Gå til innhold

Katta mi biter!!!!

Gjest trodde den elsket meg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

laguna1365380434

Er den gammel?

En del gamle katter kan bli litt gretne og humørsyke..:-o

Noen katter liker heller ikke så godt å bli strøket på ryggen, særlig ikke om du kommer bak på dem.. (se hvordan den reagere om du klapper den vennlig forfra, på haken og hodet?)

Eller kanskje den rett og slett har vondt? Kan den ha falt ned eller noe?

Jeg tror nok jeg hadde ringt noen dyrekyndige om katten min forandret personlighet over natta.

Når det er sagt hender det at katta mi også får noen "røsk" der den skal "ta meg" bite meg i armen og sparke og sånn før han spinner som en gal over sofa oppetter vegger og gardiner og det som er..Men det er jo ikke vondkynt, det er sånne anfall puser innimellom får.

Lykke til! Håper pus blir blid!

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188011-katta-mi-biter/#findComment-1292159
Del på andre sider

bugge -jenta

Har du hatt den lenge, og så er dette noe nytt?

Kan den være med små? Katten vår forandrer personlighet midlertidig da. Den blir mer asosial og beskytter kroppen sin. Da vil den ikke bli kost med i mange tilfeller.

På slutten av svangerskapet hveste hun noen ganger, og det har aldri skjedd før. Det var tydelig at hun visste på en annen måte denne andre gangen at hun var med små. Hun "sa i fra" om at vi ikke måtte tråkke på henne, eller komme for nær. Det var tydelig at hun beskyttet kroppen sin, selv om mannen min tror jeg overanalyserer katten.

Hadde du bodd i Amerika nå, så hadde de hatt dyrepsykologer.

Jeg ville sett det litt an, fulgt godt med katten for å se om det vedvarer eller forverrer seg eller andre symptomer kommer. Kanskje katten har litt vondt,(slåsskamp?) og det går over om en dag eller to. Håper den kommer form igjen, og den "elsker" deg vet du. Så mye som en egenrådig katt kan elske et menneske. De er jo sentrum i sitt eget univers først og fremst.

Vhbugge

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188011-katta-mi-biter/#findComment-1292172
Del på andre sider

Gjest min forrige katt var sånn

Har dette vært et problem hele tiden? Eller har den begynt med det nå?

Hvis det har vært et problem hele tiden:

Noen katter tas for tidlig fra moren sin. Når dette skjer, kan de fort utvikle adferdsproblemer senere, som utidig biting, kloring, tissing andre steder enn der den skal osv. En kattunge skal være hos sin mor til den er minst 12 uker gammel. Først da har den lært alt den skal av moren og er klar for videre ferd i den store verden. Mange kattunger gis bort altfor tidlig, har sett katteannonser hvor de blir gitt bort etter bare 6 uker. Dette er fullstendig galt!

Om den har begynt nå:

Er katten gammel? Gamle katter kan bli gretne og endre adferd.

Har den kanskje vært i slåsskamp og fått juling? Fort gjort å strekke en muskel litt galt, selv for en smidig katt.

Noen naboer eller andre som har vært slemme med den kanskje?

Har det skjedd noen endringer i eller nær hjemmet i det siste? Noen katter reagerer på at møbler har blitt flyttet på, en person flytter inn i/ut av huset, at det bygges i nærområdene, eller at det plutselig har kommet en ny katt i området og skapt endring i rangordenen osv.

Hvis du ikke finner noen klar årsak til adferden, bør du nok ta turen til dyrlegen og få katten undersøkt. Kan være den har skader som du ikke ser utenpå.

Min forrige katt var også slik, jeg visste aldri hva slags humør han var i. Måtte alltid passe på hvordan jeg holdt hendene i hver gang jeg skulle klappe ham. En ørliten feil vinkel, og katta hogg til med tenner og klør så blodet sprutet. Denne katten hadde nok adferdsproblemer fordi han mistet moren sin da han bare var et par uker gammel. Men så lenge jeg var påpasselig med kosen var han snill, og han ble en riktig gammel herre også.

Den jeg har nå er helt annerledes, han driter i hvordan hendene holdes. Bare han får kos er han fornøyd, han. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188011-katta-mi-biter/#findComment-1292200
Del på andre sider

Gjest Ramina

Veldig så vanlig spør du meg.

Pusedyrene har en egen sterkt vilje, og det kan skje at klør/stryker du steder den ikke vil bli berørt der og da, eller om du gjør det litt lenger enn den er interessert i at det skal vare så kan den det.

Altså glefse til for å si stopp.

Noen dyr har steder de ikke liker berøring, kan være ben, flanke, hale osv.

Har den et sår du ikke har sett? Kan være øm pga. leking, slåsskamper osv.

:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188011-katta-mi-biter/#findComment-1292219
Del på andre sider

Annonse

Gjest katteklor

Alle puser biter i større eller mindre grad. Hvis man koser for mye kan katten bli overstimulert og begynne å bite og sparke.

Katten er et rovdyr og instinktene ligger der hele tida.

Min er vanvittig kosen, men vi lekesloss endel også og da hører ganske hard biting med.

I noen tilfeller kan katten ha det vondt og biter hvis man rører på et ømt punkt. Hvis det fortsetter får man ta en tlf til dyrlegen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188011-katta-mi-biter/#findComment-1292330
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...