Gjest vingus Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Jeg er en gutt i et forhold, og vi har bodd sammen i 2 år nå. Problemet er noe jeg har oppdaget over tid. Vennene mine integrerer ikke kjæresten min. Altså, de stiller for eksempel spørsmål til _meg_ istedenfor å stille dem til oss. Eksempel: "Hva skal DU gjøre i sommer da?" "Har DU tenkt deg bortover senere eller?" "Jo, det skjedde da vi var hjemme hos DEG". Dette til tross for at vi bor sammen og alle vet jo dette. Og skulle det være noe tvil, har vi navneskilt på døra og både mine og hennes ting er jo i huset. Kjæresten min er søt og hyggelig, og har ikke gjort noe spesielt for at det er sånn. Hva kommer dette av, og hva kan hun gjøre for å bli akseptert? 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Ikke vet jeg, men min erfaring med en slik situasjon er at iallefall så ble aldri jeg helt akseptert. Selv med ring på fingeren og unger og greier så fortsatte de med "skal du være med på blomster til xxx", "hva synes du om det" og videre i den duren. Jeg ble aldri likeverd uansett hvor snill og grei også jeg var den gangen. Heldigvis har jeg null kontakt med den bermen i dag. Nå kan jo ikke enden bli lik for deg skjønner jeg jo, inn og med at dette er en venneflokk du snakker om. Men jeg er helt klar, jeg hadde tatt det litt bryskt opp med de det gjald og fortalt at vi faktisk er VI og ikke JEG. 0 Siter
Gjest anonym for øyeblikkket Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Det var som å høre svigerfamilien min, det der. De snakker som om jeg ikke telles med. Og vi er gift, har vært sammen i 15 år og har to barn sammen. De blir nok ikke annerledes. Jeg lurer på om de hører det selv? Som for eksempel: Svigerinnen snakker med noen i telefonen. Hun sier: "Vi er til *** (brorens navn)." Irriterende og sårende! Men vingus, kan ikke du vææær sååå snilllll å ta det opp med vennene dine? For din kjære kan jeg nærmest garantere at dette er vondt. 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Du kan jo konsevkent svare med "vi" når de sier "du". Når de sier "hva skal du gjøre i sommer?", kan du svare "vi skal ...", når de sier "har du tenkt deg bortover senere?" kan du svare "ja, vi har tenkt oss bortover senere". Kanskje de tar hintet etter hvert. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.