Gå til innhold

Ikke fingerferdig

Anbefalte innlegg

Gjest nordpolen
Skrevet

Jeg oppdaget akkurat at jeg kan bøye inn tommelfingeren (altså ytterste ledd) og holde de andre fingrene strake - på høyrehånda, men ikke på venstre.

Kan dere gjøre det med begge hender?

Gjest Akrobat Leser
Skrevet

Samtidig til og med, til og med mens jeg går, og i tillegg tygger tyggis.

Skrevet

Samtidig til og med, til og med mens jeg går, og i tillegg tygger tyggis.

Du må være kvinne, hva?

Skrevet

Nei, jeg må faktisk bøye pekefingrene litt for å få bøyd ytterste ledd på tomlene - på begge hender.

Dette har jeg aldri tenkt over før - utrolig hva man kan lære her på DOL :)

Gjest nordpolen
Skrevet

Nei, jeg må faktisk bøye pekefingrene litt for å få bøyd ytterste ledd på tomlene - på begge hender.

Dette har jeg aldri tenkt over før - utrolig hva man kan lære her på DOL :)

Alltid hyggelig å kunne lære bort nye ting.

Jeg har blitt klar over dette fordi jeg har begynt å trene kampsport (Taekwondo), og vi har lært å blokkere med flat hånd og bøyd tommel. Da ble jeg obs på at jeg ikke klarer å holde venstrehånden sånn. Lurer på hvordan jeg kan trene det opp?

Skrevet

Alltid hyggelig å kunne lære bort nye ting.

Jeg har blitt klar over dette fordi jeg har begynt å trene kampsport (Taekwondo), og vi har lært å blokkere med flat hånd og bøyd tommel. Da ble jeg obs på at jeg ikke klarer å holde venstrehånden sånn. Lurer på hvordan jeg kan trene det opp?

Jeg aner ikke om det kan trenes opp. Men om det skyldes korte sener, så kan det kanskje tøyes?

Den tanken slo meg fordi jeg har korte sener i bena, og det ble bedre etter tøying over tid.

Skrevet

Hvis jeg gjør sånn, beveger pekefingeren litt på seg, helt ufrivillig. Gjelder begge hender.

Gjest nordpolen
Skrevet

Jeg aner ikke om det kan trenes opp. Men om det skyldes korte sener, så kan det kanskje tøyes?

Den tanken slo meg fordi jeg har korte sener i bena, og det ble bedre etter tøying over tid.

Det kan godt tenkes det skyldes korte sener. Hvordan tøyer man ut disse musklene egentlig?

Jeg har det samme problemet som deg, at jeg bare klarer å bøye inn tommelen hvis jeg bøyer pekefingeren litt samtidig (på venstre hånd).

Gjest nordpolen
Skrevet

Hvis jeg gjør sånn, beveger pekefingeren litt på seg, helt ufrivillig. Gjelder begge hender.

He he, det er mitt problem også. Men bare på venstrehånda.

Skrevet

Det kan godt tenkes det skyldes korte sener. Hvordan tøyer man ut disse musklene egentlig?

Jeg har det samme problemet som deg, at jeg bare klarer å bøye inn tommelen hvis jeg bøyer pekefingeren litt samtidig (på venstre hånd).

Jeg ville tro at Taikwondo-instruktøren din er rette person å spørre. De har nok vært borti slike tilfeller før.

Gjest nordpolen
Skrevet

Jeg ville tro at Taikwondo-instruktøren din er rette person å spørre. De har nok vært borti slike tilfeller før.

De har nok det. Jeg skal spørre neste gang.

Skrevet

Kan visst det. Kan du bøye det andre leddet på fingrene bakover slik at det ytterste leddet blir helt "løsthengende"? Skikkelig pussig.. :-)

Gjest midia
Skrevet

hehe! Jeg har det omvendt sikkert fordi jeg er venstrehendt det da eller?

Dette må jeg sjekke opp,min mann er også venstrehendt så jeg skal teste ham i kveld.

Guttungen vår er høyrehendt så da får vi sjekket det ordentlig om det har noe å si hvilken hand man bruker til vanlig.

Gjest nordpolen
Skrevet

Kan visst det. Kan du bøye det andre leddet på fingrene bakover slik at det ytterste leddet blir helt "løsthengende"? Skikkelig pussig.. :-)

Jeg skjønner ikke hva du mener.

Skrevet

Begge mine tomler kan gjøre hva de vil uten at de andre fingrene bryr seg...

laguna1365380434
Skrevet

Jepp,tomlene mine kan gjøre hva de vil uten at de andre fingerne reager.

:-)

Gjest kroppogsjel
Skrevet

men hvis du legger hånden flatt på bordet, kan du løfte ringefingeren uten at langemann følger med da?

Gjest nordpolen
Skrevet

men hvis du legger hånden flatt på bordet, kan du løfte ringefingeren uten at langemann følger med da?

Ja :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...