Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ISCI-gravid i uke 23 med tvillinger og har asthma. Så langt ut i graviditeten er kroppen begynt å bli merkbart tung.

Da jeg var til min første kontroll pga. graviditeten fikk jeg beskjed om å kutte ut Flutide (forebyggende astmamedisin). Jeg skulle heller ikke bruke Ventoline annet enn ved store behov. Jeg har fulgt rådene til legen min, men har nok strukket grensen litt i forhold til Ventoline. Har brukt den veldig lite.

Forrige helg ble jeg innlagt på sykehuset pga. blålilla tånegler. Jeg ble undersøkt av medisiner og tok en del prøver. (Må si at jeg føler meg i fin form.) Resultatet av prøvene var at jeg hadde litt for lavt oksygennivå i blodet.

Kan dette være farlig for fostrene? Er redd for at tvillingene kan få hjerneskade av dette.

Håper på snarlig svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18802-farlig-for-foster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg tror ikke du skal bekymre deg, fostrene har høyere blodprosent og kompenserer derfor for surstoffmangel.

Blå tånegle kan man få av kulde. Er det surstoffmangel, vil man bli blå på leppene også. Hvis du føler deg i god form, synes jeg du kan ta det med ro.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18802-farlig-for-foster/#findComment-84260
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...