bb71 Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Har latt meg rive med og kjøpt ting på auksjon i Sverige. Nå skal jeg gjøre opp for meg... Hvordan i huleste betaler jeg noen i svenske kroner? Jeg har fått oppgitt et kontonr., kan jeg bare uten videre gjøre dette i nettbank? Sikkert noen som vet dette!?!?!?!?! 0 Siter
Gjest Saigon Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Tror ikke du kan betale til en svensk konto fra nettbank uten videre. Det er store gebyrer på å betale penger til en svensk konto. 0 Siter
bb71 Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Skrevet 14. juni 2005 Tror ikke du kan betale til en svensk konto fra nettbank uten videre. Det er store gebyrer på å betale penger til en svensk konto. Ojojoj... noen ide hvor jeg kan finne ut av dette? 0 Siter
Gjest Fråga-fråga Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Ojojoj... noen ide hvor jeg kan finne ut av dette? Kanskje det er en idé å spørre banken din? 0 Siter
fugazi Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Ojojoj... noen ide hvor jeg kan finne ut av dette? Det kommer an på hva du har fått fra selger. Det jeg alltid gjør når jeg kjøper fra utlandet er å bruke paypal (www.paypal.com). Vet ikke om det er det billigste, men det er i allefall latterlig lettvindt. Vet ikke hva du har fått av opplysninger, men vanlig praksis er i allefall at du trenger vedkommendes IBAN-nummer (dvs SE og et tosifret tall foran resten av kontonummeret), samt SWIFT-koden til banken kontoen er i. Når du har IBAN-nr og SWIFT-kode, kan du med de fleste nettbanker overføre til utlandet. 0 Siter
bb71 Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Skrevet 14. juni 2005 Det kommer an på hva du har fått fra selger. Det jeg alltid gjør når jeg kjøper fra utlandet er å bruke paypal (www.paypal.com). Vet ikke om det er det billigste, men det er i allefall latterlig lettvindt. Vet ikke hva du har fått av opplysninger, men vanlig praksis er i allefall at du trenger vedkommendes IBAN-nummer (dvs SE og et tosifret tall foran resten av kontonummeret), samt SWIFT-koden til banken kontoen er i. Når du har IBAN-nr og SWIFT-kode, kan du med de fleste nettbanker overføre til utlandet. Fant oppskrift på bankens nettsider! Du har så rett, og det virker greit nok! 0 Siter
Kvinna Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Jeg har Postbanken nettbank og betalt til svenske kontonummer flere ganger. Tror ikke gebyret var på særlig mye, mellom 40 og 100 kroner. Kikk deg litt rundt i nettbanken din, og se etter "betal til utlandet" knapp. Det fant jeg, og det gikk s greit så! Eller så kan du ringe de du skal betale til, og spørre om de kan belaste kredittkort vha kortnummer! 0 Siter
Åsemor Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Hadde man hatt skandiabanken hadde man sluppet unna gebyrer og alt. Den kjipe lokale banken jeg har kan jeg ikke gjøre det selv engang, må i banken og fylle ut skjema... Så jeg kjøper ikke fra utlandet så lenge jeg ikke kan bruke visa. 0 Siter
bb71 Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Skrevet 14. juni 2005 Jeg har Postbanken nettbank og betalt til svenske kontonummer flere ganger. Tror ikke gebyret var på særlig mye, mellom 40 og 100 kroner. Kikk deg litt rundt i nettbanken din, og se etter "betal til utlandet" knapp. Det fant jeg, og det gikk s greit så! Eller så kan du ringe de du skal betale til, og spørre om de kan belaste kredittkort vha kortnummer! Måtte du fylle inn mottakerbankens BIC (SWIFT-adresse)? 0 Siter
Kvinna Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Måtte du fylle inn mottakerbankens BIC (SWIFT-adresse)? Hmmm....ja det tror jeg, eller IBAN tror jeg det het. Det var i alle fall oppgitt på giroen jeg fikk. Er ett år siden sist jeg gjorde dette, så husker ikke i detalj, men det var veldig greit! 0 Siter
Anki Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Personen du skal betale har ikke Paypal da...? Kjempekjekk å bruke, syns jeg 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.