon). 4000 i barnehage og SFO utgifter. 2000 kr. i låneutgifter til lånekassen. Så dda sitter jeg igjen med 5500 kr. til mat, klær, diverse andre regninger, bil oa. Det syns jeg ikke er så mye nei.

Skrevet

Svaret var ikke rettet spesiellt til deg. :0) Jeg bare datt inn her i jakt på info om skjeve hormhinner, og ble hengende rundt og lese..*håpløs* Jeg har skjeve hornhinner fant jeg ut i dag, og lurer på hva det egentlig er og hvorfor man ikke ser skjevt eller noe...

Jeg mener ikke at dama er en snylter nei. Jeg bare registrerte følelsen hennes, og så at mange kasta seg over henne. Hvilket er vanlig, for man har ikke noen rett til å klage når "man er trygda og får alt oppi..."

Har vært alene med barn og student selv. Og noe av det tyngste var slett ikke dårlig råd, men å hele tiden måtte rettferdiggjøre meg. Jeg måtte stå på dobbelt fordi jeg "fikk jo alt gratis". Jeg sleit som ei bikkje, og skulle være flink pike å vise alle at skattepengene deres gikk til en som var verdt det. *pjuk*

Jeg skjønner da følelsen når man går ut i jobb og faktisk tjener så mye mindre at man sliter enda mer! Det står ingen der og roser deg for at du jobba som et svin. Heller tvert imot.

Det var følelsen dama forsøkte å formidle.

Den samme greia oppstår for folk som har studert i ørti år, har ørti kroner i studiegjeld og opplever at en polakk kommer og gjør jobben like bra for under halve prisen.

Følelsen. Sant?

Tusen takk!! Du fikk sagt akkurat det jeg ville, og sikkert på en måte som flere folk her inne forstår.

Det er akkurat det du skriver som jeg mener. Men nå har jeg fått så mye pepper her inne at jeg nesten ikke tør vise meg igjen her:-)

Skrevet

Så det du egentlig klager over er at du fikk for gode støtteordninger mens du studerte?

Egentlig så syns jeg at det er kjempebra at unge får anledning til å ta seg en utdannelse selv om man blir alene med barn. Og jeg er kjempetaknemlig for at jeg fikk det. Men jeg syns jo at det blir litt feil når det skal lønne seg å gå på skole, fremfor å jobbe.

Skrevet

Det blir dårlig med pensjonspoeng av å leve på stønadsordninger.

Skrevet

Om hun har gått på utdanning under et slags rehabilitering/attføringsopplegg kan hun ha tjent masse penger som aleneforsørger.Vet de som til og med har kunnet lagt til side og spart penger under slik utdanning.

Hun får bl.a. kjøregodtgjørelse(skolen tur-retur), forsørgerpenger, penger til barnepass(lønner seg stort om slektninger passer ungene gratis eller billig).

I tillegg får hun jo rehabiliteringspenger regnet ut fra etter hva hun tjente tidligere,gjør hun ikke?

Er ikke så helt inne i dette, har bare lest litt samt hørt en slik enslig mor skryta av god økonomi under ordningen : )

Men det er da fullt lovlig,og sikkert bra at ordningen finnes.

det skal jo bare mangle at det er gode ordninger for aleneforsølrgere i studietiden, de som tar studiene seriøst har det rimelig hardt. desverre er det mange situasjoner som gjør at man kan falle mellom to stoler og ikke motta en slik ordning.vi andre som bruker prevensjon får 6000 i måneden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...