Gå til innhold

Forskudd på lønnen.

Anbefalte innlegg

Gjest Tørr liksom ikke spørre.
Skrevet

Hei.

Jeg jobber på et sykehjem denne sommeren fordi jeg mottar jo ingen studielån i denne perioden. Problemet er bare at eg har nettopp begynt å jobbe, men kommer ikke til å jobbe så mye frem til 20. juni. Det jeg jobber for 20. juni får jeg 12. juli. Men da har jeg jo nesten ingen penger i sommerferien - akkurat da jeg trenger penger, og det er jo nettopp derfor jeg arbeider.

Hvordan funker det? Kan jeg spørre om å få noen av lønnen på forskudd? Er det sløvt, eller helt godtatt?

Fortsetter under...

Skrevet

Si akkurat det du skriver i dette innlegget. Enhver regnskapsansvarlig (eller leder som sender inn lønnslister) bør, så lenge "bedriften" har likviditet til det, av og til kunne utbetale forskudd på lønn. Det er kanskje ikke like kult om det skjer for ofte, men i ditt tilfelle sån ser jeg få problemer.

Det går jo opp i opp etterhvert uansett.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Si akkurat det du skriver i dette innlegget. Enhver regnskapsansvarlig (eller leder som sender inn lønnslister) bør, så lenge "bedriften" har likviditet til det, av og til kunne utbetale forskudd på lønn. Det er kanskje ikke like kult om det skjer for ofte, men i ditt tilfelle sån ser jeg få problemer.

Det går jo opp i opp etterhvert uansett.

Hvis du er sommervikar får du lønn på etterskudd. Dette blir ikke helt det samme som å spørre en arbeidsgiver du har fast lønn hos om forskudd. Det kan jo hende at noe skjer slik at en vikar ikke kan jobbe likevel, da er det litt vanskelig å ordne opp når man har betalt ut på forskudd penger vedkommende ikke har arbeidet for enda.

Gjest Simiana
Skrevet

Det går jo an å spørre, men jeg tviler på om en som ikke er fast ansatt kan få lønna på forskudd.

Gjest også i helsevesenet
Skrevet

Jeg jobber som ringevikar. På min arbeidsplass betaler de ikke lengre ut forskudd på lønn. Man kan søke om å få mastercard i stedet. Det vil si at du handler på kreditt, og må betaler tilbake med renter selv.

Billig for bedriften, dyrt for arbeidstaker.

Annonse

Gjest Simiana
Skrevet

Jeg jobber som ringevikar. På min arbeidsplass betaler de ikke lengre ut forskudd på lønn. Man kan søke om å få mastercard i stedet. Det vil si at du handler på kreditt, og må betaler tilbake med renter selv.

Billig for bedriften, dyrt for arbeidstaker.

Mastercardkreditten er rentefri i en mnd.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg ville aldri bedt om forskudd på lønn i en sommerjobb.

Ikke ville jeg betalt det ut heller.

Gjest midia
Skrevet

Når du har sendt inn timeliste på ferdig arbeidet timer rundt den 20 juni så kan du spørre om forskudd på de opptjente pengene.

Dager du ikke har arbeidet ennå kan du nesten helt sikkert ikke få forskudd for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...